Udluftning af loft ??
Fra : Tom Frank

Dato : 15-01-05 12:20

Hej,

En af mine venner har købt den ene halvdel af et dobbelthus. Han har
lagt mærke til at loftet har en tendens til at være kondensvand i
træet i tagkonstruktionen i vinterhalvåret, mens det føles som en
sauna i sommerhalvåret. Da vi var oppe og inspicere loftet sammen
lagde jeg mærke til at der ikke umiddelbart var noget udluftning.
Hvordan får man et sådan et loft gjort klart så man kan bruge det til
at opbevare ting og sager ??

Her tænker jeg mere på hvilken håndværker der har forstand på noget
med tagkonstruktioner og kan vejlede os på området.

Jeg glemte lige at sige at loftet består udelukkende af selve taget,
der er af mørke tykke tagsten fra 1970-80 (tror vi, da det er det
tidspunkt huset er bygget i). Alle tagsten er fuget med noget tære
eller lign. for at holde det tæt, så der er ikke noget undertag.

/Tom

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 16-01-05 05:41

Det lyder som en betontagsten der kan lægges udluftnings sten i for oven og
forneden

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 18-01-05 13:39

på trælasten du skal vide fabtikat og farve samt glat el ru.