/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Op på mærkerne fotohandlere!
Fra : Ivar Hesselager


Dato : 18-01-05 01:13

Havde afsat en hel fridag til at købe et digi-kamera og lære det at kende.
Sikken herlig dag - og sikken skam jeg har været så længe om at se de mange
fordele ved digital fotografering.

Jeg havde gennem grundig research på nettet fundet frem til at Konica
Minolta Dimage Z3 er lavet til sådan nogen som mig - så spørgsmålet var kun
hvor jeg skulle købe det.

Min holdning er, at jeg godt vil betale lidt ekstra for at købe hos
fotohandleren. Ham kan vi ikke undvære.

Og sandelig om der ikke var en fotohandler i Århus som var næsten lige så
billig som de udenlandske postordrefirmaer: Bingofoto i Bruuns Galleri i
Århus.

Desværre tror den landsdækkende fotokæde mere på fupreklamer end på ærlig
handel, så jeg endte med at købe mit dejlige kamera som ugens tilbud i
Føtex.

På Bingofotos hjemmeside er Dimage Z3 annonceret til salg for 2999 kr. Det
er kun 100 kr. mere end man kan få det for på nettet, og det synes jeg er
flot. Men åbentbart også for flot.

Da jeg ringer lørdag for at høre på kameratet, får jeg at vide, at
forretningen i Århus midlertidigt er udgået for det pågældende kamera, men
en ny forsyning vil komme mandag eftermiddag. Ikke helt godt, eftersom
hjemmesiden siger "På lager" - men ok, jeg har netop fri mandag, og den
fridag vælger jeg så at bruge på at rejse til Århus efter det kamera, jeg
har besluttet mig for at anskaffe - og det kan kun gå for langsomt.

Da jeg ankommer til forretningen får jeg en ny besked: Kameraet er udsolgt,
men jeg kan blive skrevet på en venteliste, men der er mange på den, så jeg
kan ikke få noget løfte om, hvornår jeg vil få kameraet.

-Det skal du ikke være ked at, siger jeg til ekspedienten. Føtex har det
kamera som ugens tilbud til 3.200, det tager jeg bare.

Som sagt, så gjort. Og resten af dagen bruger jeg på at læse manual og tage
billeder. Herlig dag.

Men da solen går ned må jeg lige ind på Bingofotos hjemmeside og tjekke, om
de stadig hævder at have Dimage Z3 på lager.

Sandelig jo. Det er på lager. Men hvor ligger det lager?iI Japan? Og hvor
mange dage eller uger går der før kameraet kan være fremme i forretningen?
Det tager ikke 10 minutter at gå ind og rette en forkert oplysning på
hjemmesiden. Bingofoto er en landsdækkende fotokæde, og man kan forvente et
vist professionelt nivau fra dem. De skal kunne holde, hvad de lover.

Jeg synes fotoentusiaster må være interesseret i at støtte fagfolkene i
fotoforretningerne. Jeg bryder mig ikke hente gratis ekspertrådgivning i
fotoforretingen og så købe billigt på nettet. Jeg er i parat til at slippe
nogle ekstra hundredekronsedler for at handle hos fagmanden.

Men nu kom jeg i stedet til at slippe et par hundrede mere hos Føtex for et
dejligt kamera, som jeg synes giver utroligt meget for pengene. Så jeg
ærger mig slet ikke.

Men jeg tror at Bingofoto og andre fotohandlere skal op på mærkerne og give
en god og ærlig service. Det er det der er deres eksistensberettigelse.

I længden kan de ikke overleve på kunder der ikke ved hvad tingene koster
eller ikke ved hvad god service er.

Tværtimod skal de leve af kunder, der ved hvad tingene koster og som ved
hvad god service er - og at den er værd at betale for.

Støt din fotohandler! Stil krav til din fotohandler!

Ivar Hesselager





 
 
Thomas Schreiber (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 18-01-05 07:11

> Sandelig jo. Det er på lager. Men hvor ligger det lager?iI Japan? Og
> hvor mange dage eller uger går der før kameraet kan være fremme i
> forretningen?
> Det tager ikke 10 minutter at gå ind og rette en forkert oplysning på
> hjemmesiden. Bingofoto er en landsdækkende fotokæde, og man kan forvente
> et vist professionelt nivau fra dem. De skal kunne holde, hvad de
> lover.
>
> Ivar Hesselager

Ro på! Du kigger jo varebeholdning i en webshop, og IKKE en fysisk butik så
vidt jeg kan forstå. Du kan da ikke forvente at Bingo Foto's fysiske
butikker skal have alle modeller liggende på lager. Og slet ikke så mange
som de har på deres webshop.

Hvis du bestilte over nettet, fik du sikkert dit kamera et par dage efter.

Spurgte du om webshop status også galt for ALLE butikkerne?!?!


mvh
Thomas



Hans Joergensen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-01-05 09:48

Thomas Schreiber wrote:
> Ro på! Du kigger jo varebeholdning i en webshop, og IKKE en fysisk butik så
> vidt jeg kan forstå. Du kan da ikke forvente at Bingo Foto's fysiske
> butikker skal have alle modeller liggende på lager. Og slet ikke så mange
> som de har på deres webshop.

Mig bekendt er der ikke en mulighed for at købe ting på
http://www.bingofoto.dk ?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Hans Joergensen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-01-05 09:50

Hans Joergensen wrote:
> Mig bekendt er der ikke en mulighed for at købe ting på
> http://www.bingofoto.dk ?

Hov, sludder.. det er der jo .. :o/

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Brizz (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 20-01-05 13:27

> Spurgte du om webshop status også galt for ALLE butikkerne?!?!
>
Han får jo netop af vide de har den igen mandag. De fortæller ham jo ikke
noget om ventelisten osv... så lidt vildledning vil jeg også mener der er i
det her tilfælde!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Tommy Jensen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 18-01-05 07:26

On Tue, 18 Jan 2005 01:12:34 +0100, "Ivar Hesselager"
<ivar.hesselager@medie.dk> wrote:

>Havde afsat en hel fridag til at købe et digi-kamera og lære det at kende.
>Sikken herlig dag - og sikken skam jeg har været så længe om at se de mange
>fordele ved digital fotografering.

[snip]

Jeg er ikke enig i din kritik af Bingo Foto.

Jeg har handlet meget med min lokale Bingo Foto og har været meget
tilfreds. Man skal ganske vist forhandle om prisen og aldrig betale
den pris der skiltes med. Men jeg har ikke været ude for at blive
villedt, snydt eller ligende. Og som en anden skriver så kan du ikke
forvente at alle forretningerne ligger inde med alle kameraer der er
annonceret på en webshop.


MVH Tommy

Thomas Smedebøl (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 18-01-05 16:03

> Jeg har handlet meget med min lokale Bingo Foto og har været meget
> tilfreds. Man skal ganske vist forhandle om prisen og aldrig betale
> den pris der skiltes med. Men jeg har ikke været ude for at blive
> villedt, snydt eller ligende.

Jeg betaler altid hvad prisskiltet lyder på, og jeg betragter mig selv som
blevet snydt hvis jeg hører at andre har lavet den samme handel med den
samme forhandler til en lavere pris. Jeg forventer at en skiltet pris er den
pris butikken vil sælge til, ikke mere ikke mindre.

Mvh Thomas



Povl H. Pedersen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 18-01-05 16:48

In article <41ed2486$0$48323$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Smedebøl wrote:
>> Jeg har handlet meget med min lokale Bingo Foto og har været meget
>> tilfreds. Man skal ganske vist forhandle om prisen og aldrig betale
>> den pris der skiltes med. Men jeg har ikke været ude for at blive
>> villedt, snydt eller ligende.
>
> Jeg betaler altid hvad prisskiltet lyder på, og jeg betragter mig selv som
> blevet snydt hvis jeg hører at andre har lavet den samme handel med den
> samme forhandler til en lavere pris. Jeg forventer at en skiltet pris er den
> pris butikken vil sælge til, ikke mere ikke mindre.

Prisen på skiltet er en prisindikation. Det fortæller ikke hvad
varen koster. Det må man forhandle om. Jeg har flere gange med
held printet priser fra nettet, og så foreslået fotohandleren en
avance på nogle få hundrede kroner over dette og fået den til det.

Impulskøbsprisen er ikke det samme som "jeg ved hvad jeg vil købe" prisen.

Thomas Smedebøl (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 18-01-05 21:04

> Prisen på skiltet er en prisindikation. Det fortæller ikke hvad
> varen koster. Det må man forhandle om. Jeg har flere gange med
> held printet priser fra nettet, og så foreslået fotohandleren en
> avance på nogle få hundrede kroner over dette og fået den til det.

så må vi to enes om at være uenige - jeg synes systemet med faste priser er
glimrende, og er ked af at folk (både købere og sælgere) er villige til at
afvige fra dette.

Mvh Thomas



Povl H. Pedersen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 18-01-05 21:15

In article <41ed6b11$0$48323$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Smedebøl wrote:
>> Prisen på skiltet er en prisindikation. Det fortæller ikke hvad
>> varen koster. Det må man forhandle om. Jeg har flere gange med
>> held printet priser fra nettet, og så foreslået fotohandleren en
>> avance på nogle få hundrede kroner over dette og fået den til det.
>
> så må vi to enes om at være uenige - jeg synes systemet med faste priser er
> glimrende, og er ked af at folk (både købere og sælgere) er villige til at
> afvige fra dette.

Marginal profit er bedre end ingen profit. Forhandleren er bedre stillet
ved at tjene 100 kr, end slet ikke tjene noget. Selvfølgelig skal
det enkelte salg ikke betyde noget for de efterfølgende.

2rb1 (18-01-2005)
Kommentar
Fra : 2rb1


Dato : 18-01-05 08:47

Alene navnet BINGO!! Bingo er et tallotterispil hvor man sjældent vinder.
Bedre held næste gang I går i Bingofoto.


"Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> skrev i en meddelelse
news:cshk9l$1f42$1@news.cybercity.dk...
> Havde afsat en hel fridag til at købe et digi-kamera og lære det at kende.
> Sikken herlig dag - og sikken skam jeg har været så længe om at se de
mange
> fordele ved digital fotografering.
>
> Jeg havde gennem grundig research på nettet fundet frem til at Konica
> Minolta Dimage Z3 er lavet til sådan nogen som mig - så spørgsmålet var
kun
> hvor jeg skulle købe det.
>
> Min holdning er, at jeg godt vil betale lidt ekstra for at købe hos
> fotohandleren. Ham kan vi ikke undvære.
>
> Og sandelig om der ikke var en fotohandler i Århus som var næsten lige så
> billig som de udenlandske postordrefirmaer: Bingofoto i Bruuns Galleri i
> Århus.
>
> Desværre tror den landsdækkende fotokæde mere på fupreklamer end på ærlig
> handel, så jeg endte med at købe mit dejlige kamera som ugens tilbud i
> Føtex.
>
> På Bingofotos hjemmeside er Dimage Z3 annonceret til salg for 2999 kr. Det
> er kun 100 kr. mere end man kan få det for på nettet, og det synes jeg er
> flot. Men åbentbart også for flot.
>
> Da jeg ringer lørdag for at høre på kameratet, får jeg at vide, at
> forretningen i Århus midlertidigt er udgået for det pågældende kamera,
men
> en ny forsyning vil komme mandag eftermiddag. Ikke helt godt, eftersom
> hjemmesiden siger "På lager" - men ok, jeg har netop fri mandag, og den
> fridag vælger jeg så at bruge på at rejse til Århus efter det kamera, jeg
> har besluttet mig for at anskaffe - og det kan kun gå for langsomt.
>
> Da jeg ankommer til forretningen får jeg en ny besked: Kameraet er
udsolgt,
> men jeg kan blive skrevet på en venteliste, men der er mange på den, så
jeg
> kan ikke få noget løfte om, hvornår jeg vil få kameraet.
>
> -Det skal du ikke være ked at, siger jeg til ekspedienten. Føtex har det
> kamera som ugens tilbud til 3.200, det tager jeg bare.
>
> Som sagt, så gjort. Og resten af dagen bruger jeg på at læse manual og
tage
> billeder. Herlig dag.
>
> Men da solen går ned må jeg lige ind på Bingofotos hjemmeside og tjekke,
om
> de stadig hævder at have Dimage Z3 på lager.
>
> Sandelig jo. Det er på lager. Men hvor ligger det lager?iI Japan? Og
hvor
> mange dage eller uger går der før kameraet kan være fremme i forretningen?
> Det tager ikke 10 minutter at gå ind og rette en forkert oplysning på
> hjemmesiden. Bingofoto er en landsdækkende fotokæde, og man kan forvente
et
> vist professionelt nivau fra dem. De skal kunne holde, hvad de lover.
>
> Jeg synes fotoentusiaster må være interesseret i at støtte fagfolkene i
> fotoforretningerne. Jeg bryder mig ikke hente gratis ekspertrådgivning i
> fotoforretingen og så købe billigt på nettet. Jeg er i parat til at slippe
> nogle ekstra hundredekronsedler for at handle hos fagmanden.
>
> Men nu kom jeg i stedet til at slippe et par hundrede mere hos Føtex for
et
> dejligt kamera, som jeg synes giver utroligt meget for pengene. Så jeg
> ærger mig slet ikke.
>
> Men jeg tror at Bingofoto og andre fotohandlere skal op på mærkerne og
give
> en god og ærlig service. Det er det der er deres eksistensberettigelse.
>
> I længden kan de ikke overleve på kunder der ikke ved hvad tingene koster
> eller ikke ved hvad god service er.
>
> Tværtimod skal de leve af kunder, der ved hvad tingene koster og som ved
> hvad god service er - og at den er værd at betale for.
>
> Støt din fotohandler! Stil krav til din fotohandler!
>
> Ivar Hesselager
>
>
>
>



Hans Joergensen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-01-05 09:51

2rb1 wrote:
> Alene navnet BINGO!! Bingo er et tallotterispil hvor man sjældent vinder.
> Bedre held næste gang I går i Bingofoto.

Jeg var i Bingo igår, og der var glimrende service..

Jeg købte et brugt Canon FD 50 f1.8 for 150,- med 3mdr's garanti.

Et tilsvarende (også brugt) objektiv vil Photografica have 995,- for.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Bingo Foto (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Bingo Foto


Dato : 18-01-05 15:12

Hej Allesammen...

Kære Ivar

Tillykke med dit nye kamera.
Du har sendt en mail til Bingo Foto (samme som dit indlæg her), men giver
ikke Bingo Foto en chance for noget som helst, derfor svarer vi her i
nyhedsgruppen.

Vi er så sandelig oppe på mærkerne.
Kameraet kan sagtens bestilles via www.bingofoto.dk . Havde du gjort det,
var kameraet blevet afsendt samme dag!

Kameraet er normalt på lager, men da der i øjeblikket er udsalg, kan det ske
at en vare bliver midlertidig udsolgt. Det var på lager i de andre 15
afdelinger, så at du lige var uheldig er selvfølgelig meget ærgeligt.
Du skriver at det ikke tager 10 minutter at rette fejl, og det har du helt
ret i, men der er ingen fejl at rette i dette tilfælde, kameraet var/er på
lager.

Vi står 100% inde for vor markedsføring, og yder den bedst mulige service.
Der er ingen fupreklamer hos os.....Tværtimod.

Jeg sørger for at der på siden bliver skrevet at lagret kan variere fra
afdeling til afdeling, eller måske endnu bedre, at man kan se hvilke
afdelinger der har varen, så sker dette forhåbentlig ikke en anden gang.

Med venlig hilsen
Bingo Foto
- de hjælpsomme fagfolk





"Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> skrev i en meddelelse
news:cshk9l$1f42$1@news.cybercity.dk...
> Havde afsat en hel fridag til at købe et digi-kamera og lære det at kende.
> Sikken herlig dag - og sikken skam jeg har været så længe om at se de
> mange fordele ved digital fotografering.
>
> Jeg havde gennem grundig research på nettet fundet frem til at Konica
> Minolta Dimage Z3 er lavet til sådan nogen som mig - så spørgsmålet var
> kun hvor jeg skulle købe det.
>
> Min holdning er, at jeg godt vil betale lidt ekstra for at købe hos
> fotohandleren. Ham kan vi ikke undvære.
>
> Og sandelig om der ikke var en fotohandler i Århus som var næsten lige så
> billig som de udenlandske postordrefirmaer: Bingofoto i Bruuns Galleri i
> Århus.
>
> Desværre tror den landsdækkende fotokæde mere på fupreklamer end på ærlig
> handel, så jeg endte med at købe mit dejlige kamera som ugens tilbud i
> Føtex.
>
> På Bingofotos hjemmeside er Dimage Z3 annonceret til salg for 2999 kr. Det
> er kun 100 kr. mere end man kan få det for på nettet, og det synes jeg er
> flot. Men åbentbart også for flot.
>
> Da jeg ringer lørdag for at høre på kameratet, får jeg at vide, at
> forretningen i Århus midlertidigt er udgået for det pågældende kamera,
> men en ny forsyning vil komme mandag eftermiddag. Ikke helt godt,
> eftersom hjemmesiden siger "På lager" - men ok, jeg har netop fri mandag,
> og den fridag vælger jeg så at bruge på at rejse til Århus efter det
> kamera, jeg har besluttet mig for at anskaffe - og det kan kun gå for
> langsomt.
>
> Da jeg ankommer til forretningen får jeg en ny besked: Kameraet er
> udsolgt, men jeg kan blive skrevet på en venteliste, men der er mange på
> den, så jeg kan ikke få noget løfte om, hvornår jeg vil få kameraet.
>
> -Det skal du ikke være ked at, siger jeg til ekspedienten. Føtex har det
> kamera som ugens tilbud til 3.200, det tager jeg bare.
>
> Som sagt, så gjort. Og resten af dagen bruger jeg på at læse manual og
> tage billeder. Herlig dag.
>
> Men da solen går ned må jeg lige ind på Bingofotos hjemmeside og tjekke,
> om de stadig hævder at have Dimage Z3 på lager.
>
> Sandelig jo. Det er på lager. Men hvor ligger det lager?iI Japan? Og
> hvor mange dage eller uger går der før kameraet kan være fremme i
> forretningen?
> Det tager ikke 10 minutter at gå ind og rette en forkert oplysning på
> hjemmesiden. Bingofoto er en landsdækkende fotokæde, og man kan forvente
> et vist professionelt nivau fra dem. De skal kunne holde, hvad de
> lover.
>
> Jeg synes fotoentusiaster må være interesseret i at støtte fagfolkene i
> fotoforretningerne. Jeg bryder mig ikke hente gratis ekspertrådgivning i
> fotoforretingen og så købe billigt på nettet. Jeg er i parat til at slippe
> nogle ekstra hundredekronsedler for at handle hos fagmanden.
>
> Men nu kom jeg i stedet til at slippe et par hundrede mere hos Føtex for
> et dejligt kamera, som jeg synes giver utroligt meget for pengene. Så jeg
> ærger mig slet ikke.
>
> Men jeg tror at Bingofoto og andre fotohandlere skal op på mærkerne og
> give en god og ærlig service. Det er det der er deres
> eksistensberettigelse.
>
> I længden kan de ikke overleve på kunder der ikke ved hvad tingene koster
> eller ikke ved hvad god service er.
>
> Tværtimod skal de leve af kunder, der ved hvad tingene koster og som ved
> hvad god service er - og at den er værd at betale for.
>
> Støt din fotohandler! Stil krav til din fotohandler!
>
> Ivar Hesselager
>
>
>
>



Gerner Majlandt (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Gerner Majlandt


Dato : 18-01-05 15:41

Hej
Bingo Foto

Jeg har været inde på jeres hjemmeside, det største problem for mig er at
jeg ikke kan se hvad tingene koster.

mvh
Gerner Majlandt


"Bingo Foto" <christina@bingofoto.dk> skrev i en meddelelse
news:41ed1950$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Allesammen...
>



Thomas Schreiber (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 18-01-05 16:09


"Gerner Majlandt" <majlandt@test.dk> wrote in message
news:41ed2017$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> Bingo Foto
>
> Jeg har været inde på jeres hjemmeside, det største problem for mig er at
> jeg ikke kan se hvad tingene koster.
>
> mvh
> Gerner Majlandt

Tror du ikke du har større problemer end som så? :oÞ


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se



Bingo Foto (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Bingo Foto


Dato : 19-01-05 14:38


Hej igen

Gerner, jeg ved godt der ikke er priser på alt på vores side, men som du nok
ved er vi ikke udelukkende webshop. Hvis alle priser skal på, kræver det
rigtig meget arbejde, da priserne kan ændre sig flere gange i løbet af
dagen. Og da vi jo som bekendt er kendt som "Pris-Tackleren" vil vi ikke
have forældede priser på vores side.
Da vi har så mange afdelinger, kræver det jo også meget faguddannet
personale, som vi meget hellere vil bruge på personlig kundeservice ude i
afdelingerne.
Vi har gennem alle årene diskuteret om vi overhovedet skal have en shop på
nettet netop pga. priser. Min egen personlige mening er at selvfølgelig skal
vi det. Jeg sidder hver dag og taler med kunder enten via tlf. eller mail,
og her igennem får jeg nye ideer til siden. Hver gang en kunde har et
oplæg/en idé ja så undersøger jeg om funktionen kan tilføjes. Det er jo
kunderne der bruger siden, så er det også dem hvis mening sættes i højeste
prioritet.
Det med priserne ved jeg godt er et problem, men vi har på nuværende
tidspunkt ikke ressourser til at undersøge alle webshops flere gange om
dagen hver dag....desværre.

Ivar, hvis du går ind på siden nu, har jeg tilføjet "klik på billede for
mere info" så skulle det være nemmere at finde ud af.
Grunden til at varen ikke var på lager mandag, er at den transport der
skulle levere varerne ikke nåede frem til aftalt tid.
Det med ventelisten må være en misforståelse eller et fortolknings
spørgsmål. Hvis en vare er udsolgt skriver vi en kundeordre og ringer til
kunden når varen er på lager, herved undgås at varen bliver solgt til anden
side.
Du har ret i at ekspedienten burde have undersøgt nøjagtigt hvornår kameraet
kunne forventes leveret, det beklager jeg selvfølgelig .

Carsten, først tak for dit indslag. Vores system har vi selv bygget op helt
fra bunden, og fuldt integreret med vores kasseapperater, så i realiteten
kan ALT lade sig gøre, det er bare et spørgsmål om tid osv.
Vi arbejder i øjeblikket netop på at få de enkelte afdelinger på der har
varen på lager.

Man kan rundt om på nettet finde rigtig mange shops der sælger fotoudstyr,
nogle er store firmaer, andre er privatpersoner, nogle er uden Dansk
vejledning andre med osv. osv. sådan er vi alle forskellige, og heldigvis
for det. Vores produkter er dog altid med DK eller i meget sjældne tilfælde
skandinavisk vejledning, dvs. købt hos DK leverandør.
Alt i alt er vores Motto: Alt for kunderne. Der sker desværre engang i
mellem misforståelser, men vi er dog en seriøs forretning, der hverken
bondefanger eller snyder vore kunder, det er jo trods alt dem vi lever af.

Med venlig hilsen
Bingo Foto


"Gerner Majlandt" <majlandt@test.dk> skrev i en meddelelse
news:41ed2017$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> Bingo Foto
>
> Jeg har været inde på jeres hjemmeside, det største problem for mig er at
> jeg ikke kan se hvad tingene koster.
>
> mvh
> Gerner Majlandt
>
>
> "Bingo Foto" <christina@bingofoto.dk> skrev i en meddelelse
> news:41ed1950$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej Allesammen...
>>
>
>



Børge Larsen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Børge Larsen


Dato : 18-01-05 15:47

Hos Bingo Århus kan jeg stå inde for at servicen er i orden. Selvfølgelig må
man da ikke regne med at enhver vare, der er på hjemmesiden kan være på
lager hos samtlige filialer.
Jeg har de bedste erfaringer med Bingo Århus. Dette er ikke tilfældet hos
mange andre fotofaghandlere her i byen. Og prismæssigt kan Bingo også være
med.

En tilfreds Bingo kunde.

M.v.h.

Børge
"Bingo Foto" <christina@bingofoto.dk> skrev i en meddelelse
news:41ed1950$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Allesammen...
>
> Kære Ivar
>
> Tillykke med dit nye kamera.
> Du har sendt en mail til Bingo Foto (samme som dit indlæg her), men giver
> ikke Bingo Foto en chance for noget som helst, derfor svarer vi her i
> nyhedsgruppen.
>
> Vi er så sandelig oppe på mærkerne.
> Kameraet kan sagtens bestilles via www.bingofoto.dk . Havde du gjort det,
> var kameraet blevet afsendt samme dag!
>
> Kameraet er normalt på lager, men da der i øjeblikket er udsalg, kan det
> ske at en vare bliver midlertidig udsolgt. Det var på lager i de andre 15
> afdelinger, så at du lige var uheldig er selvfølgelig meget ærgeligt.
> Du skriver at det ikke tager 10 minutter at rette fejl, og det har du helt
> ret i, men der er ingen fejl at rette i dette tilfælde, kameraet var/er på
> lager.
>
> Vi står 100% inde for vor markedsføring, og yder den bedst mulige service.
> Der er ingen fupreklamer hos os.....Tværtimod.
>
> Jeg sørger for at der på siden bliver skrevet at lagret kan variere fra
> afdeling til afdeling, eller måske endnu bedre, at man kan se hvilke
> afdelinger der har varen, så sker dette forhåbentlig ikke en anden gang.
>
> Med venlig hilsen
> Bingo Foto
> - de hjælpsomme fagfolk
>
>
>
>
>
> "Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> skrev i en meddelelse
> news:cshk9l$1f42$1@news.cybercity.dk...
>> Havde afsat en hel fridag til at købe et digi-kamera og lære det at
>> kende. Sikken herlig dag - og sikken skam jeg har været så længe om at se
>> de mange fordele ved digital fotografering.
>>
>> Jeg havde gennem grundig research på nettet fundet frem til at Konica
>> Minolta Dimage Z3 er lavet til sådan nogen som mig - så spørgsmålet var
>> kun hvor jeg skulle købe det.
>>
>> Min holdning er, at jeg godt vil betale lidt ekstra for at købe hos
>> fotohandleren. Ham kan vi ikke undvære.
>>
>> Og sandelig om der ikke var en fotohandler i Århus som var næsten lige så
>> billig som de udenlandske postordrefirmaer: Bingofoto i Bruuns Galleri i
>> Århus.
>>
>> Desværre tror den landsdækkende fotokæde mere på fupreklamer end på
>> ærlig handel, så jeg endte med at købe mit dejlige kamera som ugens
>> tilbud i Føtex.
>>
>> På Bingofotos hjemmeside er Dimage Z3 annonceret til salg for 2999 kr.
>> Det er kun 100 kr. mere end man kan få det for på nettet, og det synes
>> jeg er flot. Men åbentbart også for flot.
>>
>> Da jeg ringer lørdag for at høre på kameratet, får jeg at vide, at
>> forretningen i Århus midlertidigt er udgået for det pågældende kamera,
>> men en ny forsyning vil komme mandag eftermiddag. Ikke helt godt,
>> eftersom hjemmesiden siger "På lager" - men ok, jeg har netop fri mandag,
>> og den fridag vælger jeg så at bruge på at rejse til Århus efter det
>> kamera, jeg har besluttet mig for at anskaffe - og det kan kun gå for
>> langsomt.
>>
>> Da jeg ankommer til forretningen får jeg en ny besked: Kameraet er
>> udsolgt, men jeg kan blive skrevet på en venteliste, men der er mange på
>> den, så jeg kan ikke få noget løfte om, hvornår jeg vil få kameraet.
>>
>> -Det skal du ikke være ked at, siger jeg til ekspedienten. Føtex har det
>> kamera som ugens tilbud til 3.200, det tager jeg bare.
>>
>> Som sagt, så gjort. Og resten af dagen bruger jeg på at læse manual og
>> tage billeder. Herlig dag.
>>
>> Men da solen går ned må jeg lige ind på Bingofotos hjemmeside og tjekke,
>> om de stadig hævder at have Dimage Z3 på lager.
>>
>> Sandelig jo. Det er på lager. Men hvor ligger det lager?iI Japan? Og
>> hvor mange dage eller uger går der før kameraet kan være fremme i
>> forretningen?
>> Det tager ikke 10 minutter at gå ind og rette en forkert oplysning på
>> hjemmesiden. Bingofoto er en landsdækkende fotokæde, og man kan forvente
>> et vist professionelt nivau fra dem. De skal kunne holde, hvad de
>> lover.
>>
>> Jeg synes fotoentusiaster må være interesseret i at støtte fagfolkene i
>> fotoforretningerne. Jeg bryder mig ikke hente gratis ekspertrådgivning i
>> fotoforretingen og så købe billigt på nettet. Jeg er i parat til at
>> slippe nogle ekstra hundredekronsedler for at handle hos fagmanden.
>>
>> Men nu kom jeg i stedet til at slippe et par hundrede mere hos Føtex for
>> et dejligt kamera, som jeg synes giver utroligt meget for pengene. Så
>> jeg ærger mig slet ikke.
>>
>> Men jeg tror at Bingofoto og andre fotohandlere skal op på mærkerne og
>> give en god og ærlig service. Det er det der er deres
>> eksistensberettigelse.
>>
>> I længden kan de ikke overleve på kunder der ikke ved hvad tingene koster
>> eller ikke ved hvad god service er.
>>
>> Tværtimod skal de leve af kunder, der ved hvad tingene koster og som ved
>> hvad god service er - og at den er værd at betale for.
>>
>> Støt din fotohandler! Stil krav til din fotohandler!
>>
>> Ivar Hesselager
>>
>>
>>
>>
>
>



Ivar Hesselager (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Ivar Hesselager


Dato : 18-01-05 23:49


"Bingo Foto" <christina@bingofoto.dk> skrev i en meddelelse
news:41ed1950$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> Kameraet kan sagtens bestilles via www.bingofoto.dk . Havde du gjort det,
> var kameraet blevet afsendt samme dag!

Jeg kunne ikke - og kan stadig ikke - finde en mulighed for at bestille via
jeres hjemmeside. Jeg må opfatte prisen og henvisningen om at "varen er på
lager" som møntet på jeres forretninger.
Jeg ville købe hos en fotohandler for at få service og en snak om
ekstraudstyr: Vidvinkel, hurtigste memorycard, stativ osv.

>
> Kameraet er normalt på lager, men da der i øjeblikket er udsalg, kan det
> ske at en vare bliver midlertidig udsolgt. Det var på lager i de andre 15
> afdelinger, så at du lige var uheldig er selvfølgelig meget ærgeligt.

Jeg er opmærksom på at et lager kan blive tømt når som helst. Derfor
ringede jeg lørdag til forretningen i Århus og jeg fik den besked, at
kameraet først villle være i forretningen mandag.
Da jeg kommer til forretningen mandag formiddag er beskeden en ganske anden,
nemlig at jeg kan blive skrevet på venteliste og at det var uvist hvornår
jeg kan få kameraet leveret.

Det stemmer ikke med jeres påstand om, at kameraet ligger på lager i 15
andre forretninger. I så fald skulle forretningen kunne tilbyde mig at
levere dagen efter.

> Vi står 100% inde for vor markedsføring, og yder den bedst mulige service.
> Der er ingen fupreklamer hos os.....Tværtimod.

Det er fub at skrive, at varen er på lager, når sandheden er at man kan
blive skrevet på en venteliste uden løfte om hvornår I kan levere.

>
> Jeg sørger for at der på siden bliver skrevet at lagret kan variere fra
> afdeling til afdeling, eller måske endnu bedre, at man kan se hvilke
> afdelinger der har varen, så sker dette forhåbentlig ikke en anden gang.

God ide. Måske skulle personalet også påtage sig at undersøge hvor hurtigt
varen kan leveres, i stedet for at tilbyde en tidsubestemt venteliste.


> Med venlig hilsen
> Bingo Foto
> - de hjælpsomme fagfolk
>
Jeg kan se, at der er andre, der synes de har oplevet en professionel
service hos Bingo. Bare det var mig.

venlig hilsen
Ivar Hesselager




Kenneth Villefrance (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Villefrance


Dato : 19-01-05 01:26


"Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> skrev i en meddelelse
news:csk3po$nue$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kunne ikke - og kan stadig ikke - finde en mulighed for at bestille
> via jeres hjemmeside. Jeg må opfatte prisen og henvisningen om at "varen
> er på lager" som møntet på jeres forretninger.
> Jeg ville købe hos en fotohandler for at få service og en snak om
> ekstraudstyr: Vidvinkel, hurtigste memorycard, stativ osv.

Du kan godt købe på deres hjemmeside. Gå ind og find kameraet, klik på det,
så kommer der en indkøbsvogn øverst til højre, klik på den o.s.v.
Mvh
Kenneth



Gerner Majlandt (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Gerner Majlandt


Dato : 19-01-05 07:40


"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41eda931$0$13747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Du kan godt købe på deres hjemmeside. Gå ind og find kameraet, klik på
> det, så kommer der en indkøbsvogn øverst til højre, klik på den o.s.v.

Ja, ved de få vare som har en pris

mvh
Gerner



Morten Wartou (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 19-01-05 09:54


"Gerner Majlandt" <majlandt@test.dk> skrev i en meddelelse
news:41ee00b4$0$33671$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:41eda931$0$13747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Du kan godt købe på deres hjemmeside. Gå ind og find kameraet, klik på
>> det, så kommer der en indkøbsvogn øverst til højre, klik på den o.s.v.
>
> Ja, ved de få vare som har en pris

Det er jo typisk danske forhandlere - der er ikke så meget som een eneste
fotohandlers webside der når de tyske til sokkeholderne. Danske forhandlere
er gode til at sidde og tude over at danskerne vælger at handle i Tyskland,
men gør ikke noget ved at f.eks. Fovitech, importør af bl.a. Sigma og
Lowepro, tager mere (ofte meget mere) i forhandlerpris end tyske butikker
gør i udsalgspris. Det er op til de danske forhandlere at sørge for noget
effektivitet, der er ingen grund til at udstyr er så voldsomt meget dyrere i
Danmark i forhold til i Tyskland. Men jeg tror ganske simpelt de er
inkompetente, alle til hobe, ellers var der nogen der havde gjort noget.



Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen




Thomas Schreiber (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 19-01-05 10:04

> der er ingen grund til at udstyr er så voldsomt meget dyrere i Danmark i
> forhold til i Tyskland.
> Med venlig hilsen,
> Morten Wartou

Kan du sige moms? :oÞ


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se



Morten Wartou (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 19-01-05 10:15


"Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse
news:41ee2263$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> der er ingen grund til at udstyr er så voldsomt meget dyrere i Danmark i
>> forhold til i Tyskland.
>> Med venlig hilsen,
>> Morten Wartou
>
> Kan du sige moms? :oÞ

Nu er jeg faktisk ikke dum, og jeg kan sagtens finde ud af at tage forbehold
for MOMS. Men at en danske forhandler vil have 12.000 for en Sigma 50-500,
mens tyskerne vil have 7.400, er altså mere end en MOMS-forskel. 5.200 for
en Canon 17-40, 6.500 i Danmark (Bingo ville endda have 7.400).
Lowepro-tasker har jeg set til halv pris i Tyskland, i forhold til Danmark.
Und so weiter... :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Thomas Schreiber (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 19-01-05 10:56

> Nu er jeg faktisk ikke dum,

Havde jeg heller ikke sagt

>og jeg kan sagtens finde ud af at tage forbehold for MOMS. Men at en danske
>forhandler vil have 12.000 for en Sigma 50-500, mens tyskerne vil have
>7.400, er altså mere end en MOMS-forskel. 5.200 for en Canon 17-40, 6.500 i
>Danmark (Bingo ville endda have 7.400). Lowepro-tasker har jeg set til halv
>pris i Tyskland, i forhold til Danmark. Und so weiter... :)
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou


Ja. Så må man gøre op med sig selv, om man vil leve i et land hvor stort set
alle sociale services og ydelser er gratis, eller om man vil betale for alt
selv, og så kunne købe kamera/tilbehør til en lavere pris


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se



Morten Wartou (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 19-01-05 11:11

Thomas Schreiber wrote:
>> Nu er jeg faktisk ikke dum,
> Havde jeg heller ikke sagt
Nej, men du ville gerne. ;)

>> og jeg kan sagtens finde ud af at tage forbehold for MOMS. Men at en
>> danske forhandler vil have 12.000 for en Sigma 50-500, mens tyskerne
>> vil have 7.400, er altså mere end en MOMS-forskel. 5.200 for en Canon
>> 17-40,
>> 6.500 i Danmark (Bingo ville endda have 7.400). Lowepro-tasker har
>> jeg set til halv pris i Tyskland, i forhold til Danmark. Und so
>> weiter... :)
> Ja. Så må man gøre op med sig selv, om man vil leve i et land hvor
> stort set alle sociale services og ydelser er gratis, eller om man
> vil betale for alt selv, og så kunne købe kamera/tilbehør til en
> lavere pris

Jeg har læst det igennem ti gange, for at finde ud af om du tager gas på
mig. Kan du fortælle mig, på hvilken måde de danske forhandleres voldsomt
grove overpriser (altså, 12.000 vs. 7.400!) kan have noget som helst med
sociale ydelser at gøre? Tænk, når det drejer sig om Nikon-udstyr, ligger de
danske priser faktisk ret tæt på de tyske (med forbehold for
MOMS-forskellen) - så det kan naturligvis lade sig gøre. Edb-udstyr er lige
så billigt i DK som i Tyskland - stort set. Så det kan sagtens lade sig
gøre, men danske fotohandlere/grossister skyder blot sig selv i foden,
sætter sig ned og tuder, i stedet for at handle.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Bingo Foto (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Bingo Foto


Dato : 19-01-05 14:48

Kære Morten

Jeg kan ikke lade være med at reagere på dit indslag om vores priser.
Nu har jeg fundet sidste nye priser på de produkter som du skrev om
tidligere her på sitet.

Canon EF 17-40mm 4,0 USM kr. 6299,00
Sigma AF 50-500mm 4-6,3 kr. 9399,00

Disse priser er incl. Dansk vejledning, Dansk garanti og Bingo Support
Kan du finde dem billigere ? altså i Danmark og med samme betingelser, så
Tackler vi prisen lige på stedet..... hvergang

Med venlig hilsen
Bingo Foto
Christina

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:QmqHd.41$oE4.7@news.get2net.dk...
> Thomas Schreiber wrote:
>>> Nu er jeg faktisk ikke dum,
>> Havde jeg heller ikke sagt
> Nej, men du ville gerne. ;)
>
>>> og jeg kan sagtens finde ud af at tage forbehold for MOMS. Men at en
>>> danske forhandler vil have 12.000 for en Sigma 50-500, mens tyskerne
>>> vil have 7.400, er altså mere end en MOMS-forskel. 5.200 for en Canon
>>> 17-40,
>>> 6.500 i Danmark (Bingo ville endda have 7.400). Lowepro-tasker har
>>> jeg set til halv pris i Tyskland, i forhold til Danmark. Und so
>>> weiter... :)
>> Ja. Så må man gøre op med sig selv, om man vil leve i et land hvor
>> stort set alle sociale services og ydelser er gratis, eller om man
>> vil betale for alt selv, og så kunne købe kamera/tilbehør til en
>> lavere pris
>
> Jeg har læst det igennem ti gange, for at finde ud af om du tager gas på
> mig. Kan du fortælle mig, på hvilken måde de danske forhandleres voldsomt
> grove overpriser (altså, 12.000 vs. 7.400!) kan have noget som helst med
> sociale ydelser at gøre? Tænk, når det drejer sig om Nikon-udstyr, ligger
> de danske priser faktisk ret tæt på de tyske (med forbehold for
> MOMS-forskellen) - så det kan naturligvis lade sig gøre. Edb-udstyr er
> lige så billigt i DK som i Tyskland - stort set. Så det kan sagtens lade
> sig gøre, men danske fotohandlere/grossister skyder blot sig selv i foden,
> sætter sig ned og tuder, i stedet for at handle.
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou
>
> --
> "Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som
> modkompatanter
> i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde
> kvalificeret
> modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
> deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen
>
>



Morten Wartou (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 19-01-05 15:54

Bingo Foto wrote:
> Kære Morten
>
> Jeg kan ikke lade være med at reagere på dit indslag om vores priser.
> Nu har jeg fundet sidste nye priser på de produkter som du skrev om
> tidligere her på sitet.
>
> Canon EF 17-40mm 4,0 USM kr. 6299,00
> Sigma AF 50-500mm 4-6,3 kr. 9399,00
>
> Disse priser er incl. Dansk vejledning, Dansk garanti og Bingo
> Support Kan du finde dem billigere ? altså i Danmark og med samme
> betingelser, så Tackler vi prisen lige på stedet..... hvergang

Jamen, ikke desto mindre var Bingo Foto på Værnedamsvej revnende ligeglade,
da jeg fortalte dem at deres 17-40 var en del over markedsprisen - de slog
den endda op, da jeg fortalte at det måtte være en fejl, og konstaterede at
det var prisen, og det var der ikke noget at gøre ved. Så dit "hver gang"
holder ganske simpelt ikke. Endvidere ringede jeg rundt til nogle Bingo'er
da jeg skulle købe 20D, og alle var væsentligt dyrere end Platan foto. Ingen
af dem ønskede at sælge til samme pris som Platan.

Så det er meget godt med dit marketingsnak - men prøv at fortælle det til
jeres butikker - for de ved det ikke. Forresten - prøv lige at se på jeres
Compact Flash priser, det er ikke unormalt at de står til ca. det dobbelte
af hvad en dansk netbutik skal have, og så meget dyrere er det vist ikke at
have en forretning.

Godt at høre at Sigma 50-500 er faldet til en mere fornuftig pris. Sidst jeg
undersøgte det, så jeg en forhandlerprisliste, og der stod Sigma'en til
omkring 10.000 ekskl. moms - altså 2600,- over den tyske pris. Den tyske
pris var endda udsalgspris inkl. tysk MOMS! Nu er den altså kun 27% dyrere
end i Tyskland, på trods af en MOMS-forskel på blot 9 procentpoint.

Desuden tror jeg ikke der er dansk vejledning til nævnte objektiver - det
har der i hvert fald ikke været de gange jeg har købt objektiver i Danmark,
og man klarer sig nok også uden, det er så sjældent man har behov for at slå
op i en manual for at læse hvordan man bruger et objektiv.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Steen Christensen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen Christensen


Dato : 21-01-05 13:29

Den Wed, 19 Jan 2005 15:54:16 +0100. skrev Morten Wartou:

> Endvidere
> ringede jeg rundt til nogle Bingo'er da jeg skulle købe 20D, og alle var
> væsentligt dyrere end Platan foto. Ingen af dem ønskede at sælge til
> samme pris som Platan.

Jeg har for år tilbage på den samme dag købt nogle stumper hos både
Bingo og Platan. Det slog mig dengang at kassebon'nerne var identiske,
bortset fra firmalogoet. Jeg har siden da været overbevist om at det er 2
udsalgssteder fra samme koncern

Platan var i øvrigt billigst på sammenlignelige stumper.

--
Med venlig hilsen
Steen Christensen
Tourinnes la Gosse, Belgien


Knud Gert Ellentoft (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 21-01-05 17:39

Steen Christensen skrev:

>Jeg har for år tilbage på den samme dag købt nogle stumper hos både
>Bingo og Platan. Det slog mig dengang at kassebon'nerne var identiske,
>bortset fra firmalogoet. Jeg har siden da været overbevist om at det er 2
>udsalgssteder fra samme koncern

Skalm jeg ikke kunne svare på, hvad det er i dag, men ham der
startede Bingo Foto var oprindelig ansat i Platan Foto og i
mange år var de to forretninger ærkerivaler.

For, vel en halv snes år siden efterhånden, døde ejeren og
stifteren af Platan Foto, hvad der så skete ved jeg ikke udover
at Kamerahuset på Frederikssundsvej oprindelig også var en
platanforretning.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Kell Christensen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Kell Christensen


Dato : 21-01-05 20:12

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Steen Christensen skrev:
>
> >Jeg har for år tilbage på den samme dag købt nogle stumper hos både
> >Bingo og Platan. Det slog mig dengang at kassebon'nerne var identiske,
> >bortset fra firmalogoet. Jeg har siden da været overbevist om at det er 2
> >udsalgssteder fra samme koncern
>
> Skalm jeg ikke kunne svare på, hvad det er i dag, men ham der
> startede Bingo Foto var oprindelig ansat i Platan Foto og i
> mange år var de to forretninger ærkerivaler.
>
> For, vel en halv snes år siden efterhånden, døde ejeren og
> stifteren af Platan Foto,

Mr. Jedich?

Jeg handlede hos ham i starten, nogle husblokke længere nede af gaden.

Kell

Morten Wartou (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 20-01-05 15:22

Bingo Foto wrote:
> Jeg kan ikke lade være med at reagere på dit indslag om vores priser.
> Nu har jeg fundet sidste nye priser på de produkter som du skrev om
> tidligere her på sitet.
>
> Canon EF 17-40mm 4,0 USM kr. 6299,00
> Sigma AF 50-500mm 4-6,3 kr. 9399,00

Jeg forespurgte, blot for morskabs skyld, for ca. en times tid siden på
prisen på en 17-40 i Bingo på Fisketorvet. 6599,- - det blev slået op i
systemet, så det var ikke ekspedientens hukommelse der fejlede. Da jeg
engang skulle have et ekstra batteri til mit Nikon D70, skulle Bingo have
600,- for det originale Nikon-batteri, Photografica kunne nøjes med 299,-
for præcis samme batteri. Jeg har oplevet lige så groteske prisforskelle ved
diverse filtre.

Hvis I vil kalde jer pristackleren, så vær pristackler. Det er decideret
vildledende markedsføring I udøver.

Jeg tjekkede lige et par priser:

Canon 17-40, Bingo Hundige: 7189,-
Canon 17-40, Bingo Kolding: 7000,-
Canon 17-40, Photografica: 6500,-

Sigma 50-500, Bingo Hundige: 10.499,-
Sigma 50-500, Bingo Kolding: 10.000,-
Sigma 50-500, Bingo Roskilde: 9.999,-

Canon 100-400, Bingo Hundige: 22.989,- (stakkels den kunde der måtte hoppe
på den!)
Canon 100-400, Bingo Kolding: 15.000,-
Canon 100-400, Photografica: 13.500,-

Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som reklamerer med
at være pristackler, og så have vidt forskellige priser i de forskellige
butikker, virker ret amatøragtigt.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Ole Larsen (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 20-01-05 15:52

Morten Wartou wrote:

>
> Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som reklamerer med
> at være pristackler, og så have vidt forskellige priser i de forskellige
> butikker, virker ret amatøragtigt.
>
Noget afslørende priser, mildest talt...........
Er det ikke ofte sådan, at jo større kæde, jo højere priser, med enkelte
prisbaskere som undtagelse for at trække malkekvæget til ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm

Morten Wartou (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 21-01-05 19:43


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41efc582$0$33696$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Morten Wartou wrote:
>
>>
>> Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som reklamerer
>> med at være pristackler, og så have vidt forskellige priser i de
>> forskellige butikker, virker ret amatøragtigt.
>>
> Noget afslørende priser, mildest talt...........
> Er det ikke ofte sådan, at jo større kæde, jo højere priser, med enkelte
> prisbaskere som undtagelse for at trække malkekvæget til ?

Jo, det er faktisk ganske korrekt - og folk hopper på det. Trist.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Knud Gert Ellentoft (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 20-01-05 16:21

Morten Wartou skrev:

>Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som reklamerer med
>at være pristackler, og så have vidt forskellige priser i de forskellige
>butikker, virker ret amatøragtigt.

Det er der ikke noget nyt, det havde de også for over 25 år
siden.

Man skal virkelig prutte om prisen hos Bingo og har altid skullet
det.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Morten Wartou (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 21-01-05 19:45


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:suivu09vdklkpm0t3qe7pc76mdmidurubi@dtext.news.tele.dk...
> Morten Wartou skrev:
>
>>Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som reklamerer
>>med
>>at være pristackler, og så have vidt forskellige priser i de forskellige
>>butikker, virker ret amatøragtigt.
>
> Det er der ikke noget nyt, det havde de også for over 25 år
> siden.
>
> Man skal virkelig prutte om prisen hos Bingo og har altid skullet
> det.

Ja, så kan man jo ikke fortænke nogen i at lægge deres handel i f.eks.
Tyskland, hvor der oftest opgives ærlige priser.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Deaster (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 21-01-05 08:35

Morten Wartou wrote:
> Bingo Foto wrote:
>> Jeg kan ikke lade være med at reagere på dit indslag om vores priser.
>> Nu har jeg fundet sidste nye priser på de produkter som du skrev om
>> tidligere her på sitet.
>>
>> Canon EF 17-40mm 4,0 USM kr. 6299,00
>> Sigma AF 50-500mm 4-6,3 kr. 9399,00
>
> Jeg forespurgte, blot for morskabs skyld, for ca. en times tid siden
> på prisen på en 17-40 i Bingo på Fisketorvet. 6599,- - det blev slået
> op i systemet, så det var ikke ekspedientens hukommelse der fejlede.
> Da jeg engang skulle have et ekstra batteri til mit Nikon D70, skulle
> Bingo have 600,- for det originale Nikon-batteri, Photografica kunne
> nøjes med 299,- for præcis samme batteri. Jeg har oplevet lige så
> groteske prisforskelle ved diverse filtre.
>
> Hvis I vil kalde jer pristackleren, så vær pristackler. Det er
> decideret vildledende markedsføring I udøver.
>
> Jeg tjekkede lige et par priser:
>
> Canon 17-40, Bingo Hundige: 7189,-
> Canon 17-40, Bingo Kolding: 7000,-
> Canon 17-40, Photografica: 6500,-
>
> Sigma 50-500, Bingo Hundige: 10.499,-
> Sigma 50-500, Bingo Kolding: 10.000,-
> Sigma 50-500, Bingo Roskilde: 9.999,-
>
> Canon 100-400, Bingo Hundige: 22.989,- (stakkels den kunde der måtte
> hoppe på den!)
> Canon 100-400, Bingo Kolding: 15.000,-
> Canon 100-400, Photografica: 13.500,-
>
> Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som
> reklamerer med at være pristackler, og så have vidt forskellige
> priser i de forskellige butikker, virker ret amatøragtigt.

Hehe, gad vide om vi har set det sidste til Bingo Foto repræsentation
herinde ?


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Morten Wartou (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 21-01-05 19:46


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:35bpkuF4l2lnrU1@individual.net...
> Morten Wartou wrote:
>> Bingo Foto wrote:
>>> Jeg kan ikke lade være med at reagere på dit indslag om vores priser.
>>> Nu har jeg fundet sidste nye priser på de produkter som du skrev om
>>> tidligere her på sitet.
>>>
>>> Canon EF 17-40mm 4,0 USM kr. 6299,00
>>> Sigma AF 50-500mm 4-6,3 kr. 9399,00
>>
>> Jeg forespurgte, blot for morskabs skyld, for ca. en times tid siden
>> på prisen på en 17-40 i Bingo på Fisketorvet. 6599,- - det blev slået
>> op i systemet, så det var ikke ekspedientens hukommelse der fejlede.
>> Da jeg engang skulle have et ekstra batteri til mit Nikon D70, skulle
>> Bingo have 600,- for det originale Nikon-batteri, Photografica kunne
>> nøjes med 299,- for præcis samme batteri. Jeg har oplevet lige så
>> groteske prisforskelle ved diverse filtre.
>>
>> Hvis I vil kalde jer pristackleren, så vær pristackler. Det er
>> decideret vildledende markedsføring I udøver.
>>
>> Jeg tjekkede lige et par priser:
>>
>> Canon 17-40, Bingo Hundige: 7189,-
>> Canon 17-40, Bingo Kolding: 7000,-
>> Canon 17-40, Photografica: 6500,-
>>
>> Sigma 50-500, Bingo Hundige: 10.499,-
>> Sigma 50-500, Bingo Kolding: 10.000,-
>> Sigma 50-500, Bingo Roskilde: 9.999,-
>>
>> Canon 100-400, Bingo Hundige: 22.989,- (stakkels den kunde der måtte
>> hoppe på den!)
>> Canon 100-400, Bingo Kolding: 15.000,-
>> Canon 100-400, Photografica: 13.500,-
>>
>> Ikke så meget pristackler over det, vel? At være en kæde som
>> reklamerer med at være pristackler, og så have vidt forskellige
>> priser i de forskellige butikker, virker ret amatøragtigt.
>
> Hehe, gad vide om vi har set det sidste til Bingo Foto repræsentation
> herinde ?

Nej, det tror jeg ikke. Jeg kan da ikke forestille mig at Camilla vil lade
sin arbejdsgiver fremstå i så dårligt lys - hun er nok ved at sørge for
gennemgribende ændringer i firmaets politik, og vender tilbage med godt nyt
til os.

Jeg lægger mig lige over og drømmer videre. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Deaster (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 19-01-05 11:23

Thomas Schreiber wrote:
>
>> og jeg kan sagtens finde ud af at tage forbehold for MOMS. Men at en
>> danske forhandler vil have 12.000 for en Sigma 50-500, mens tyskerne
>> vil have
>> 7.400, er altså mere end en MOMS-forskel. 5.200 for en Canon 17-40,
>> 6.500 i Danmark (Bingo ville endda have 7.400). Lowepro-tasker har
>> jeg set til halv pris i Tyskland, i forhold til Danmark. Und so
>> weiter... :)
>
>
> Ja. Så må man gøre op med sig selv, om man vil leve i et land hvor
> stort set alle sociale services og ydelser er gratis, eller om man
> vil betale for alt selv, og så kunne købe kamera/tilbehør til en
> lavere pris

Det må vist være en af de dårligste sammenligninger jeg har set i lang tid,
hvad i alverden har de to ting at gøre med hinanden ?



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Ole Larsen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 19-01-05 12:26

Thomas Schreiber wrote:

>
> Ja. Så må man gøre op med sig selv, om man vil leve i et land hvor stort set
> alle sociale services og ydelser er gratis, eller om man vil betale for alt
> selv, og så kunne købe kamera/tilbehør til en lavere pris
>

Gid det var så simpelt


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm

Hans Kruse (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 19-01-05 13:32

> Ja. Så må man gøre op med sig selv, om man vil leve i et land hvor stort
set
> alle sociale services og ydelser er gratis, eller om man vil betale for
alt
> selv, og så kunne købe kamera/tilbehør til en lavere pris

Forstår ikke du bringer dette på bane, men det lyder da godt med en ekstra
sponsor, hvis du iøvrigt tror de ekstra penge går i statskassen!
Problemet med moms er jo at EU ikke har kunnet harmonisere momsen på tværs
af grænser. Det ville jo helt eliminere disse forskelle mht. nethandel. Mht.
moralske kvabablelser, så skulle man hellere holde dem for sig selv. Det
gælder mange indlæg om moms, nethandel, told, køb udenfor EU, etc.etc.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Peter Schrøder (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 19-01-05 12:28

Morten Wartou skrev:

> Det er
> op til de danske forhandlere at sørge for noget effektivitet, der er
> ingen grund til at udstyr er så voldsomt meget dyrere i Danmark i
> forhold til i Tyskland.

Det er et spørgsmål om markedsstørrelse.
5,3 mill mennesker i Dk, 90 mill i Tyskland.
Skattetryk 50% i Dk, 37% i Tyskland, hvilket
også er gennemsnit for resten af EU.
En dansk distributør kan undertiden købe ind
billigere i en net-butik, end han kan på fabrikken.


--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder

Morten Wartou (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 19-01-05 16:02

Peter Schrøder wrote:
> Morten Wartou skrev:
>
>> Det er
>> op til de danske forhandlere at sørge for noget effektivitet, der er
>> ingen grund til at udstyr er så voldsomt meget dyrere i Danmark i
>> forhold til i Tyskland.
>
> Det er et spørgsmål om markedsstørrelse.
> 5,3 mill mennesker i Dk, 90 mill i Tyskland.
> Skattetryk 50% i Dk, 37% i Tyskland, hvilket
> også er gennemsnit for resten af EU.
> En dansk distributør kan undertiden købe ind
> billigere i en net-butik, end han kan på fabrikken.

Jeg ved ikke hvor du har de skatteprocenter fra - men selskabsskatten i
Danmark er 30%, i Tyskland er den 38,6% (netop nedsat).

Ifølge Canon Danmark er grossistpriserne de samme, om man køber i Tyskland
eller i Danmark - for Canon-udstyr, naturligvis. :) Om det passer, ved jeg
ikke, men vedkommende (forhandlerchef) hævdede det hårdnakket.

Men er de danske grossister ikke billige nok, bør fotohandlerne finde et
andet sted at handle, eller presse grossisten. Alternativet er at salget går
til udlandet, og det er skidt for alle parter.



Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Ole Larsen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 19-01-05 16:37

Morten Wartou wrote:

> Ifølge Canon Danmark er grossistpriserne de samme, om man køber i Tyskland
> eller i Danmark - for Canon-udstyr, naturligvis. :) Om det passer, ved jeg
> ikke, men vedkommende (forhandlerchef) hævdede det hårdnakket.

Min gode gamle fotomand sagde, da jeg spurgte hvorfor han ikke har
Canon, at han ikke kunne få dem så billige fra grossisten som jeg kan
købe dem på nettet.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm

Morten Wartou (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 21-01-05 19:47


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41ee7e90$0$33703$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Morten Wartou wrote:
>
>> Ifølge Canon Danmark er grossistpriserne de samme, om man køber i
>> Tyskland eller i Danmark - for Canon-udstyr, naturligvis. :) Om det
>> passer, ved jeg ikke, men vedkommende (forhandlerchef) hævdede det
>> hårdnakket.
>
> Min gode gamle fotomand sagde, da jeg spurgte hvorfor han ikke har Canon,
> at han ikke kunne få dem så billige fra grossisten som jeg kan købe dem på
> nettet.

Så har vi to muligheder: din gode gamle fotomand lyver, eller Canon lyver.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



"Carsten Riis (19-01-2005)
Kommentar
Fra : "Carsten Riis


Dato : 19-01-05 13:58

Ivar Hesselager skrev den 18-01-2005 23:49:

>
> Jeg kunne ikke - og kan stadig ikke - finde en mulighed for at bestille via
> jeres hjemmeside.

Må jeg anbefale: http://www.kontorartikler.dk/category.109.article.3745

Klik på den enkelte vare. Når du så er ved den fuld beskrivelse af
varen, så er der en indkøbsvogn lige til højre for prisen.

Der er ekspeditionsgebyr på 25 kroner.

> Jeg må opfatte prisen og henvisningen om at "varen er på
> lager" som møntet på jeres forretninger.

Nej, den er møntet på, at den er på lager "somewhere in the system".
Og ikke i den enkelte forretning. Hvordan kan du se det? Det er noget
du tror, men du har ikke noget at have troen i.

Det er - så vidt jeg ved - kun Thansen.dk som har en oversigt over, hvad
der er på lager i den enkelte forretning. Og ja, det er ikke så ikke
primært fotoudstyr, men om man registerer bildele eller fotoudstyr. Det
er da lige fedt.

> Jeg ville købe hos en fotohandler for at få service og en snak om
> ekstraudstyr: Vidvinkel, hurtigste memorycard, stativ osv.
>
>
Ja, og det kan du stadig få selvom varen ikke er på lager.

Snakken er ikke afhængig af varen, men personen du taler med

Og service, tja i Føtex ville du bare få at vide, at de ikke kunne
skaffe flere og det bare er ærgerligt.

>
> Jeg er opmærksom på at et lager kan blive tømt når som helst. Derfor
> ringede jeg lørdag til forretningen i Århus og jeg fik den besked, at
> kameraet først villle være i forretningen mandag.

Hvornår mandag?

Der er ingen der siger, at mandag er fra om morgenen/formiddagen.


> Da jeg kommer til forretningen mandag formiddag er beskeden en ganske anden,
> nemlig at jeg kan blive skrevet på venteliste og at det var uvist hvornår
> jeg kan få kameraet leveret.
>

Nye informationer kan være, at beskeden er en anden.

> Det stemmer ikke med jeres påstand om, at kameraet ligger på lager i 15
> andre forretninger. I så fald skulle forretningen kunne tilbyde mig at
> levere dagen efter.
>
Tja, det kan jeg så kun være enig med dig i.


>
> Det er fub at skrive, at varen er på lager, når sandheden er at man kan
> blive skrevet på en venteliste uden løfte om hvornår I kan levere.
>

Nu er Fup et meget stort ord at bruge. Særlig når din "på
lager"-definition er så forskruet.

>
>>Jeg sørger for at der på siden bliver skrevet at lagret kan variere fra
>>afdeling til afdeling, eller måske endnu bedre, at man kan se hvilke
>>afdelinger der har varen, så sker dette forhåbentlig ikke en anden gang.
>
>
> God ide. Måske skulle personalet også påtage sig at undersøge hvor hurtigt
> varen kan leveres, i stedet for at tilbyde en tidsubestemt venteliste.
>
>
tja, du har lige fået at vide, at systemet bliver strammet op. Endda
mere end du beskriver der.


Er du utilfreds for at være utilfreds?


>
> Jeg kan se, at der er andre, der synes de har oplevet en professionel
> service hos Bingo. Bare det var mig.
>

Jeg syntes nu, at det var stort af ekspedienten at have holdt øje med
føtex' reklameavis for dig og så give dig et hint om, at du kan købe den
derover...når du altså skal bruge den den dag.
Det er trods alt en handel på 3000 kroner som han er gået glip af.



--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Henning (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-01-05 00:44


"Carsten Riis <"cr"@<invalid>." <"invalid> skrev i en meddelelse
news:0PsHd.84086$Vf.3745856@news000.worldonline.dk...

>
> Jeg syntes nu, at det var stort af ekspedienten at have holdt øje med
> føtex' reklameavis for dig og så give dig et hint om, at du kan købe den
> derover...når du altså skal bruge den den dag.
> Det er trods alt en handel på 3000 kroner som han er gået glip af.
>
Selv om det er sent, kan jeg godt huske, at det var køber, der meddelte
forhandleren at han kunne købe det i Føtex.

Så hvis dine andre kommentarer har samme valør...

mvh Henning




"Carsten Riis (20-01-2005)
Kommentar
Fra : "Carsten Riis


Dato : 20-01-05 13:31

Henning skrev den 20-01-2005 00:44:

>
> Selv om det er sent, kan jeg godt huske, at det var køber, der meddelte
> forhandleren at han kunne købe det i Føtex.

Ok, da jeg læste den igennem så forstod jeg det modsat.


That's life.


Læser du aldrig forkert?








--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

"Carsten Riis (19-01-2005)
Kommentar
Fra : "Carsten Riis


Dato : 19-01-05 14:01

Bingo Foto skrev den 18-01-2005 15:12:

> Jeg sørger for at der på siden bliver skrevet at lagret kan variere fra
> afdeling til afdeling, eller måske endnu bedre, at man kan se hvilke
> afdelinger der har varen, så sker dette forhåbentlig ikke en anden gang.
>

Mon det er en god ide, at spørge http://www.thansen.dk om hvad det er
for et system de har?

Man kan på deres hjemmeside se, hvad der er på lager i den enkelte
forretning.



Jeg syntes det er stort af dig/jer at bruge tid på at svare her i gruppen.
Hatten af for det.



--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Jan Bøgh (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 18-01-05 16:12

Ivar Hesselager wrote:

[En forfærdeligt masse]

Så er der da vist dømt brokrøv!
Synes du ikke det var meget pænt gjort af medarbejderen at orientere dig om
Føtex' tilbud?

vh
jan



Hans Joergensen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-01-05 16:26

Jan Bøgh wrote:
> [En forfærdeligt masse]
> Så er der da vist dømt brokrøv!
> Synes du ikke det var meget pænt gjort af medarbejderen at orientere dig om
> Føtex' tilbud?

"-Det skal du ikke være ked at, siger jeg til ekspedienten. Føtex har det
kamera som ugens tilbud til 3.200, det tager jeg bare."

Prøv at læse hvad du svarer på

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste