Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til 1DMK2
Fra : Tommy Hjorth

Dato : 12-02-05 21:00

Til ejere af 1D, 1DS, 1DMK2 og 1DSMK2

Jeg tog chancen og købte 2 uoriginale batterier fra
mydigitaldiscount.com, var spændt på om de passede perfect i kameraet
eller ej, men jeg må til min tilfredshed erkende at det gør de, desuden
er de på 2200 amp så der er del mere kapacitet i dem end i originale
batterier og prisen incl. forsendelse var kun 80$ altså små 500 kr, det
er hvad batterier.dk tar for en.

Jeg vil godt understrege at jeg intet har med firmaet at gøre, vil bare
gi jer et godt råd.

Tommy Hjorth

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-02-05 21:56

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message

> [...]
> del mere kapacitet i dem end i originale batterier og prisen incl.
> forsendelse var kun 80$ altså små 500 kr, det er hvad batterier.dk tar for

Tak for oplysningen.

Har de gummi pakning (svarende til de originale), der skal forhindre fugt at
trænge ind ?

Har du nogen fornemmelse af forskellen mellem dem du har købt og Delkin ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-02-05 07:08

Mogens Hansen wrote:

> [...]
> trænge ind ?
>
> Har du nogen fornemmelse af forskellen mellem dem du har købt og Delkin ?

Der er en fin gummipakning som ligner den på originalen, og den slutter
godt tæt til kameraet, så jeg vil tro at den giver samme beskyttelse,

Nej, jeg kender ikke Delkin, men så på dpreview at der var nogen der
havde problemer med den, tilsluttede ikke ordenligt.

Tommy Hjorth

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-02-05 22:55

> desuden
> er de på 2200 amp så der er del mere kapacitet i dem end i originale
> batterier

Jøsses da!

Ville nødig ha' sådan en satan i lommen, samme med nogle løse metaldele...

:)

Kent Glerup

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-02-05 07:10

Kent Glerup wrote:

> Jøsses da!
>
> Ville nødig ha' sådan en satan i lommen, samme med nogle løse metaldele...
>
> :)
>
> Kent Glerup

Der er beskytelseskappe på, og man ligger den ikke i en lomme med metal
genstande, medmindre man gerne vil herfra.

Tommy Hjorth

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-02-05 09:39

> Der er beskytelseskappe på, og man ligger den ikke i en lomme med metal
> genstande, medmindre man gerne vil herfra.

Jeg hentydede blot til at 2200 Ampere er en uhyggelig høj strømstyrke, som
ved en kortslutning i lommen, formentlig ville nulstille dit CPR-nummer
øjeblikkeligt!

Du mente nok: 2200 mAh, som er et helt andet begreb :)

MVH
Kent Glerup (Elektriker, jeg ku' ikke la' vær)

Fra : C. Stensgaard

Dato : 13-02-05 11:16

LOL

Go værkstedshumor

"Kent Glerup" :
2200 Ampere : Ville nødig ha' sådan en satan i lommen, samme med nogle
løse metaldele...

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-02-05 11:26

Kent Glerup wrote:

> [...]
> øjeblikkeligt!
>
> Du mente nok: 2200 mAh, som er et helt andet begreb :)

Argh se´følig godt set.

tommy

Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 13-02-05 11:40

Er spændt på at høre dine erfaringer med det...

Tager omkring 1000(2000) billeder(raw+small jpg) på en opladning, meget
nysgerrig efter hvad din oplevelser er med de nye,
Jeg har aldrig haft behov for at skifte i løbet af en dag, men kan godt se
behovet for et nyt batteri, når det org. begynder at blive træt.

Det har fået en del tæsk på dpreview, men man hører ikke så meget mere, så
de må have fået styr på børnesygdommene.

Hilsen Carsten