Pris på fundament og muresten.
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 19:04

Hejsa.

Jeg er igang med at indhente priser i forbindelse etablering af en ny
udestue / vinterhave som måler 6 x 4 meter.

Jeg har fået en pris på støbning af fundament og gulv (som jeg selv
ligger klinker på), samt en 60 - 70 cm høje muret kant hele vejen
rundt (ca. 8 meter ialt, pluds 2 hjørnesøjler) for den nette sum af
110.000.- inkl moms, materialer og arbejdsløn.

Det kan godt være det er mig som ikke ved hvad det koster, men jeg
syntes det lyder meget dyrt.?
Hvis jeg antager at 2/3 af beløbet er arbejdsløn, så er det ca.
74.000.- og det kan man vel have en muresvend gående for i næsten en
hel månede. Jeg går ikke udfra at det tager så lang til at støbe og
lave sådan en lille smule mur.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Søren

Dato : 11-01-05 05:02

Jamen,
så lav det selv, det er faktisk ikke så svært.
Grav ud og sæt de nødvendige fundamentsten.
Køb en betonblander eller køb færdigblandet beton.
Til et fundament + støbt gulv på 6x4 meter går der vel ikke for
max kr. 15.000 materialer (incl. en betonblandemaskine)
En uge til udgravning, en til sætning af fundamentblokke
og en til støbning og en til rejsegilde = 1 måned.

og der en god lovlig skatte- og moms fri gevinst i sagen.

--
Venlig hilsen Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-01-05 22:25

Hvor i landet bor du og hvornår ønsker du det lavet ?

Michael Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 17:15

On Mon, 10 Jan 2005 22:25:11 +0100, "Michael Rasmussen"

>Hvor i landet bor du og hvornår ønsker du det lavet ?

Det er i Næstved området, og det er ikke noget som haster, da jeg i
første omgang er ved at få et overblik det økonomiske. Jeg skal have
omlagt lån, og det skal gøre inden denne måneds udgang, så inden da
skal jeg have en ca. pris for hele projektet.

I dag har jeg hørt at det koster ca. 2500 at lave en murestensvæg pr.
kvm., og det syntes jeg ikke lyder skræmende.

--
....::Hilsen Erik