Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Moms/told på private pakker fra USA?
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 21-01-05 17:48

Er der nogle der ved, om man skal betale moms/told af en brugt vare
man køber over fx. Ebay fra USA? Altså, skal man også betale moms/told
af brugte kameraer fx?

Fra : [HCS] 4000

Dato : 21-01-05 17:55

Ja, det skal du!

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
------------------------------
"Esben Kolind Laustrup (slet 9CBZI)" <mail@9CBZIezben.dk> skrev i en
meddelelse news:11063262550.841113821641681@dtext.news.tele.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-01-05 18:03

In news:41f134bb$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
[HCS] 4000 <hcsnulspam@yahoo.com> wrote:
> Ja, det skal du!

Det var dog s. så skråsikkert du udtaler dig :-/

Hvornår er der er kommet moms, på privat handel? (C2C)
Der er kun moms på de varer man køber af et moms registreret firma (B2C)

Told slipper man ikke for, da USA ikke er et EU land.
skal man også betale
--
PS: Kan du lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på, og svare
nedenunder? Det er jo ikke Jeopardy det her takker.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-01-05 18:25

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Der er kun moms på de varer man køber af et moms registreret firma (B2C)
>
> Told slipper man ikke for, da USA ikke er et EU land.

Øhh bliver det ikke opkrævet med det samme når man modtager pakken
eller kommer det meget senere ?.
Jeg købte nogle autodele i Californien via Ebay og betalte med Visa, og har
kun betalt vares pris på Ebay + fragt intet andet.
Jeg ved godt at når det er uden for EU er der andre toldregler men enten er
min pakke smuttet igennem ellers ved jeg ikke hvad der er sket, for jeg har
ikke betalt moms eller told på den.
--
Hilsen Martin.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-01-05 18:37

In article <41f13ac3$0$48317$14726298@news.sunsite.dk>, Martin Vollert wrote:
> [...]
> min pakke smuttet igennem ellers ved jeg ikke hvad der er sket, for jeg har

Så skal du henvende dig til told&skalt jvf deres webside.
Selvanmeldelse er en pligt.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-01-05 18:50

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Så skal du henvende dig til told&skalt jvf deres webside.
> Selvanmeldelse er en pligt.

LOOOL hva tror du selv ???.

--
Hilsen Martin.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 00:39

In article <41f140a0$0$48321$14726298@news.sunsite.dk>, Martin Vollert wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> LOOOL hva tror du selv ???.

jeg tror du er en lovlydig borger der melder det til told og skat,
og ellers holder det for dig selv. Ellers er vi andre forpligtede til
at melde dig. Derudover må du heller ikke opfordre til ulovlige handlinger.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-01-05 02:00

> jeg tror du er en lovlydig borger der melder det til told og skat,
> og ellers holder det for dig selv. Ellers er vi andre forpligtede til
> at melde dig. Derudover må du heller ikke opfordre til ulovlige handlinger.

Slap du nu bare helt af ik, og ta dine sko af det lyder som om de klemmer
Når du køre for stærkt så køre du også selv ind og anmelder dig selv til politiet
og får din bøde ikke ?? for ellers er vi andre jo forpligtet til det.
Nej vel, for du er ikke forpligtiget til en skid, medmindre man self går i små sko
og har ondt i røven over alle andre, og det tror jeg ikke du har.
Også opfordre jeg ikke til noget som helst hvor ser du det ?.
--
Hilsen Martin.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 08:43

In article <41f1a56b$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, Martin Vollert wrote:
> [...]
> og får din bøde ikke ?? for ellers er vi andre jo forpligtet til det.

Der er en forskel på at bryde loven, og så stille sig op og sige man gør
det. Da jeg tror det bedste ommennesker antager jeg selvfølgelig at du
har henvendt dig til T&S og fået denne sag ud af verden. Og så er der
ikke mere i det.

> Nej vel, for du er ikke forpligtiget til en skid, medmindre man self går i små sko
> og har ondt i røven over alle andre, og det tror jeg ikke du har.
> Også opfordre jeg ikke til noget som helst hvor ser du det ?.

Vi er alle forpligtet til at overholde loven. Det irriterende her er
folk med anløben moral der mener de selv er hævet over loven, men
mener at loven forpligter samfundet overfor dem.

Og jeg siger ikke du opfordrer til ulovlige handlinger, jeg gør
bare opmærksom på at man ikke må opfordre til det.

Og jeg kan da helller ikke sige mig fri for, i gamle dage, at have
fået varer hjem uden moms. I dag er sandsynligheden for at blive
knaldet dog ret stor.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-01-05 11:53

> [...]
> det. Da jeg tror det bedste ommennesker antager jeg selvfølgelig at du
> har henvendt dig til T&S og fået denne sag ud af verden. Og så er der

Nu er der jo også F.eks forskel på om man undlader at betale moms af en
pakke til 200kr og så lave et bankrøveri, jeg har ingen problem med at sige
at jeg F.eks har kørt for stærkt idag, og det betragter jeg som mere alvorlig
end af T&S mister 50kr, men derfor køre jeg jo ikke ind til politiet og beder
om en bøde på 1500kr.

> Vi er alle forpligtet til at overholde loven. Det irriterende her er
> folk med anløben moral der mener de selv er hævet over loven, men
> mener at loven forpligter samfundet overfor dem.

Vi betaler løn til folk (via skatten) som hvis eneste job er at kontrollere os i hoved
og røv, og hvis de fejler er det ikke mit problem.
Jeg er ikke hævet over loven på nogen måde, men jeg melder sgu ikke mig selv.

> [...]
>
> Og jeg kan da helller ikke sige mig fri for, i gamle dage, at have
> fået varer hjem uden moms. I dag er sandsynligheden for at blive

Njjaa der kan du se vi er ikke så forskellig
og nu må vi jo nok holde da det er løbet lidt af sporet.
--
Hilsen Martin.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-01-05 12:39

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote:

[snip]
>Vi betaler løn til folk (via skatten) som hvis eneste job er at kontrollere os i hoved
>og røv, og hvis de fejler er det ikke mit problem.
>Jeg er ikke hævet over loven på nogen måde, men jeg melder sgu ikke mig selv.
{snip]

Det er ikke dig selv du skal melde. Loven siger, at hvis man indfører en
vare til Danmark, skal der betales told + moms. Man har pligt til selv
at fortælle (melde) Told & Skat, at man har modtaget eller medbragt
varen - det er derfor, at der er opsat de særlige postkasser ved
grænsen.

Peter

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-05 13:41

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message news:2an9v0hfjqpdp9kplk9m0727t42oegb32s@4ax.com...
> [...]
> at fortælle (melde) Told & Skat, at man har modtaget eller medbragt
> varen - det er derfor, at der er opsat de særlige postkasser ved

Som jeg skriver "Vi betaler løn til folk (via skatten) som hvis eneste job er at kontrollere os i hoved
Jeg skal ikke både betale deres løn og så gøre deres arbejde for dem.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-01-05 14:23

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er at kontrollere os i hoved
> Jeg skal ikke både betale deres løn og så gøre deres arbejde for dem.

Og hvis jeg går i banken og stjæler 245.000 og myndighederne ikke opdager
det, er det helt i orden. Det er jo politiets opgave at sørge for jeg ikke
røver banken. Eller hvis pizzabageren benytter sort arbejdskraft er det også
helt i orden, hvis myndighederne ikke snupper ham har de ikke gjort deres
job ordentligt. Eller et stort firma på snedig vis snyder i skat, er det
myndighedernes egen skyld hvis de ikke opdager det, og så er det jo i orden.
Puha.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
""Desværre er det jo ikke en beskyttet titel at kalde sig profesionel,"
lyder det fra Fotografernes formand, Peter Thornvig, der også er medlem af

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-05 15:11

Morten Wartou wrote:

> [...]
> myndighedernes egen skyld hvis de ikke opdager det, og så er det jo i orden.

Ja, da, du har da helt ret i dine betragtninger. Men det er og har
"altid" været lidt af en folkesport at snyde lidt i skat/told osv.
At tage en flaske for meget med
At trække en PC fra selvom den er til privat brug
osv osv
er ikke det, der vælter statsbudgettet, selvom nogle gerne vil have os
til at tro det. Og her skal jeg ikke komme nærmere ind på den
himmelråbende hykleri, der er i politikernes adfærd i forhold til de
krav, de stiller til borgernes adfærd.
Og lidt sjov skal der være plads til, så vi ikke bliver så frustrerede
at vi går amok og "tæver konen og knepper hunden"
Og så er jeg selv blevet meget forsigtig med at moralisere - har med
tiden fundet ud af, at jeg alligevel selv ikke er helt fejlfri, selvom
det er tæt på
> [...]
> Ebbesen alt, hvad der hedder ophavsret, for alle dem, der mener noget med
> deres arbejde." - Journalisten nr. 17/2001

Den forstår jeg til gengæld slet ikke........
Siger han, at NRS stjæler billeder ?
Eller udtrykker han brødnid over NRE´s koncept ?
Eller ???

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-05 16:52

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message news:41f5020c$0$33724$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Og så er jeg selv blevet meget forsigtig med at moralisere - har med tiden fundet ud af, at jeg alligevel selv ikke er helt

Lige præcis kunne ikke ha skrvet det bedre selv.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-05 17:04

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message news:jE6Jd.55$gX.28@news.get2net.dk...
> [...]
> egen skyld hvis de ikke opdager det, og så er det jo i orden. Puha.

For det først er der forskel på at gå i banken og røve 245000kr og så undlade at
oplyse T&S om 100kr for en pakke fra USA, syntes du ikke ??.
For der andet skal politiet ikke sørge for at du ikke gør noget ulovlig så som at røve
en bank det kan de ikke, de skal derimod finde og anholde dem som har begået en
ulovlig handling. Husk nu på at det er ikke ulovlig at tænke på noget (endnu)
De to sidste punkter kan jeg kun sige ja til, hvis staten laver så mange love og regler
de ikke selv kan administrer dem, så er der sgu nok for mange, at du så har en glorie
der skal pudses hver dag er dit problem ikke mit så du behøver ikke at "puha" mig.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-01-05 11:50

>Som jeg skriver "Vi betaler løn til folk (via skatten) som hvis eneste job er at kontrollere os i hoved
>Jeg skal ikke både betale deres løn og så gøre deres arbejde for dem.

Og jeg fortæller dig, at ifølge loven, så skal du faktisk gøre det. Om
du følger loven er op til dig.

Peter

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-01-05 14:00

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message news:i09cv01mr3eb4qga5aea9v0ickom07ojd1@4ax.com...

> Og jeg fortæller dig, at ifølge loven, så skal du faktisk gøre det. Om
> du følger loven er op til dig.

Tak

Fra : Preben Holm

Dato : 24-01-05 17:01

> [...]
> end af T&S mister 50kr, men derfor køre jeg jo ikke ind til politiet og beder

I princippet er der faktisk en MEGET stor forskel på de to eksempler.
Begge ting er ulovlige, men langt fra det samme. Du kan få en bøde for
ikke at opgive din import.

En bøde er ikke det samme som at undlade at betale told/skat/moms, men
derimod nøjagtig det samme som at stjæle.
Hvem er det du stjæler fra, - nej, det er ikke fra det offentlige - det
offentlige hæver bare skatten og så går det ud over dem der faktisk
betaler skat. Dvs. dem du egentlig stjæler fra er mig, din nabo og alle
andre mennesker.
Det der dumpraleri med at snyde i skat er vi efterhånden mange der er
blevet alt for trætte af at høre på - og efterhånden begynder folk også
at anmelde hinanden.... stop det for h******.

Og når du snyder i skat, så tænk på at det svarer til at gå ind i et
supermarked og tage måske kun een ud af 20 varer og ikke betale for.
Dvs. 1/20 af varerne betaler du ikke for. Ja, men det er jo bare lidt
"rabat".. Jaja, men hvem kommer til at betale. Hvis alle gør det,
betaler alle lige meget (umuligt at opnå, alle vil overgå hinanden når
man snakker skat), men hvis kun 1/20 gør det... Hvem er det så det går
ud over? Det er da igen din nabo, dine venner osv. Det er jo dem der
skal betale merprisen i supermarkedet på varerne som du nupper.
Nøjagtig samme måde er det når det drejer sig om skat. Du får skatten
til at stige og lader dine medmennesker betale fordi du ikke kan få nok
til dig selv.

Og selvfølgelig er der en marginalgrænse hvor man siger at det er
peditesser. Men faktisk står du overfor en situation, at hvis alle snød
for 50 kr. i fortoldning/importmoms - så ville vi være 5 millioner
mennesker der hver snød for 50 kr. Dvs. 50*5.000.000 = 250.000.000
hvilket jo er et beløb der er til at føle lidt på.
Hvor mange kræftpatienter kan man operere for den lille sum af 250
millioner kr. Tja, det bliver da til nogle stykker!

> Vi betaler løn til folk (via skatten) som hvis eneste job er at kontrollere os i hoved
> og røv, og hvis de fejler er det ikke mit problem.
> Jeg er ikke hævet over loven på nogen måde, men jeg melder sgu ikke mig selv.

Ja, men der var slet ikke nogen grund til at skattevæsenet nærmest
behøvede at kontrollere folk, hvis alle var ærlige.
Så kunne lønningerne bruges til udvikling, innovation og styrkning af
det danske land og iværksættelse af forskningsprojekter.
Alt sammen endnu flere penge til landet, hvilket igen ville gøre vores
land en endnu større velfærdsstat og sænke skatten i det lange løb.

Bare fordi der går vagter rundt i Bilka betyder det ikke at du må stjæle
varer sålænge de bare ikke ser det!

Og ja, jeg har en høj morale, men tænk hvis alle havde det!

Mvh / Preben Holm

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-01-05 18:26

Petersen_Michael wrote:

> Det var dog s. så skråsikkert du udtaler dig :-/
I lige måde. :)

> Hvornår er der er kommet moms, på privat handel? (C2C)
> Der er kun moms på de varer man køber af et moms registreret firma
> (B2C)
Nej. Der skal betales MOMS også af brugte varer som købes udenfor EU.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-01-05 19:14

In news:QVaId.1431$i05.381@news.get2net.dk,
Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> I lige måde. :)

It takes one to know one..

> Nej. Der skal betales MOMS også af brugte varer som købes udenfor EU.

Og det kan du selvfølgelig. dokumentere?

--
Assumption is the mother of all fuck ups

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-01-05 19:27

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41f1467a$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> It takes one to know one..
> Og det kan du selvfølgelig. dokumentere?

Næeh, men du kan da ringe til told+skat på mandag og få det bekræftet. For
det første ved jeg det forholder sig således, for det andet skal man være
mere end almindeligt dum for at tro det forholder sig anderledes - du kan
vel nok regne ud hvor stor en mængde private handler der ville være, hvis
man ikke skulle betale MOMS.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-01-05 19:36

In news:pPbId.1474$aY6.916@news.get2net.dk,

> Næeh, men du kan da ringe til told+skat på mandag og få det
> bekræftet.

Det er lidt tamt at komme med et postulat uden anden form for opbakning.

> [...]
> sig anderledes - du kan vel nok regne ud hvor stor en mængde private
> handler der ville være, hvis man ikke skulle betale MOMS.

Nej det kan jeg ikke, eftersom at når privat personer handler indbyrdes
i DK, forekommer det mig helt naturligt at reglerne er de samme også
andre stæder.

For at kunne opkræve moms, skal man være momsregistreret.

--
Assumption is the mother of all fuck ups

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-01-05 19:42

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41f14b9c$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er lidt tamt at komme med et postulat uden anden form for opbakning.
Hvem startede med at postulere? Jeg har ikke behov for at dokumentere - du
kan tro hvad du vil, men prøv nu alligevel at ringe til told+skat på mandag,
så får du al den dokumentation du har behov for.

> Nej det kan jeg ikke, eftersom at når privat personer handler indbyrdes
> i DK, forekommer det mig helt naturligt at reglerne er de samme også
> andre stæder.
Ja, der er dog den afgørende forskel, at når der handles brugt mellem
private i Danmark, er der allerede betalt MOMS af varen.

> For at kunne opkræve moms, skal man være momsregistreret.
Et firma i USA der sender en vare til Danmark, er ikke MOMS-registreret - og
alligevel skal man betale MOMS. Det hænger ikke helt sammen, vel?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-01-05 19:52

In news:91cId.1479$Eu7.1237@news.get2net.dk,

> Et firma i USA der sender en vare til Danmark, er ikke
> MOMS-registreret -

Postulerer du at firmaer i USA ikke er momsregistrerede?
Jeg tror de fleste amerikanere ved hvad Vat. er for en størrelse.

Any way, or road.. HKJ har bidraget konstruktivt til debatten.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-01-05 20:03

Petersen_Michael wrote:

> Postulerer du at firmaer i USA ikke er momsregistrerede?
> Jeg tror de fleste amerikanere ved hvad Vat. er for en størrelse.
Man har ikke VAT i USA - det er en britisk ting. De fleste - men ikke alle -
stater i USA har en ikke-refundérbar "sales-tax", der dog ofte ikke bliver
opkrævet ved postordresalg, hvis man køber fra en stat udenfor den man selv
bor i - eller land (reglerne er forskellige fra stat til stat). Amerikanske
firmaer er ikke MOMS-registrerede, og opkræver ikke dansk MOMS.

> Any way, or road.. HKJ har bidraget konstruktivt til debatten.
Ja, vi fik vel bare bekræftet det jeg skrev. Jeg kaster mig ikke ud i at
skrive noget jeg ikke ved noget om, selvom det naturligvis kan hænde jeg
tager fejl, og så er jeg da mand nok til at erkende det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-01-05 20:46

In news:QkcId.1486$s6.1231@news.get2net.dk,
Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> Ja, vi fik vel bare bekræftet det jeg skrev.

Jeps

> Jeg kaster mig ikke ud i
> at skrive noget jeg ikke ved noget om,

Ok, mit problem, var din meget kontante udmelding, (Ja, det skal du!)
uden noget "fordi sådan og sådan"

> selvom det naturligvis kan
> hænde jeg tager fejl, og så er jeg da mand nok til at erkende det.

Kan det være anderledes?
--
Assumption is the mother of all fuck ups

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-01-05 21:29

Petersen_Michael wrote:

> Jeps

> Ok, mit problem, var din meget kontante udmelding, (Ja, det skal du!)
> uden noget "fordi sådan og sådan"
Næeh, prøv lige at læse tråden - jeg skrev ikke "Ja, det skal du!", men det
kunne jeg da godt have fundet på, jeg reagerede i stedet for på din
fejlagtige (og kontante) udmelding om at man ikke skal betale MOMS. :)
Hvorfor skal man dokumentere noget man ved? Hvis du spurgte: "Kan et Canon
EF-S objektiv bruges på et Canon 20D?", ville det vel være svar nok at
skrive "Ja, det kan det", eller hur? :)

> Kan det være anderledes?
Det kan det sagtens - der er da i hvert fald een "debattør" i denne gruppe
som ikke lader fakta ødelægge en diskussion, ligegyldigt hvor meget der
dokumenteres. (hint: signatur)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-01-05 09:34

In news:bCdId.1511$NF2.154@news.get2net.dk,
> [...]

> "Kan et Canon EF-S objektiv bruges på et Canon 20D?", ville det vel
> være svar nok at skrive "Ja, det kan det", eller hur? :)

Jeg kan ikke nøjes med "fordi jeg siger det" jeg har behov for mere..

I ovenstående eksempel, er der nok nogen der ville stille sig til
freds..
Personligt ville jeg foretrække; "ja det kan bruges fordi de har samme
bajonetfatning"

> Det kan det sagtens - der er da i hvert fald een "debattør" i denne
> gruppe som ikke lader fakta ødelægge en diskussion, ligegyldigt hvor
> meget der dokumenteres. (hint: signatur)

Sådan er vi jo så forskellige

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 10:01

In article <41f20fed$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Petersen_Michael wrote:
> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residerende i Nyborg

Denne linie har altid undret mig. Hvor længe skal du sidde inde ?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-01-05 13:35

In news:slrncv45ie.2hb.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local,
Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Denne linie har altid undret mig. Hvor længe skal du sidde inde ?

Jeg ved ikke hvad der giver dig den opfattelse, at min residens er det
store røde skrummel oppe på bakken?
Det ikke alle der residerer i Nyborg, som opholder sig i det store røde
skrummel..
I stedet for residerende kunne jeg have skrevet "med domicil i Nyborg"
Any way, så bor jeg meget godt i et væsentligt mindre rødt hus, men med
flere m² til mig selv
Jeg regner med at residere her til jeg skal bæres ud med fødderne
forrest

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 13:48

In article <41f24885$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Petersen_Michael wrote:

> Jeg ved ikke hvad der giver dig den opfattelse, at min residens er det
> store røde skrummel oppe på bakken?

Det er bare formuleringen. Men de hjemmeside indikerer det er anderledes.
Jeg ved ikke hvorfor jeg forbinder det med statens kost&logi, nok
fordi jeg opfatter linien som en temporær tilstand.

Fra : HKJ

Dato : 21-01-05 19:45

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:41f14b9c$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nej det kan jeg ikke, eftersom at når privat personer handler indbyrdes
> i DK, forekommer det mig helt naturligt at reglerne er de samme også
> andre stæder.

Det er de ikke, du kan se reglerne her:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=170640

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-05 00:45

In article <41f1467a$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Petersen_Michael wrote:

> Og det kan du selvfølgelig. dokumentere?

Ja.
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&i=4&action=open#i137524

Og her kan du set satserne for momsloven
http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/225.html

Erhvervsmæssige forsendelser er afgiftfire indtil 80 kr,
ikke-erhvervsmæssige indtil kr 360.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-01-05 21:53

Jeg har flere gange handlet via nettet i USA, oftest på E-Bay. De første par
gange var det armbåndsure, som ikke blev "fanget" ved ankomsten til Danmark.
Senere har jeg købt flere forskellige andre ting inden for en relativ kort
tidsperiode og det virkede som om, at jeg var kommet i toldvæsenets /
(postvæsenets ?) søgelys og alle pakker jeg modtog, både dem sendt som breve
og pakker og med forskellige pakkefirmaer, blev jeg opkrævet nogle kedelige
importbeløb på (import afgift og dansk moms + gebyr til pakkefirmaet).

Jeg vil anbefale folk til, at være påpasselige med at handle fra USA, hvis
hensigten er at spare penge - og det er det vel som regel

Mvh

Henrik Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-01-05 23:00

Henrik Andersen wrote:
> [...]
> forskellige pakkefirmaer, blev jeg opkrævet nogle kedelige
> importbeløb på (import afgift og dansk moms + gebyr til

Jeg tror såmænd ikke, at du er kommet specielt i søgelyset.

Tidligere tog de kun stikprøver - og der var rimelig stor chance for at
pakker, der så "private" ud slap igennem - men så var der eksempler på, at
firmaer sendte som gaver og lign. men den hoppede tolderne ikke på ret
længe. så nu bliver stor set alt checket.

Men det kan stadig ske, at en pakke smutter igennem, men det bliver vist
sjældnere og sjældnere ?

> Jeg vil anbefale folk til, at være påpasselige med at handle fra USA,
> hvis hensigten er at spare penge - og det er det vel som regel

Hvis det er store ting som DSLR, så er der vist lidt at spare alligevel, men
ellers har du ret - især når man tager besværet med garanti med i
beregningen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk