fyldstof til revner i træfacader
Fra : PAR

Dato : 01-02-05 17:23

Jeg har en gammel facadebeklædning af lodrette brædder, som har mange
svindrevner.

Jeg har forsøgt med strandsand og dekorationsler i træimprægneringen med et
mindre godt resultat.

Findes der en filler (fyldstof) til at komme i træimprægneringsmidlet, så
svindrevnerene ikke "æder" al midlet?

Fra : Aksel

Dato : 01-02-05 22:50

"PAR" <parleth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et mindre godt resultat.
>
> Findes der en filler (fyldstof) til at komme i træimprægneringsmidlet, så

Din metode kan absolut ikke bruges, holder på vand og fremskynder råd, du er
nødt til at fjerne dine "reparationer" helt eventuelt ved at højtryksrense.

Tips om udbedring af revner i bindingsværk, du kan måske bruge som
inspiration, men du skal holde dig langt væk fra fugemasse og spartel
..
http://www.skovognatur.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/16/191189-16/teksten.htm#Overfladebehandling

Hilsen Aksel

Fra : John Vedsegaard

Dato : 02-02-05 13:28

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tips om udbedring af revner i bindingsværk, du kan måske bruge som
> inspiration, men du skal holde dig langt væk fra fugemasse og spartel

Hej

"Gammel facadebeklædning" kan jo være flere ting.
Jeg går ikke ud fra det er bindingsværk, men derimod nyere 1 på 2 beklædning
eller lignende.

Den behandling du har udført er som beskrevet i tråden, værdiløs...

Man bruger normalt kit.

Var det mit hus, ville jeg overveje indkøb af helt nyt træ, derefter lagre
det som beskrevet hos rådvad,
(samt anvende deres behandling med linoliemaling - jeg kender SkovFryds
linoliemaling, den kan anbefales).
I den mellemliggende tid, kan du jo øve dig i bare at smøre det over med
noget tilfældig grød..

Læs også på www.raadvad.dk for yderligere oplysninger.

En anden gang, spørg i gruppen FØR du behandler noget som helst, det er
ærgeligt at splide penge og arbejde.

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Armand

Dato : 02-02-05 16:57

PAR wrote:
> [...]
> mindre godt resultat.
>
> Findes der en filler (fyldstof) til at komme i træimprægneringsmidlet, så

Måske ærgeligt at fornemme at alt ens træbehandling løber lige lukt ind
i revner m.m. Men set fra en anden vinkel, så er det vel lige dér at der
er allermest behov for grundig imprægnering derved at regnvand vil
trænge ind i samme omfang som det påsmurte :-/

Husk forøvrigt at spare pengene til imprægneringen og forbehandl med
ordinær grundingsolie.

--
Armand.

Fra : PAR