Tømme elvandvarmer med opadgående rør?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-01-05 02:51

Hvordan tømmer man sådan en svend for vand? Der er ingen hane i
bunden. Jeg har hørt noget med at pumpe luft ind i rørsystemet og
presse vandet ud på den måde - kan man gøre det selv, og i så fald med
hvilke redskaber?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 06:53

Den Mon, 10 Jan 2005 02:50:49 +0100, jubija@yahoo.dk skrev:

> [...]
>bunden. Jeg har hørt noget med at pumpe luft ind i rørsystemet og
>presse vandet ud på den måde - kan man gøre det selv, og i så fald med

Er der ikke en lille studs ved sikkerhedsventilen hvor du kan sætte en
slange på?

--
Jens OZ2JP callto://jensep

The only dumb question is the one that is not asked.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-01-05 14:35

On Mon, 10 Jan 2005 06:53:25 +0100, Jens Petersen wrote:

>Er der ikke en lille studs ved sikkerhedsventilen hvor du kan sætte en
>slange på?

Jo, men den sikkerhedsventil befinder sig jo også oven på
vandvarmeren.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 14:52

Den Mon, 10 Jan 2005 14:35:14 +0100, jubija@yahoo.dk skrev:

>Jo, men den sikkerhedsventil befinder sig jo også oven på
>vandvarmeren.

Det kolde vand bliver ført ned i bunden af beholderen via et
indvendigt rør og det varme aftappes øverst.

Hvis du fjerner røret på tilgangen og blæser luft ind i afgangen vil
vandet blive presset ud af tilgangen.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Too much is never enough.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-01-05 15:09

On Mon, 10 Jan 2005 14:52:14 +0100, Jens Petersen wrote:

>Det kolde vand bliver ført ned i bunden af beholderen via et
>indvendigt rør og det varme aftappes øverst.
>
>Hvis du fjerner røret på tilgangen og blæser luft ind i afgangen vil
>vandet blive presset ud af tilgangen.

Okay - tak skal du have

Lars