Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
glad flyver
Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 10:41

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 11:08

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message
news:41fcabbf$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> En luftakrobat -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1442378

Slet ikke tosset taget i betragtning af at det "bare" er en lille pipfugl
:oÞ
Hvordan i alverden formår du at fange fugle i frit flyv ? Det kræver vel en
hel del øvelse, at kunne følge noget der bevæger sig så hurtigt gennem en
lille bitte søger?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 11:26

"Thomas Schreiber
> [...]
> hel del øvelse, at kunne følge noget der bevæger sig så hurtigt gennem en

Med 300'ern er det ikke så svært, bare følge fuglen og klikke..
Med 500mm og mere begynder det at blive svært, så den
laver jeg ikke så ofte det nummer med - Thomas Sass har
fotograferet svaler med 500mm, men den mand må være tosset..)-max-

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 11:30

> [...]
> laver jeg ikke så ofte det nummer med - Thomas Sass har
> fotograferet svaler med 500mm, men den mand må være tosset..)-max-

Ja har godt set det Var med ham i Kalvø og Haderslev dyrepark sidste år.
Det ser helt grotesk ud med en 500mm påhans "lille " D7, og jeg er ret
sikker på at hvis han rendte rundt med en 500mm i Irak, ville folk tro det
var en bazooka :oÞ

Måske et dumt spml men er det en 300mm med fastbrænvidde? Hvor langt sad du
fra fuglen?

En skam den lille flyver ikke er lidt skapere... :o/

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 11:42

"Thomas Schreiber"

> [...]
> fra fuglen?
>
> En skam den lille flyver ikke er lidt skapere... :o/

Jeg bruger 300/4 L AF IS..... Den er lille og let (i forhold til)
og fornuftig skarp for det meste - Jeg oppede iso efter det
her skud så jeg fik hurtigere lukkertider, men jeg syns formen
her var så flot at den smule uskarphed måtte komme i anden
række - hellere en spændende situation mindre skarp end
en kedelig knivskarp.. Denne vinkel tror jeg ikke der er
mange mennesker der har set - hehehe måske fordi det
ikke interesserer dem, men nevertheless, jeg er vild med
billedet..)-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-01-05 16:39

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange mennesker der har set - hehehe måske fordi det
> ikke interesserer dem, men nevertheless, jeg er vild med

Hejsa Thomas og Max.

Ja, det er helt sikkert et lækkert billede du har lagt op her, Max, især
pga. fuglens posering og at den holder øje med dig. Teknisk har de været
bedre, som du også selv nævner, men poseringen opvejer det der mangler på
den tekniske side.
Jeg må jo hellere indrømme det, at jeg endnu ikke har fanget en svale i
flugten på de 500mm, det var kun 300mm, selvom det nok må være lettere end
med den langsomme fokus der er på min 75-300
Og Jesper var så flink at lade mit prøve hans 500mm igen, flinker mand, det
blev da til en enkelt solsort, nogle rørhøns og et par måger Jeg venter
dog på, at mit domæne bliver klart, så billederne må lige vente lidt
Og Thomas, jeps, jeg var med på Kalvø, og D70'eren ser grotesk lille ud med
en 500, men tror faktisk de fleste kameraer bliver ret små på den brændvidde

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-01-05 11:40

On Sun, 30 Jan 2005 15:55:36 +0530, -max- wrote:

> [...]
> laver jeg ikke så ofte det nummer med - Thomas Sass har
> fotograferet svaler med 500mm, men den mand må være tosset..)-max-

Det kræver lidt øvelse for at gøre det, er selv blevet lidt bedre til det.
Det er lidt svært at følge en fugl på 500 mm, men det kan lade sig gøre.
Men Max er rigtig dygtig til det. Han har virkelig talent for det og
bruger sikkert også tiden til det. Jeg tror, uden at vide de,t at han godt
kan bruge nogle timer på at få et rigtig godt billede i kassen, sammen med
at han virkelig hygger sig med det. Og nej Thomas Sass er ikke helt
tosset, tilbragte hele dagen i går sammen med ham på fotosafarien. En
hyggelig fætter som resten af slænget der var med.

Har fået lagt et par enkelte billeder op fra fotosafarien.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 11:53

> Har fået lagt et par enkelte billeder op fra fotosafarien.
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard

Glæder mig til at se resten af billederne i har taget
En skam jeg pt kun har et A10, for ellers var jeg taget med

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 11:58

"Jens Stadsgaard"

> [...]
> hyggelig fætter som resten af slænget der var med.
>
> Har fået lagt et par enkelte billeder op fra fotosafarien.

Hehe - Den gråand med refleks er altså bragende godt skudt -
men dit photoshop arbejde er måske lige groft nok..
Ser ud til Thomas bruger en Sigma 500mm.. )-max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-01-05 13:55

On Sun, 30 Jan 2005 16:27:59 +0530, -max- wrote:

> "Jens Stadsgaard"

> Hehe - Den gråand med refleks er altså bragende godt skudt -
> men dit photoshop arbejde er måske lige groft nok..

Det vil jeg sige er helt rigtigt, jeg lærer endnu.

> Ser ud til Thomas bruger en Sigma 500mm.. )-max-

Det har han også, han lånt Jesper "frodo" Nielsen et stykke tid.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-05 13:58

-max- wrote:

> [...]
> laver jeg ikke så ofte det nummer med - Thomas Sass har
> fotograferet svaler med 500mm, men den mand må være tosset..)-max-

Jeg har aldrig selv prøvet at bruge det, men hvordan mon det ville være at
benytte et 'geværgreb' a la dem, Novoflex brugte (bruger?).
Når man bruger et jagtgevær, er man jo et eller andet sted i samme situation
og det mestrer ganske mange. Og så handler det vel i øvrigt om at AF-en kan
følge med (tror jeg).

vh
Jan

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 17:20

> [...]
>

> --
> - lalleglad amatør af Guds nåde.
> PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Til 500'ern bruger jeg et kort etben stativ, som jeg hviler i bæltet,
det hjælper mig ret meget, men det er stadig godt 6kg at slæbe rundt
på, så 3oo'ern ryger over skulderen når jeg har det for varmt..
Af på min markII er jeg endnu ikke blevet helt glad for, syns den
fungerede bedre på både min Fuji S2 og Nikon D1X, men det må
jeg lige tjekke mere ud på, det kan da vidst ikke passe, hehe.. Flyvende
fugle mod blå himmel er den bragende god til, men er der noget i baggrunden
så fokusserer den meget nemt på det - der er nok et trick.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 18:04

> [...]
baggrunden
> så fokusserer den meget nemt på det - der er nok et trick.. -max-

Ja, det er jo faktisk. Custom function 4 giver forskellige muligheder. Hvis
du vælger 2: for denne funktion, så kan du i AI Servo trykke på * knappen og
holde den inde og så længe du gør det så holdes fokus på den sidste
fokusering. Når du slipper knappen igen så fortsætter AF igen. Hvis du
vælge 1:, så skal du bruge * knappen til at fokusere med. Dvs. så længe du
holder den inde, så vil have AF følge dit objekt og i det øjeblik du slipper
knappen bliver den stående. Udløserknappen bruges på normal vis ved 2: og
ved 1: bruger udløser knappen til at måle lys og selvfølgelig tage billedet.
Se beskrivelsen i din manual.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 18:13

> [...]
> ved 1: bruger udløser knappen til at måle lys og selvfølgelig tage billedet.

Hmm - tror nok jeg har læst det der, men jeg har ikke lyst til at standse AF
når mine fugle dykker ned i træhøjde, eller rettere, jeg er sku ikke så koordineret
at jeg både kan panne, holde, udløse og trykke på stjerne.. Nikon bruger closest
object focus, noget hø når fuglene går på jorden, men i luften er fuglen som regel
det nærmeste objekt.. Jeg vil nu alligevel prøve dit tip, thank you..!! )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 18:39

> [...]
som regel
> det nærmeste objekt.. Jeg vil nu alligevel prøve dit tip, thank you..!!

Ja, det er jo lidt akrobatik og jeg kan ikke sige jeg har afprøvet det
rigtigt i praksis. Jeg bruger dog 1: funktion ganske ofte i single shot
mode, specielt på stativ, da jeg så kan fokusere separat og eventuelt
kombinere med manuel fokus ganske let uden at det kobles sammen med
udløserknappen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-05 13:54

-max- wrote:
> En luftakrobat -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1442378

Kompositorisk: Ren kunst.
Teknisk: Du har gjort det bedre.

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-01-05 16:53

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message
> En luftakrobat -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1442378

Hej Max, du hygger dig rigtigt Jeg har lagt en kritik på Photosig.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-01-05 17:20

> "-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message
>
> Hej Max, du hygger dig rigtigt Jeg har lagt en kritik på Photosig.

> [...]

Mange tak..!! )-max-