Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon coolpix
Fra : Keldo

Dato : 28-01-05 20:08

hej med jer

jeg kan ikke overskue forskellene på 5Mpixel kameraerne fra Nikon Coolpix
serie. Hvad er de væsentlige forskelle mellem 5200, 5400 og 5700 udover
zoomen?

RK

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-01-05 00:57

"Keldo" <keldoxxx@hotmail.com> wrote in message
> hej med jer
>
> jeg kan ikke overskue forskellene på 5Mpixel kameraerne fra Nikon Coolpix
> serie. Hvad er de væsentlige forskelle mellem 5200, 5400 og 5700 udover
> zoomen?

Desto større model, desto bedre optik, bedre CCD, 5700 har en Sony hvor de
andre har en af ukendt fabrikat. Det er også Sony der sidder i de store D
modeller. De har flere funktioner og flere muligheder for manuel
indstilling, lukketider, blænder osv. Desuden bliver falsh sytemet desto
større model også bedre, i 5700 kan man virkelig gøre brug af ekstern flash,
5400 måler flash ved hjælp af den indbyggede falshmåler, hvor du på 5700 kan
sætte en stor flash på og gøre brug af den store falshes moduler for
belysning. 5200 har ikke mulighed for eksterne falsh. Listen kan blive ved,
det er jo klart at desto større og dyrere et kamera inden for samme
producent man køber desto mere får man. Jeg vil sige i 5700 får du et stort
kamera der kan meget og der kan man gøre brug af sin fotografiske viden, i
5400 kan man også gøre brug af sin fotografiske viden samt man kan overlade
det til helt nybegyndere. 5200 er det kamera man lige putter i lommen og
hiver op når billedet byder sig uden at man skal indstille en masse først.
Det kommer helt an på hvad du har brug for.

Mvh
Simon

Fra : Gert Medom

Dato : 29-01-05 12:16

5400 har 4x optisk zoom, begynder 28mm (god vidvinkel).

5700 har 8x zoom, begynder 35mm (god tele).