Stort vinduesparti - og utæt!
Fra : Michael

Dato : 03-01-05 08:01

Efter at have frosset hel natten, tager jeg mig sammen forat sprørge de
kloge herinde:

En af vores stuer er bygget i trækonstruktion og er en mellemting mellem
helårsbolig og vinterhave med 4 store vinterpartier. Der er 2-3 lags
termoruder og de går fra loftet til gulvet. Problemet er, bortset fra
varmetabet, at det trækker!

Ved nogen herinde noget om hvad man skal gøre ved denne kolde stue. Her
tænker jeg ikke kun på tætningsbånd og at fyre op..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-05 18:10

Michael wrote:

> [...]
> bortset fra varmetabet, at det trækker!
>
> Ved nogen herinde noget om hvad man skal gøre ved denne kolde stue.

Luk den stue af indtil foråret.

Eller find det sted, det trækker fra: tag et tændt stearinlys i hånden og
bær det rundt langs alle samlinger. Der, hvor det trækker, vil flammen
blafre.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Michael

Dato : 04-01-05 20:50

Hej Erik
Det lyder meget rigtigt. men hvordan skal man gribe problemet rigtigt an?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-05 01:30

Michael wrote:
> Hej Erik
> Det lyder meget rigtigt. men hvordan skal man gribe problemet rigtigt
> an?

Hvilken del af mit svar er det, du ikke helt forstår?

At lukke rummet ned, betyder at skrue varmen ned på et minimum, lukke døren
og undlade at bruge rummet.

Hvis du med et lys som hjælpemiddel finder utætheder, skal de bare lukkes
med f.eks. acrylfugemasse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk