/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Svejseanlæg
Fra : David


Dato : 22-12-04 11:22

Hej NG

Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne svejse
indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom osv. ville vi
prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned fra loftet som skulle
kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har allerede prøvet med noget
alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har en
nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".

Mvh
David




 
 
Frank E. N. Stein (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 22-12-04 17:25

On Wed, 22 Dec 2004 11:22:16 +0100, David wrote:

> Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne svejse
> indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom osv. ville vi
> prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned fra loftet som skulle
> kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har allerede prøvet med noget
> alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har en
> nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".

Du kan bruge en kraftig PVC-pressening.
--
MVH
osv...



David (23-12-2004)
Kommentar
Fra : David


Dato : 23-12-04 11:12

Er du sikker på at det kan holde.

Mvh
David

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.12.22.16.24.34.993370@mail.invalid...
> On Wed, 22 Dec 2004 11:22:16 +0100, David wrote:
>
>> Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne
>> svejse
>> indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom osv. ville
>> vi
>> prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned fra loftet som
>> skulle
>> kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har allerede prøvet med noget
>> alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har
>> en
>> nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".
>
> Du kan bruge en kraftig PVC-pressening.
> --
> MVH
> osv...
>
>



David (23-12-2004)
Kommentar
Fra : David


Dato : 23-12-04 12:27

altså at det ikke bare smelter da gløderne er sindssyg varme.

mvh
David

"David" <Divad@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:VRwyd.75$kv4.29@news.get2net.dk...
> Er du sikker på at det kan holde.
>
> Mvh
> David
>
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:pan.2004.12.22.16.24.34.993370@mail.invalid...
>> On Wed, 22 Dec 2004 11:22:16 +0100, David wrote:
>>
>>> Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne
>>> svejse
>>> indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom osv. ville
>>> vi
>>> prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned fra loftet som
>>> skulle
>>> kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har allerede prøvet med
>>> noget
>>> alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der
>>> har en
>>> nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".
>>
>> Du kan bruge en kraftig PVC-pressening.
>> --
>> MVH
>> osv...
>>
>>
>
>



Frank E. N. Stein (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 23-12-04 15:39

On Thu, 23 Dec 2004 11:12:04 +0100, David wrote:

> Er du sikker på at det kan holde.

Ja. PVC er i øvrigt selvslukkende, så det bryder ikke bare lige i brand.

--
MVH
osv...



jubija@yahoo.dk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : jubija@yahoo.dk


Dato : 23-12-04 20:29

On Thu, 23 Dec 2004 15:39:16 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.invalid> wrote:

>On Thu, 23 Dec 2004 11:12:04 +0100, David wrote:
>
>> Er du sikker på at det kan holde.
>
>Ja. PVC er i øvrigt selvslukkende, så det bryder ikke bare lige i brand.

PVC udvikler dog klordampe, når det brænder/smelter - så man skal ikke
fyre for meget op under det.

Frank E. N. Stein (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 24-12-04 01:30

On Thu, 23 Dec 2004 20:29:08 +0100, jubija wrote:

>>> Er du sikker på at det kan holde.
>>
>>Ja. PVC er i øvrigt selvslukkende, så det bryder ikke bare lige i brand.
>
> PVC udvikler dog klordampe, når det brænder/smelter - så man skal ikke
> fyre for meget op under det.

Der er slet ikke energi nok i en svejseglød til at hverken antænde eller
smelte en PVC-pressenning.

--
MVH
osv...



Armand (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-12-04 13:16

David wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne svejse
> indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom osv. ville vi
> prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned fra loftet som skulle
> kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har allerede prøvet med noget
> alukraft, men det så ud til at det gik lige igennem. Er der nogen der har en
> nem og billig løsning til hvordan man kan lave dette "rum".

Når nu det alligevel kun er lejlighedsvis svejsearbejde, så er våde
lagner eller andet ikke kunststof ganske udemærkede i sin enkelthed:
Væden danner et dampskjold mellem glød og stof hvorved de nærmest
preller af!
Sørg endelig for at holde gardinerne helt op i loftshøjde for at fange
de gløder der tager en ballistisk rute!!

Forøvrigt: Du får det til at lyde som at svejsegløder fra en CO2-svejser
kan sætte en kampstensbygning i brand, og det holder ikke.
Dine bestræbelse skal kun ses i relation til kosmetikken á små sorte
brændmærker på borde og hylder - Bilen og bøtterne med oliemaling samt
olie/terpentin -dunkene og plæneklipperens bensindunk bør under alle
omstændigheder fjernes fra rummet(garagen?)!

--
Armand.

Rasmus (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 27-12-04 09:40

"David" <Divad@tele2adsl.dk> wrote in
news:kVbyd.1037$vT1.699@news.get2net.dk:

> Hej NG
>
> Jeg har et lille problem, jeg et CO2 svejseanlæg og ville gerne kunne
> svejse indedøre, men da pladsen er meget trang og der er træ udenom
> osv. ville vi prøve at lave et "rum" ved at hænge et eller andet ned
> fra loftet som skulle kunne holde gløderne indenfor "rummet", jeg har
> allerede prøvet med noget alukraft, men det så ud til at det gik lige
> igennem. Er der nogen der har en nem og billig løsning til hvordan man
> kan lave dette "rum".
>
> Mvh
> David
>
>
>

Eller skaf et par brandtæpper ! Det bruger vi på arbejdet når vi skal
beskytte mod svejsegnister ol.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste