Badeforhæng og glasbyggesten
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 11:39

Hejsa

Vi er lige flyttet ind i vores nye hus, og har været igang med at
sætte diverse ting op. Dog volder vores badeforhæng os lidt kvaler.

Vi har fået opmuret brusenicher med glasbyggesten, som er afsluttet
med en rustfri stålramme. Vi vil IKKE have et alm. stang hen over
nichen, men vil meget gerne have en stålwire. Problemet består i af få
fastgjort denne stålwire.

Vi kan ikke bore i fugen imellem byggestenene, eftersom denne ikke er
ret dyb (10mm). Vi har svært ved at monteret noget OVENPÅ stålrammen,
da der er relativt lidt plads ned til selve stenen (2-3mm).

Se lidt billeder her:
http://www.bodudek.dk/billeder/thumbnails.php?album=4&page=9

Gode råd?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 20:25

> [...]
> ret dyb (10mm). Vi har svært ved at monteret noget OVENPÅ stålrammen,
> da der er relativt lidt plads ned til selve stenen (2-3mm).

Kan du ikke fastgøre den på yder/indersiden af glasstenen?

MVH

Bo

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 20:53

[...]

>Kan du ikke fastgøre den på yder/indersiden af glasstenen?

... og hvordan vil du have at jeg skal fastgøre en wire til en
glassten.. ?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 21:03

> .. og hvordan vil du have at jeg skal fastgøre en wire til en
> glassten.. ?

Ja, jeg mente nu altså ikke på stenen men på de vægge der er vinkelret på
glasbyggestenen.

Den kommer så til at gå på tværs af glasvæggen men vi har tidligere i vores
gamle hus haft en flot rustfri stang som gjorde det samme. Det så fedt ud og
så kunne forhænget "parkeres" på den væg hvor du har glas. (Kan man forstå
det her????)

MVH

Bo

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 31-01-05 10:54

[...]

> [...]
>så kunne forhænget "parkeres" på den væg hvor du har glas. (Kan man forstå

nix, fatter ikke en meter..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-01-05 21:03

On Thu, 27 Jan 2005 11:39:08 +0100, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk>
wrote:

> [...]
>ret dyb (10mm). Vi har svært ved at monteret noget OVENPÅ stålrammen,
>da der er relativt lidt plads ned til selve stenen (2-3mm).

Hvad med at lime nogle rørstykker, i hvilke stålwiren er fastgjort i
enden, fast oven på stålrammen. Røret lægger i hele stålrammens bredde
og på linie med wiren, så trækket bliver overført i en limning med
denne strækning. Man kan vel få messingrør som kun lige er tykke nok
til at ståwiren kan gå igennem. Lim: epoxy klæber

Mvh Benny Andersen

Fra : Søren

Dato : 28-01-05 08:44

> [...]
> med en rustfri stålramme. Vi vil IKKE have et alm. stang hen over
> nichen, men vil meget gerne have en stålwire. Problemet består i af få

I bunden af din pæne nichen har du en mørk kant.
Hvad med at lægge en mørk
kant med de samme fliser foroven på glasstenene. Så får disse
også en pæn afslutning foroven.
På denne kant kan du så montere et eller andet til et forhæng.
Jeg selv har en rund niche med afslutning foroven, hvad jeg
synes ser pænt ud. Et forhæng synes jeg ikke er nødvendigt,
såfremt gulvet, uden for nichen, nemt kan bortlede evt. vand
som stænkes ud af nichen.

--
Venlig hilsen Søren

Fra : Jim

Dato : 27-01-05 23:53

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> ret dyb (10mm). Vi har svært ved at monteret noget OVENPÅ stålrammen,
> da der er relativt lidt plads ned til selve stenen (2-3mm).

Hvad med at bruge en øjebolt som bores ned i den rustfrie skinne som du
har i toppen ? (selv om der ikke er meget at bore i)

Eks http://www.baad-motor.dk/product_nautisk.asp?product=31161

De fås også med gevind helt op til "skiven" men det var lige den der jeg
fandt et billede af

Bare et forslag

--
/Jim