Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slaveblitz
Fra : Food_life

Dato : 14-01-05 19:20

Jeg har bestilt en Canon 580 blitz - jeg har i forvejen en canon 300
TL og en Olympus FL 40. Kan disse anvendes som slaver og hvorledes gør
man?

MVH

Fra : Børge Larsen

Dato : 14-01-05 20:41

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har bestilt en Canon 580 blitz - jeg har i forvejen en canon 300
> TL og en Olympus FL 40. Kan disse anvendes som slaver og hvorledes gør
> man?
>
> MVH

Du skal hos din fotohandler købe en slave forsats. Eller du kan få en
elektronikkyndig til at fremstille en sådan. Det kræver ikke mang
komponenter. På nettet findes masser af application.

M. v. h.

Børge

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-01-05 07:25

"Food_life" <noname@tdc.dk> wrote in message
> Jeg har bestilt en Canon 580 blitz - jeg har i forvejen en canon 300
> TL og en Olympus FL 40. Kan disse anvendes som slaver og hvorledes gør
> man?

Køb en Hama slavesko til hver blitz så virker det.

Mvh
Simon

Fra : Food_life

Dato : 18-01-05 21:15

Har nu undersøgt sagen lidt nærmere i en fotoforretning, hvor det
påstås at man ikke kan sætte to uorginale blitz til som slaver, da 580
blitzen udsender prelight og derved kommer til at udløse slaverne for
tidligt? Løsningen er efter forretningens udsagn at købe 2 480 som kan
arbejde trådløst sammen med 580?
Er det virkeligt rigtigt at der ikke findes en løsning hvor jeg kan
anvende mine udemærkede gamle blitz som slaver?

MVH

Fra : Lars Troels

Dato : 18-01-05 21:32

> [...]
> Er det virkeligt rigtigt at der ikke findes en løsning hvor jeg kan
> anvende mine udemærkede gamle blitz som slaver?

Nej. Du skal bare køre manuelt. Læs evt.
http://www.larstroels.dk/simpelt_hjemmestud.htm

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-05 22:02

In article <qbrqu017t98u4hl0tpajidfc8q6k4sm12l@4ax.com>, Food_life wrote:
> [...]
> Er det virkeligt rigtigt at der ikke findes en løsning hvor jeg kan
> anvende mine udemærkede gamle blitz som slaver?

Den helt simple løsning:
Tryk aftrækkeren halvt ned. Der laves preflash og lysmåling - Slaverne
fyrer. Vent med knappen halvt nede til slaverne er klar igen.
Tag billedet med fungerende dumme slaver.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 18-01-05 22:27

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Er det virkeligt rigtigt at der ikke findes en løsning hvor jeg kan
> anvende mine udemærkede gamle blitz som slaver?
>
> MVH
Veine laver nogle slaver, der er beregnet til digital kameraer. Ved ikke
hvor de kan fås i Danmark, men koster ca $25 i USA.

Jeg har en Vivitar slave blitz. Den kan indstilles til reagere på både
første og andet glimt. Samtidig har den en funktion, der kan lære blitz
mønsteret fra forskellige blitz, ved at udløse dem et par gange. Desværre
glemmer den, så snart man har slukket den

Mvh
Kenneth