Tæppe på plankegulv med store mellemrum
Fra : Thomas

Dato : 24-01-05 21:08

Hej NG

I en udestue hvor der er lagt gulv af fyrplanker (er det vel) er der op til
2 cm mellemrum imellem plankerne, hvilket ikke er rart at gå og se på. Jeg
overvejer derfor at lægge et slidstærk tæppe på det, men hvad skal jeg lægge
under for lige at undgå at der kommer riller i tæppet bagefter? Den dyre
forkromede løsning er vel at smide gulvspånplader, men kunne fx en
masonitplade ikke være nok? eller er der andre smarte løsninger? Udestuen
er desværre bygget oven på plankerne ("genialt") ellers havde jeg pillet
dem op og havde skubbet dem tæt sammen istedet

Mvh

Thomas

Fra : jones_net

Dato : 25-01-05 09:07

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Udestuen er desværre bygget oven på plankerne ("genialt") ellers havde
> jeg pillet dem op og havde skubbet dem tæt sammen istedet

Hvad med 13 mm gipsplader? De koster ca. 45,- for 120x240 cm.
Eller måske en masonitplade på ca. 5-8 mm?

Hvis der er tendens til fodkoldt, skal du måske sørge for, at der er lidt
udluftning, ellers kan der måske dannes kondens under pladerne...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-01-05 09:37

> [...]
> er desværre bygget oven på plankerne ("genialt") ellers havde jeg pillet
> dem op og havde skubbet dem tæt sammen istedet

Vi lægger 6 mm masonitplader i vores soveværelse her i weekenden, der er dog
ikke så store mellemrum som hos jer.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Armand

Dato : 25-01-05 16:59

Thomas wrote:
> [...]
> er desværre bygget oven på plankerne ("genialt") ellers havde jeg pillet
> dem op og havde skubbet dem tæt sammen istedet

Hvad med at fylde mellemrummene op med en gummifuge og få en
"skibsplanke-effekt" istedet?

--
Armand.

Fra : Thomas

Dato : 25-01-05 19:13

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> wrote in message

> Hvad med at fylde mellemrummene op med en gummifuge og få en
> "skibsplanke-effekt" istedet?
>
> --
> Armand.

Først tak til alle jeres svar.

Jeg tror nok det bliver ved masoniten, skulle bare høre om det var udelukket
af en eller anden årsag. Gipsplader kan de holde til at gå på? Jeg tror
selv at masonitpladerne vil kunne give mere efter . Ang. gummifugen, så
har jeg været inde over de der skibsgulvstanker, men så skal der vel først
lægges en liste i bunden af hver sprække (der ligger leganødder et stykker
under plankerne) og da alle sprækkerne har forskellige mål, vil dette jo
tage hele sommeren men det kunne helt sikkert blive et flot
resultat, men aaaaalt for meget arbejde ;)

Mvh
Thomas

Fra : Armand

Dato : 25-01-05 19:38

Thomas wrote:
> [...]
> forskellige mål, vil dette jo tage hele sommeren
> men det kunne helt sikkert blive et flot resultat, men aaaaalt for

Tjaeh :-/
Jeg ville nu lige give det endnu en chance:
Man kunne starte med at stoppe fuge-bund, som er en ekspanderende
skumpølse som man bruger til at fuge op mod omkring karm-monteringer, og
derefter fuge ovenpå med et produkt som hærder lidt hårdere op en
almindelig fugemasse, således at det bedre tåler at blive trådt på
(stilethæle og stole/bord -ben) :-/
De gummifuger der bruges til deciderede skibs-gulve tror jeg også er
ekspanderende i en vis grad!

--
Armand.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-01-05 19:41

On Tue, 25 Jan 2005 19:12:34 +0100, Thomas wrote:

> Gipsplader kan de holde til at gå på?

Ja, hvis det er gulvgipsplader.

> [...]
> har jeg været inde over de der skibsgulvstanker, men så skal der vel først
> lægges en liste i bunden af hver sprække

Du kunne evt bruge de gummilister man bruger som bagstop når man fuger
vinduer.

--
MVH
osv...

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-01-05 23:19

Thomas.
Hvis du gerne ville ha' taget gulvbrædderne op så kør med rundsaven så
tæt til muren som mugligt og pil så de brædder op.
Jens

Fra : Thomas

Dato : 28-01-05 20:23

"Jens Jensen" <blaaregnvej@pc.dkFJERNDETTE> wrote in message
> Thomas.
> Hvis du gerne ville ha' taget gulvbrædderne op så kør med rundsaven så
> tæt til muren som mugligt og pil så de brædder op.
> Jens

Jeg har overvejet at gøre det med en af de her bajonetsave, men tror jeg
holder mig til at lægge noget oven på

Mvh

Thomas