Hvide lagner til loft
Fra : Frank Nørvig

Dato : 27-12-04 23:13

Hejsa,

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men here goes:

Som skrevet tidligere i "hjælp! Fjernelse af maling + limfarve" har vi
forsøgt at få maling ovenpå limfarve af vores loft. Og I skal have mange
tak for de mange råd, men intet har hjulpet. Tværtimod er der pga. høj
fugtighed i vores lejlighed (pga. byggeri på etagen ovenover) nu gået
mug og svamp i alt det stads og klister vi har prøvet at smøre på loftet
for at få malingen til at løsne sig over hele loftet.

Det betyder, at vores loft nu ligner noget der er løgn, med store gule
pletter overalt. Og som prikken over i'et får vi 15 gæster nytårsaften
som skal sidde i selv samme stue.

Da vi umuligt at kan nå at få loftet tilnærmelsesvis pænt inden da, vil
vi sømme hvide lagner i loftet for at dække det, og så evt. male lidt
festlige mønstre og pynt på, i dagens anledning.

Derfor: Er der nogen der ved hvor man _BILLIGT_ kan købe hvide lagner
til den slags? Ikke med elastik/stræk eller noget andet fancy, bare
nogle helt enkle hvide lagner som kan kasseres bagefter?

Mvh Frank

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-12-04 00:11

"Frank Nørvig" <frank@noervig.dk> skrev i en meddelelse

> Da vi umuligt at kan nå at få loftet tilnærmelsesvis pænt inden da, vil vi
> sømme hvide lagner i loftet for at dække det, og så evt. male lidt
> festlige mønstre og pynt på, i dagens anledning.

Når loftet nu tilsyneladende ER ødelagt: Hvad med at spraye guldmønster
eller himmel og skyer på selve loftet? - og evt. nogle guldstjerner i
"stjernetegnsmønster"?

> Derfor: Er der nogen der ved hvor man _BILLIGT_ kan købe hvide lagner til
> den slags? Ikke med elastik/stræk eller noget andet fancy, bare nogle helt
> enkle hvide lagner som kan kasseres bagefter?

I kan få 10 meter ubleget lagenlærred til ca. 200 kr. i Jysk - jeg vil tro,
helt hvidt er lidt dyrere.

Hilsen Inger

Fra : Frank Nørvig

Dato : 28-12-04 10:06

Inger Pedersen wrote:
> Når loftet nu tilsyneladende ER ødelagt: Hvad med at spraye guldmønster
> eller himmel og skyer på selve loftet? - og evt. nogle guldstjerner i
> "stjernetegnsmønster"?

Jeg tror desværre ikke det ville hjælpe, men idéen var nu god nok.
Loftet er urin-gult med mug og svamp flere steder, så det ville kræve en
erfaren grafittimaler at få det pænt.

> I kan få 10 meter ubleget lagenlærred til ca. 200 kr. i Jysk - jeg vil tro,
> helt hvidt er lidt dyrere.

Tak for forslaget!
Hvor bredt er det? Stuen er 4x5 meter, ville det kunne dække?

Mvh Frank

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-12-04 10:41

"Frank Nørvig" <frank@noervig.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bredt er det?
140 cm.
Det fås også i 150 cm bredde, men er så lidt dyrere - og I kan ikke bruge
den ekstra bredde til noget, med mindre I bruger stoffet til lagner bagefter
(husk, det kryber ca. 10% i hedvask).

> Stuen er 4x5 meter, ville det kunne dække?

Nej, I skal bruge 3 længder a 5 meter, dvs. 15 meter.

Hilsen Inger

Fra : Armand

Dato : 28-12-04 12:00

Frank Nørvig wrote:

> Tak for forslaget!
> Hvor bredt er det? Stuen er 4x5 meter, ville det kunne dække?

Lige et pip omkring situationen:
Brandfare!? =

--
Armand.

Fra : news

Dato : 28-12-04 13:35

> [...]
> mug og svamp i alt det stads og klister vi har prøvet at smøre på loftet
> for at få malingen til at løsne sig over hele loftet.

Så skal i skynde jer at vaske loftet grundigt ned og rigeligt med
udluftning.
så fugten kan komme væk. svampesporer er ikke vidre sunde at indånde.

VH Henrik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-04 17:16

> Derfor: Er der nogen der ved hvor man _BILLIGT_ kan købe hvide lagner
> til den slags? Ikke med elastik/stræk eller noget andet fancy, bare
> nogle helt enkle hvide lagner som kan kasseres bagefter?

Jeg vil tro at det er billigere at købe nervøst velour - du kunne jo vælge
rødt eller noget andet anderledes. Det fås i 140 cm bredde og typisk 75 kr
for 5 meter. Men ingen bordbomber, og forsigtighed med stearinlys, ellers
kan det gå galt.

Mvh Maria

Fra : Andrea

Dato : 29-12-04 19:02

> [...]

> til den slags? Ikke med elastik/stræk eller noget andet fancy, bare
> nogle helt enkle hvide lagner som kan kasseres bagefter?

Du kan købe bomuld som metervare i IKEA til 10 kr meteren. Det er 160 cm
bred og ubleget (nærmest naturfarvet). Du kan se det på deres hjemmeside
www.ikea.dk
Mvh. Kristina