Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera.
Fra : Ole Jensen

Dato : 18-01-05 23:04

Hej jeg kender en der tænker på at købe et digitalkamera til max. 2.000 kr.
Hvilket
er bedst til pengene.
Venlig hilsen Ole Jensen.

Fra : emj

Dato : 18-01-05 23:34

On Tue, 18 Jan 2005 23:03:38 +0100, "Ole Jensen" <sotj@stofanet.dk>
wrote:

>Hej jeg kender en der tænker på at købe et digitalkamera til max. 2.000 kr.
>Hvilket
>er bedst til pengene.

I Den blå Avis er der et brugt Olympus C5050 til 2500 kr.
Et rigtig dejligt lysstærkt kamera, der tager glimrende
indendørsbilleder uden brug af blitz
Hilsen emj

Fra : Jack L.

Dato : 19-01-05 04:26

Ole Jensen wrote:
> Hej jeg kender en der tænker på at købe et digitalkamera til max.
> 2.000 kr. Hvilket
> er bedst til pengene.
> Venlig hilsen Ole Jensen.

Findes der digitalkameraer i denne prisklasse hvor man kan skelne mellem
deres kvalitet mærkbart? Har selv ikke fulgt med dette område.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real :)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-01-05 09:33

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message
newskHd.84055$Vf.3746016@news000.worldonline.dk...

> Findes der digitalkameraer i denne prisklasse hvor man kan skelne mellem
> deres kvalitet mærkbart? Har selv ikke fulgt med dette område.

Ja det gør der, køber man et Canon / Nikon / Olympus ect. (mærkevare) med 3
MP får man klart bedre billeder end et Aldi kamera med 5 MP. Det som Medion
/ Sepia / SiPix ect. (lavpris mærker) gør er at de prøver at sælge deres
kamera på baggrund af megapixels.

Mvh
Simon

Fra : Michael Reiche

Dato : 19-01-05 21:19

On Wed, 19 Jan 2005 09:33:18 +0100, Simon Nielsen wrote:

> [...]
> / Sepia / SiPix ect. (lavpris mærker) gør er at de prøver at sælge deres

De rigtig grimme eksempler er så dem hvor man sælger kameraet som 6 MP,
og hvor det også står på selve kameraet, men hvor de 6 MP kommer fra en
3 MP CCD, hvor kameraet leverer et 6 MP interpoleret billede.

/Reiche

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-01-05 22:39

In article <pan.2005.01.19.20.18.55.137170@tiscali.dk>, Michael Reiche wrote:

> De rigtig grimme eksempler er så dem hvor man sælger kameraet som 6 MP,
> og hvor det også står på selve kameraet, men hvor de 6 MP kommer fra en
> 3 MP CCD, hvor kameraet leverer et 6 MP interpoleret billede.

Ja, der er Sigma SD10 hvor de sælger kameraet til 3x opløsningen,
og en af dejapanske der er en diagonal sensororganisation, så
de oversælger også.

Et 8 mpix Canon har 8 mio steder hvor der er en sensor. Hver
sensor har dog et filter så den kun ser rød, grøn eller blå.
Og der er normalt 2 grønne for hver rød+blå.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-01-05 09:38

Se priser på www.edbpriser.dk og læs mere om et bestemt kamera på
www.dpreview.com og http://www.steves-digicams.com

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-05 14:56

> Hej jeg kender en der tænker på at købe et digitalkamera til max.
> 2.000 kr. Hvilket
> er bedst til pengene.

Jeg har set mig varm på Canon A85. Mangler bare 2000,- kr. Kan fås i
kamerahuset til lige under den pris.

Det ligger et sted mellem et pocketkamera og de mere professionelle. Passer
mig fint, da det er mit første digicam og jeg ingen anelse har om mine
behov, før jeg har prøvet at eje et. Det er dog hovedsagligt snapshots jeg
er interesseret i at tage.

Mark

Fra : Brian Lund

Dato : 19-01-05 15:36

> [...]
> mig fint, da det er mit første digicam og jeg ingen anelse har om mine
> behov, før jeg har prøvet at eje et. Det er dog hovedsagligt snapshots jeg

Du vil ikke blive skuffet ihvertfald :) - Jeg er glad ejer af et A75!
Af og til savner jeg dog et kamera med større brændvidde og høje ISO
indstillinger uden støj...
Så jeg sparer så småt op til et digitalt spejlrefleks ;)

Brian

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 19-01-05 20:21

Jeg vælger at købe et A75 fremfor A85, da jeg synes det har fordele fremfro
storebroderen... Det har kun 3,2 mp, men det tager film med 15fps, hvor A85
kun kan klare 10fps - DEt har bedre batteriøkonomi, og kan skyde hurtigere
og flere billeder i serie, så jeg snupper et A75 imorgen til 1698kr i virum