Hvor meget græs fra en græsplæne?
Fra : John Smith

Dato : 23-01-05 20:29

Hej

Ud fra en halv om halvt spøg på dk.energi gruppen, ville jeg gerne høre
om der er nogen der ved hvor mange kilo græs man kan dyrke på en
kvadratmeter græsplæne i løbet af en sommer?

Mvh
John Smith

PS: også postet i dk.videnskab

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-05 21:07

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra en halv om halvt spøg på dk.energi gruppen, ville jeg gerne høre om
> der er nogen der ved hvor mange kilo græs man kan dyrke på en kvadratmeter
> græsplæne i løbet af en sommer?

Nogle somre: FOR MEGET!

Ok - spørger du om en max. ydelse ud fra optimal vanding, gødskning og
græssort - eller spørger du om, "sådan i al almindelighed"?
Og forudsættes det afklippede græs fjernet, eller bliver det liggende?

Hilsen Inger

Fra : John Smith

Dato : 24-01-05 02:23

Inger Pedersen wrote:

> [...]
> græssort - eller spørger du om, "sådan i al almindelighed"?
> Og forudsættes det afklippede græs fjernet, eller bliver det liggende?

Forudsætningen er intensiv dyrkning, med masser af vand og gødning.
Græssorten er "almindlig gammel plæne". Og der "høstes" med græsopsamler
på klipperen.
Altså under den forudsætning at man stik imod god skik vil have så meget
græs ud af at slå græs som muligt. Dog uden at bruge vækstlamper om
natten

Mvh
John Smith