Radiator
Fra : Towli

Dato : 04-01-05 20:37

Hej

Den ene af vores 2 radiatorer i stuen i vores lejlighed er dejlig varm, den
anden kun lun omkring termostaten. Jeg har forsøgt at luft den ud (den kolde
radiator) men der kom kun vand ud af skruen. Grunden til at den er kold
skyldes måske at termostaten står bagved en højttaler i et hjørne.
Findes der en måde at "snyde" termostaten til at lukke mere varme igennem?
Jeg har forsøgt mig med en våd karklud men det virker ikke umiddelbart og er
jo heller ikke en holdbar løsning...

Mange tak for et råd.

/Towli

Fra : JSC-privat

Dato : 04-01-05 20:53

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der en måde at "snyde" termostaten til at lukke mere varme igennem?

Prøv at se om ikke der ventilen der "hænger". Du afmontere
grebet/termostaten og så motionere man ventilarmen lidt/meget til den
bevæger sig uden problemer. Det kan hjælpe med en dråbe olie på ventilarmen.

Mvh.

Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 05-01-05 06:34

Towli wrote:
> [...]
> igennem? Jeg har forsøgt mig med en våd karklud men det virker ikke
> umiddelbart og er jo heller ikke en holdbar løsning...

det kan være ventilen der hænger.
For at undgå at den sidder bag din højttaler, kan du montere et
termostathovede med fjernføler. Det tar ikke mange min. og koster ikke
alverdens
--
Calle.

Fra : Søren

Dato : 05-01-05 23:22

Hej towli

Det er din pakdåse bag termostaten der har sat sig fast, demonter din
termostat og bank forsigtigt på den pal der stikker ud, du må ALDRIG hive i
palen og det hjæler ikke noget da det er en fjeder i radiator ventilen der
skal aktiveres.

/Søren

Fra : Towli

Dato : 06-01-05 07:51