Kædeolie til motorsav
Fra : Henrik

Dato : 10-01-05 07:09

Hej alle.

Jeg læste engang at man kunne bruge noget madolie, til sin motorsav, i
stedet for rigtig kædeolie.
Er der nogle som kan fortælle mig hvad jeg kan bruge ?

MVH

Henrik

Fra : Heidi

Dato : 10-01-05 07:11

Henrik wrote:
> Hej alle.
>
> Jeg læste engang at man kunne bruge noget madolie, til sin motorsav, i
> stedet for rigtig kædeolie.
> Er der nogle som kan fortælle mig hvad jeg kan bruge ?

Jeg mener de forsøgte engang i Rabatten på DR1. Hvis du søger på deres
hjemmeside kan det være du kan finde oplysninger der.

--
Heidi

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 10-01-05 07:38

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
>
> Jeg læste engang at man kunne bruge noget madolie, til sin motorsav, i
> stedet for rigtig kædeolie.
> Er der nogle som kan fortælle mig hvad jeg kan bruge ?

http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/november/17_motorsavsolie.htm

mvh
Bendt

Fra : John Smith

Dato : 10-01-05 18:01

Bendt Rasmussen wrote:
> "Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/november/17_motorsavsolie.htm
>
> mvh
> Bendt

Jeg har nu ikke så meget fidus til mad eller motorolie, rigtig kædeolie
er meget tykkere i konsistensen og klæber til kæden.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hos den lokale Husquana-mand i
Hobro kan man få den rigtige olie til 20Kr/l hvis man selv har dunk med.

Mvh
John Smith

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-01-05 19:06

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hos den lokale Husquana-mand i
> Hobro kan man få den rigtige olie til 20Kr/l hvis man selv har dunk med.

Eller man kan købe 4 Ltr. til 59,- i harald nyborg og så er det incl. dunk
som man, når den er tom, kan tage med ned til husquarna manden
Vare nr.:7977

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-01-05 22:26

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev> Eller man kan købe 4 Ltr.
til 59,- i harald nyborg og så er det incl. dunk
> som man, når den er tom, kan tage med ned til husquarna manden

I glemmer helt, at man ved at bruge rapsolie undlader at dele mineralsk olie
ud i naturen, det er egentlig noget svineri. Raps er rigeligt til lidt
hobbysaveri, og der er også en del profier der synes det er OK, blot skal
forbruget indstilles så man ikke løber tør inden benzinen er brugt. Det skal
være en så tyk olie som muligt, nogen af madolierne er tynde som vand.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-01-05 17:28

> [...]
> skal
> være en så tyk olie som muligt, nogen af madolierne er tynde som vand.

Til de miliøbevidste er der faktisk udviklet en kædesavsolie på
"madolie"-basis, den er bare hundedyr ifht. de billige. Men man kan jo samle
savsmuldet op og smide det ud hvis man vil, det er gratis
Jeg samler savsmuldet op og bruger det i værkstedet så det er ikke et stort
miljøproblem for mig, samtidig sparer jeg penge og skåner miliøet da jeg
ellers skulle bruge "kattegrus" til at opsuge olie o.lign.
Det skal lige siges at det olieholdige savsmuld afleverer jeg til
miljøvognen/genbrugspladsen, så det bliver bortskaffet på korrekt vis.

Fra : Neil Southwood

Dato : 10-01-05 22:26

In news:41e21c15$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Henrik <brakentorpREMOVE@hotmail.com> typed:

> Jeg læste engang at man kunne bruge noget madolie, til sin motorsav, i
> stedet for rigtig kædeolie.

Den skulle være god nok. Det var selveste Tom Bencke ((tidl.)
fremskridtsmand - nu træfælder) der anbefalede rapsolie i DR1 programmet
Rabatten. Billigere og /især/ miljøvenligt.

--
Neil Southwood