Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Firmware D 70
Fra : Uno

Dato : 20-01-05 18:54

Hej i gruppen!
Når man opdaterer med nyt software i Nikon D70,
nulstilles billedtælleren sig så ??

Fra : Reidar Solberg

Dato : 20-01-05 19:03

> Hej i gruppen!
> Når man opdaterer med nyt software i Nikon D70,
> nulstilles billedtælleren sig så ??

Nei, den informasjon får den fra det aktuelle minnekortet du har i kamera.

Fra : Christer Holte

Dato : 20-01-05 19:21

"Uno" <unosteffensen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen!
> Når man opdaterer med nyt software i Nikon D70,
> nulstilles billedtælleren sig så ??
Billedtæller, hvor ser man den henne ?

- Christer

Fra : HKJ

Dato : 20-01-05 19:38

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> wrote in message
> "Uno" <unosteffensen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Billedtæller, hvor ser man den henne ?

I exif informationen.

Fra : max[dk]

Dato : 21-01-05 08:27

> I exif informationen.

Øh, hvordan? når jeg tager Exif kan jeg intet se, det skal måske være i
kameraet man kigger det? for når jeg kigget på computeren kan jeg intet se
:--(

/Max

Fra : HKJ

Dato : 21-01-05 09:46

"max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> wrote in message

> Øh, hvordan? når jeg tager Exif kan jeg intet se, det skal måske være i
> kameraet man kigger det? for når jeg kigget på computeren kan jeg intet se
> :--(

Prøv at hente nyeste version af IrfanView og plugins, tag et jpg billede med
D70 og vis det i IrfanView.
Tryk på Info knappen og EXIF info, anden sidste linie viser "Total pictures"

Fra : max[dk]

Dato : 21-01-05 11:04

> [...]
med
> D70 og vis det i IrfanView.
> Tryk på Info knappen og EXIF info, anden sidste linie viser "Total

Arh... der....hvorfor er det kun på jpg man kan se det, er det ikke lidt
mærkeligt?

/Max

Fra : HKJ

Dato : 21-01-05 11:14

> med
> pictures"
>
> Arh... der....hvorfor er det kun på jpg man kan se det, er det ikke lidt
> mærkeligt?

På jpg er der adgang til alt EXIF information som kameraet lægger i
billedet, jeg vil også tro at informationen findes i NEF billedet, men
software der konverterer fra NEF til jpg overfører ikke informationen
(selvom det er fra Nikon).

Fra : max[dk]

Dato : 21-01-05 11:27

> [...]
> billedet, jeg vil også tro at informationen findes i NEF billedet, men
> software der konverterer fra NEF til jpg overfører ikke informationen

Jov de gør da, de billeder jeg har tjekket er nogle jeg har konverteret med
Nikon View/Editor. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan se infoen
direkte i infoen på *.NEF'en.

/Max

Fra : HKJ

Dato : 21-01-05 11:34

> Jov de gør da, de billeder jeg har tjekket er nogle jeg har konverteret
med
> Nikon View/Editor. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan se infoen
> direkte i infoen på *.NEF'en.

De jpg jeg har lavet fra NEF indeholder ikke tælleren.

EXIF indeholder meget information og de fleste programmer vælger kun at vise
noget af det og det er de færreste programmer der læser "private" Nikon
data.
Dette gælder endnu mere ved NEF filer, der er de fleste tilfreds, når de kan
vise billedet og de almindelig EXIF data, de mere specielle værdier bliver
ignoreret.

Fra : Christer Holte

Dato : 21-01-05 16:43

Kan man ikke bruge Nikon View til og se det ?

Fra : HKJ

Dato : 21-01-05 18:08

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> wrote in message
> Kan man ikke bruge Nikon View til og se det ?

Nej, den viser kun nogle få EXIF informationer.

Fra : Christer Holte

Dato : 21-01-05 19:14

> Nej, den viser kun nogle få EXIF informationer.

Nu fik jeg dette fine program, og det virkede med tæller :) tak

Fra : Peter Bjoern

Dato : 20-01-05 19:55

On Thu, 20 Jan 2005 18:54:12 +0100, "Uno" <unosteffensen@post1.tele.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Hej i gruppen!
>Når man opdaterer med nyt software i Nikon D70,
>nulstilles billedtælleren sig så ??

Det gør den ikke.

Jeg opdaterede firmwaren (til B 1.03) i sidste uge og jeg har lige verificeret
på et testbillede at billedtælleren _ikke_ er resat.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Uno

Dato : 21-01-05 07:50