Hjælp til indretning af vaskeskab....... (~
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-01-05 20:23

Hejsa

Vi har lige lavet nyt køkken, og mangler skraldespandsstativ samt en eller
anden udtræksting til sæbe, børster osv.....
Det er lidt problematiseret af at vi nu bor i Horsens.

I Horsens har man (i mine øjne) en tåbeligt sorteringsmetode. Der er
almindelig brændbart affald, som kan komme i alle former for poser og
direkte i en sort sæk.
Derudover har man "grønt affald" som ikke må komme i poser, men skal smides
direkte i en brun papirssæk.

Vi har flere steder set at folk har en krukke stående på køkkenbordet til
madrester o.l. og tanken er at man jo så tømmer indholdet over i
papirssækken.

Vi har dog ikke lyst til at have en krukke med madaffald stående på
køkkenbordet. Vi ønsker egentlig heller ikke at skulle ud til skraldespanden
hver gang vi har spist, lavet kaffe etc.......

Vi søger derfor et to-delt skraldesystem. Den ene til poser (gerne
almindelige skraldeposer, eller indkøbsposer), og den anden med en spand der
kan tages af (og kan komme i opvaskemaskinen) i noget mindre størrelse. Der
skal gerne være låg på.
Det er ligemeget om den hænger på lågen, eller trækkes ud fra skabet på
skinner.
Er der nogen der kan guide mig hen til hvor man laver en sådan løsning -
gerne med link til hjemmeside.......

Derudover søger vi en løsning til at lille metalstativ til opvakemiddel,
børster og lign. Dette skal gerne hænge i siden af skabet, og kunne trækkes
ud på skinner. Vi har set køkkenfirmaerne har nogle, men de lidt for brede
hylder nederst, og tager derfor ret meget skabsplads.
Igen kunne det være dejlig med et link.

På forhånd tak for velvilligheden

Lars Christoffersen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 06-01-05 20:48

Lars Christoffersen wrote:
> [...]
> har nogle, men de lidt for brede hylder nederst, og tager derfor ret
> meget skabsplads. Igen kunne det være dejlig med et link.

Hej Lars
Jeg synes nu det er en ganske god løsning, hvis vi vil passe lidt på
vores natur.
Men dit problem med det "grønne affald" synes jeg nu jeg selv ahr løst
på en enkelt og billig måde. Du er velkommen til at komme forbi og se
hvordan. Jeg bor i sydbyen.
Ebbe.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-01-05 22:47

> Jeg synes nu det er en ganske god løsning, hvis vi vil passe lidt på vores
> natur.

Jeg er fuldstændig enig med dig i at affaldet skal sorteres ordentligt. Vi
kommer fra Vejle, så vi er vant til at være hysteriske med sorteringen -
hvilket på ingen måde generer mig. Det er faktisk kun håndteringen af det
grønne affald der generer mig.....

> Men dit problem med det "grønne affald" synes jeg nu jeg selv ahr løst på
> en enkelt og billig måde. Du er velkommen til at komme forbi og se
> hvordan. Jeg bor i sydbyen.

Kan du ikke beskrive hvad du har gjort?

LC

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-01-05 20:47

> [...]

> ud på skinner. Vi har set køkkenfirmaerne har nogle, men de lidt for brede
> hylder nederst, og tager derfor ret meget skabsplads.

Vi har en Maxi-ting på lågen til det røde affald. Så har jeg en slank 7l
spand (en lille snavsetøjskurv med en plastpose i) til dåser og andet metal
inde i bunden af skabet og en lille 5l malespand med låg til det grønne
affald. Sidstnævnte har vi faktisk et par stykker af, hvis vi sådan får
gæster og jeg ved at der kan komme lidt mere end normalt. Når den første så
er fuld, så ryger den lige ud af døren, og kan så tømmes senere. Jeg havde
engang et stativ til at sætte på en køkkenlåge til den lille spand, men det
var leveret af kommunen, så jeg ved ikke hvor man får dem henne. er man lidt
fiks på fingrene kan man måske få lavet noget pænt selv

Desuden har jeg lavet en smal hylde (10 cm) bagest i skabet til de flasker
(edike, terpentin, opvaskesæbe, sprit) som man bruger, men ikke hver dag, og
en vægurtepotteplastikting til tabs til opvaskemaskinen. Den kunne også
bruges til børste og opvaskemiddel, men det gør den altså ikke her i huset -
måske to kunne være en idé? Bare sørg for at de er dybe og slanke.

Her i huset fungerer ovennævnte perfekt, og så er affald sorteret ordentlig
med det samme.

Mvh Maria

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-01-05 21:04

On Thu, 6 Jan 2005 20:22:49 +0100, "Lars Christoffersen"
<dsl179955FJERNVENLIGSTdette@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>skinner.
>Er der nogen der kan guide mig hen til hvor man laver en sådan løsning -

Her er luksusløsningen:
http://www.boligzonen.dk/inspiration.xml?rId=2001355

(scroll ned til overskriften: "mere affaldssortering")

Linket til køkkenfabrikken virker dog ikke og jeg ved ikke om de har
en dansk forhandler længere.

Kvik har også en løsning med to spande m. låg, som trækkes ud, når du
åbner lågen, men spandene er lige store, og den til alt andet end
grønt affald virker for lille efter min mening.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-01-05 22:52

> Her er luksusløsningen:
> http://www.boligzonen.dk/inspiration.xml?rId=2001355
>
> (scroll ned til overskriften: "mere affaldssortering")

Den ser godt nok ud som om den kunne løse problemet. Desværre er den ret
svære at implementere i et køkken der er bygget uden 30cm skabe.
Selvom den fandtes til 60'er skabe tror jeg ikke vi kan undvære et helt skab
til dette.
Vi skulle blot have set sådan en inden vi tegnede køkkenet.

> Kvik har også en løsning med to spande m. låg, som trækkes ud, når du
> åbner lågen, men spandene er lige store, og den til alt andet end
> grønt affald virker for lille efter min mening.

Den har vi kigget på, og fundet nøjagtig samme problem som du beskriver. Der
måtte gerne have været 2/3 plads til "sort affald" og 1/3 plads til "grønt
affald".

LC

Fra : TG4600

Dato : 07-01-05 08:11

"Lars Christoffersen" <LCFJERNVENLIGSTdette@edb.dk> wrote in message

> [...]
Der
> måtte gerne have været 2/3 plads til "sort affald" og 1/3 plads til "grønt

Jeg fandt en løsning for 4-5 år siden, så vidt jeg husker var det i Bauhaus.
Den bestod at en udtræksplade placeret på skinner i bunden af skabet.
På denne plade var placeret 3 spande:
1. Som passede i størrelse til affaldsposer/indkøbsposer
2. Lidt mindre (ca. 2/3) og med låg, beregnet til det grønne affald
3. Endnu mindre (ca. 1/3 af den første) beregnet til papiraffald

Den fandt jeg ret genial, desværre kan jeg ikke lige se hvem der er
producent, da jeg har solgt huset i mellemtiden

Det kan jo være at den findes stadigvæk..

/TG

Fra : JAN MADSEN

Dato : 06-01-05 21:08

hej

hth køkken har en holder med 2 plast spande der kører på skinner
i bunden af skabet ,den kan kører under vasken.
så vidt jeg husker har de også udtræks bakken til montering
på siden af skabet indvendigt. søg evt på www.gds.hth.dk
mvh jan madsen

Lars Christoffersen

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-01-05 14:49

"Lars Christoffersen" <dsl179955FJERNVENLIGSTdette@post.cybercity.dk> skrev
i en meddelelse news:crk36i$1s5p$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> direkte i en sort sæk.
> Derudover har man "grønt affald" som ikke må komme i poser, men skal

(klip)

Hej
Det er ikke helt rigtigt. Man må gerne komme det grønne affald i plastposer
inden de puttes i den grønne skraldespand.Poserne bliver automatisk sorteret
fra på lossepladsen.
Dette har jeg taget fra Hosens Kommunes hjemmeside:

"Grønt affald: Alt komposterbart affald som grønsager, blomster, frugt,
kaffegrums og teblade inkl. filtre, skaller fra æg og nødder, madrester,
fedt, kød, fisk, pålæg, brødrester, vådt papir. Dette affald lægges i
lukkede plast- eller papirposer og placeres i affaldsstativet med grønt låg.
Restaffald: Restaffald er alt det, som ikke kan komposteres eller
genanvendes - f.eks. folie, plast og mælkekartoner. Dette affald skal altid
i affaldsstativet med sort låg."

Hilsen Vibeke

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 07-01-05 15:19

> [...]
> plastposer
> inden de puttes i den grønne skraldespand.Poserne bliver automatisk

Hej Vibeke
Vil du ikke lige poste et link til den tekst. Nu har jeg brugt 1 time på
Horsens Kommunes hjemmeside uden de store resultater.
Jeg vil godt sætte mig lidt ind i lektien, da vi åbenbart ikke har fået helt
styr på reglementet endnu.

LC

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-01-05 15:38

"Lars Christoffersen" <LCFJERNVENLIGSTdette@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Horsens Kommunes hjemmeside uden de store resultater.
> Jeg vil godt sætte mig lidt ind i lektien, da vi åbenbart ikke har fået

Hej
Jo da! Kommer her:
http://www.horsenskom.dk/borgerinfo.asp?s=394&k=0&u=0&O=2

Hilsen Vibeke, der også bor i Horsens