Elektronisk målebånd
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-01-05 18:56

Hej NG

Nu er der flere som har efterlyst link m.m. til diverse værktøj.

Er der nogen som kan henvise til, hvor man kan købe et elektronisk målebånd
(afstandsmåler) . Måleområde min 0 - 20 meter.
Mener at have set det flere gange til under 1000,- kr., men nu hvor jeg
mangler det kan jeg selvfølgelig ikke finde.

På forhånd tak til dem som kommer med indlæg.

Michael Rasmussen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-01-05 10:59

> [...]
> mangler det kan jeg selvfølgelig ikke finde.
>
> På forhånd tak til dem som kommer med indlæg.

Hilti har lavet flere modeller har en kammerat der har en der har 0-200m den
er rar når man laver skelet til vægge og lofter. Men jeg leder også efter
sådanne en, så hvis du finder en så sig endeligt til.

Stefan

Fra : Leonard

Dato : 28-01-05 22:21

"Stefan Jacobsen" <notforreal@email.dk> wrote:

>Hilti har lavet flere modeller

http://www.hilti.dk/holdk/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-10155

der er desværre ingen priser, men dem kan man få ved at spørge dem.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Armand

Dato : 29-01-05 13:22

Leonard wrote:

> http://www.hilti.dk/holdk/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-10155

Jeg har lejlighedskøbt subj. til under 200,- i Aldi engang, og har
indenfor den seneste uges tid set et lignende tilbud i en af de
tilbudsaviser der falder inden for døren. Kan dog ikke huske hvilken

--
Armand.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-05 10:55

> [...]
> indenfor den seneste uges tid set et lignende tilbud i en af de
> tilbudsaviser der falder inden for døren. Kan dog ikke huske hvilken

Det var Aldi som havde det på tilbud i denne uge til 149,- incl. moms.

Måleområde 0,6 - 15 m.
Nøjagtighed +/- 1 %

Tak for tipset, det var lige det vi havde brug for.

Mvh
Michael

Fra : Armand

Dato : 30-01-05 16:36

Michael Rasmussen wrote:

> Det var Aldi som havde det på tilbud i denne uge til 149,- incl. moms.
> Tak for tipset, det var lige det vi havde brug for.

Ingen tak, jeg kan nøjes med 25% af din besparelse overfor en
Hilti-måler!

--
Armand.
(der hader at skulle slæbe papir i kælderen og månedligt fra kælderen og

Fra : anders majland

Dato : 31-01-05 11:47

> [...]
> tilbud i selvsamme - Næste uges Aldi-sag er en write-pad til USB á 300,-!)

hehe - i samvirke (der er en reklame fra coop men betaler for i form af et
medlemskab af coop) kalder de også reklamerne for bestsellers

Men du må have en større kælder hvis du er nødt til at køre reklamer ud hver
måned... Jeg gider ikke stå og sortere en trailerfuld på genbrugspladsen, så
jeg kører først når jeg kan fylde den med noget der kan fordeles i et par
containere. F.eks står pap og papir lige overfor hinanden så det er passende
at tage de ting derop samlet. Så kan papkasserne fra aviser/reklamer jo lige
skilles ad og over i den rigtige container bagefter

Fra : Armand

Dato : 31-01-05 22:19

anders majland wrote:

> hehe - i samvirke (der er en reklame fra coop men betaler for i form af et
> medlemskab af coop) kalder de også reklamerne for bestsellers

Jup!
Så grelt at leverandørerne formedelst betaler sig fra at deres produkt
kommer tydeligt frem!
Studerer man årsregnskaberne i dagligvare-branchen er reklamertrykningen
og posesalget nærmest det eneste der skaber overskud

> Men du må have en større kælder hvis du er nødt til at køre reklamer ud hver
> måned...

Kommunal månedlig afhentning ved skel!

--
Armand.

Fra : Aksel

Dato : 01-02-05 15:21

Jeg har i går købt et elektronisk målebånd i Aldi, magen til skrammel skal
man da heldigvis lede længe efter.

3 målinger med få sekunders mellemrum, måleren ligger på bord og sigter på
samme punkt på væg, 5,32m 5,37m 5,42m.

Forsøg på at måle gennem døråbning, lasersigte i midten afstand til dør ca.
6 m, til væg i næste rum 12 m, målte næsten hver gang til dørkarm.

Vejledningen på kassen siger at man ikke må måle vinkelret mod et emne, hvad
skal man så, diagonalmål er da ikke særlig meget værd.

Den bliver afleveret i eftermiddag.

Hilsen Aksel

Glæden over en lav pris holder ikke så længe som irritationen over dårlig
kvalitet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-05 17:01

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vejledningen på kassen siger at man ikke må måle vinkelret mod et emne,
> hvad skal man så, diagonalmål er da ikke særlig meget værd.

Jeg tror du er født under en uheldig stjerne.

På min kasse står der målevinkel +/- 5 grader og flere gentagende målinger
giver samme resultat.

Nøjagtighed +/- 1 %

Mvh Michael som netop har fået et fornuftigt stykke værktøj hvor pris står
mål med behovet.

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-02-05 19:28

Michael Rasmussen <michaelrasmussenFJERNDETTE@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Nøjagtighed +/- 1 %
>
> Mvh Michael som netop har fået et fornuftigt stykke værktøj hvor pris står

Aksel er da ikke uheldig.

Jeg tror han har misforstået det med +/- 5 grader, og nøjagtigheden er
også +/- 1 %. Hvis afstanden han har målt er 5,37 m, så er fejlvisningen
ca. 5 cm til hver side, som han også får.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 00:14

Den Tue, 1 Feb 2005 19:27:30 +0100, newsplus@oleswebsite.dk (Ole
Jensen) skrev:

>Jeg tror han har misforstået det med +/- 5 grader, og nøjagtigheden er
>også +/- 1 %. Hvis afstanden han har målt er 5,37 m, så er fejlvisningen
>ca. 5 cm til hver side, som han også får.

Altså næsten lige så godt som øjemål.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

It's like 'safe sex'....only SAFER!

Fra : Aksel

Dato : 02-02-05 22:46

<Jens Petersen> skrev i en meddelelse

> Altså næsten lige så godt som øjemål.
>
> --
> Jens OZ2JP callto://jensep
>
> It's like 'safe sex'....only SAFER!

Det mest irriterende ved var at man skulle gætte sig til om målet var
rigtigt på grund af den store målevinkel, man kan ikke måle sikkert gennem
en døråbning der er 5 m væk, de fleste gange tog den mål til dørkarmen selv
om jeg sigtede midt i.

Jeg synes de fleste mål jeg tager er fra en kant til en væg eller lignende,
væg til væg i et rum har man da ikke ret brug for hvis man da ikke er
ejendomsmægler.

Hilsen Aksel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-05 09:42

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> [...]
lignende,
> væg til væg i et rum har man da ikke ret brug for hvis man da ikke er

Eller skal finde ud af hvor meget maling, tapet eller tæppe du skal bruge.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-05 09:10

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> wrote in message

> Jeg har lejlighedskøbt subj. til under 200,- i Aldi engang, og har
> indenfor den seneste uges tid set et lignende tilbud i en af de
> tilbudsaviser der falder inden for døren. Kan dog ikke huske hvilken

Med 100% sikkerhed ikke Hilti.
Dem du har købt har sikkert en præcision som er lige +/- 5 mm over 1 m.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-01-05 02:53

Jeg hørte på en idag....4295,-!!! Naa jeg tror jeg tager mit målebånd eller
lånerden!

--
---
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 29-01-05 17:29

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:r1vKd.145$A6.56@news.get2net.dk...
> [...]
> mangler det kan jeg selvfølgelig ikke finde.
>
> På forhånd tak til dem som kommer med indlæg.

Firma 4a har en som vi bruger på arbejde. Se her:
http://www.4a.dk/detail/d651pic.nsf/pic/Grp80%20Maaleudstyr%20/$file/Grp80%20Maaleudstyr%20.pdf
Hilsen Matthias