Lukke hul i gipsloft
Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 29-01-05 19:19

Hej

Da jeg har fået fjernet en skorsten som gik ned igennem loftet, er næste
opgave at reparere loftet så det bliver nogenlunde pænt igen. Loftet er et
gipsloft hvor der er opsat filt samt efterfølgende malet.

Mit eget forslag:

1. Lukke hullet ved at sætte et rundt stykke gips op (på træ etc.).
2. Tage et stykke filt, f.eks. 40 x 40 cm, og bruge det som skabelon på
loftet hvor jeg skærer en firkant eller cirkel ned igennem til gipsen.
Derefter burde det være muligt at hive den opsatte filt af, og det nye filt
burde passe i.
3. Spartle skruehuller og overgang på gipsstykkerne.
4. + de resterende arbejdsgange får at få det nye filt op.

Det jeg er lidt bange for er at det bliver svært at få dæmpet overgangen
mellem det nye og det gamle filt, og at der bliver en tydelig kant. Hvad kan
jeg evt. gøre her ?

--
Jacob Michaelsen

Fra : Morten DH

Dato : 29-01-05 19:53

"Jacob Michaelsen" <loke@lokesFJERNDETTESPAMTJEK.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det jeg er lidt bange for er at det bliver svært at få dæmpet overgangen
> mellem det nye og det gamle filt, og at der bliver en tydelig kant. Hvad

Spartle grundigt og huske at alternativet er et helt loft

Ej spøg til side, det er fuldstændig korrekt fremgangsmåde... De har lige
vist det på tv i et af de mange gør det selv programmer (godt nok på en
gipsvæg; men fremgangsmetoden er jo den samme)