Fjernvarme problemer
Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-01-05 18:01

Hej!

Jeg synes ikke vores radiatorer bliver så varme som de skulle, jeg har
pillet termostat hovederne af og motioneret ventilen.
Nu har jeg ikke ret meget forstand på det her, så jeg har taget nogle
billeder af installationen.
Hvis der er nogle kloge der gider tage et blik på div. målere og se om det
hele ser fornuftigt ud.
Billederne er postet i dk.binaer under fjernvarme.

/Carsten

Fra : Ivar

Dato : 30-01-05 18:22

Carsten Hjorth skrev:

> Jeg synes ikke vores radiatorer bliver så varme som de skulle,

Fryser du?
Hvis du har varme nok, bør dine radiatorer være så kolde som muligt.

> Hvis der er nogle kloge der gider tage et blik på div. målere og se om det
> hele ser fornuftigt ud.

Det er svært at se helt præcis, hvad der er hvad. Hvis de 40 C er
udgangstemperatur, synes jeg det er noget højt (det har mest betydning
hvis du betaler pr. kubikmeter). Det ser nærmere ud som om nogle af
dine radiatorer er for varme, end de er for kolde.

Ivar Magnusson

Fra : Aksel

Dato : 30-01-05 18:40

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele ser fornuftigt ud.
> Billederne er postet i dk.binaer under fjernvarme.

Har det nogenside virket?

Der er alt for lille afkøling, din retur bør ikke være ret meget over 30, er
det et nyt hus?

Er radiatorerne kolde i bunden? hvis ikke er de for små.

Hilsen Aksel

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-01-05 21:09

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det et nyt hus?
>
> Er radiatorerne kolde i bunden? hvis ikke er de for små.

Det er min første vinter i huset.
Radiatorerne er kolde i bunden, ca 35 grader.
Hvad kan man gøre for at få retur temp ned?

/Carsten

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-01-05 19:35

> [...]
> hele ser fornuftigt ud.
> Billederne er postet i dk.binaer under fjernvarme.

På billede 4 er der en kuglehane som er lukket, det er den hvor det tynde
kobberrør er forbundet. Åben den ( håndtaget skal være på langs ved
ventilen) - den skal være åben - det er et målerør til diff-trykventilen.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-01-05 21:10

"Thomas Jensen" <Thomas-jensen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kobberrør er forbundet. Åben den ( håndtaget skal være på langs ved
> ventilen) - den skal være åben - det er et målerør til diff-trykventilen.

Det bliver prøvet.
Tak

/Carsten