Historisk udredning. !
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 18:41

Hejsa i Gruppen
Vi skal, pga. salg af huset, have lavet en * Historisk udredning * af nogle
store olietanke, som sansynligvis ligger på nabo-grunden.
Det er vi faktisk ret sikre på at de gør, men af hensyn til amtets
administration over mulige fourenings-grunde, skal vi have afdækket præcis
hvor de tanke ligger.
Amtet siger, at hvis vi kan komme med en historisk udredning, kan de
"fritage" vores grund, hvis det viser sig at tankene ikke er der.
(vores grund og nabo-grunden har været én stor matrikkel engang)

Men nu til spørgsmålene...
Hvad er en historisk udredning ?
Hvem laver en sådan ?
Hvad koster det cirka ?

Mange Hilsner
Bo

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-01-05 21:22

"Hvad er en historisk udredning ?"

Det kan fx. være tidligere beboere enten på ejendommen til som nabo e.l.

Vi har selv fået fritaget vores grund på den måde.

Problemet er at amterne hellere registrere en grund for meget end en for
lidt.

Ex.:
En gård med egen dieseltank, udstykker 40 byggegrunde på en mark et stykke
væk fra gården. Alle grunde bliver senere- noteret som mulig giftgrund, pga.
af den tank som ligger på gården, langt væk fra byggegrundene. Her var det
nemt at argumentere for at byggegrundene ikke var forurenet. Eksemplet er
faktisk fra det virkelige liv. Kan dog ikke lige huske om det var 40 grunde

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til amtet. De plejer at være flinke og vil
gerne hjælpe dig. Det havde jeg gode erfaringer med.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.