Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digitale print i 40x60 eller 50x75
Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-01-05 21:41

Hvem kan forestå at lave digitale print i 40x60 eller 50x75 uden at
skulle have en bondegård for det? Min egen fotohandler vil påtage sig at
sende det ud af huset og få det sendt direkte til mig (altså inkl.
porto) for 99,- for 50x75 (men jeg vil faktisk helst have 40x60, det
havde han bare ikke på prislisten). Nogen på nettet der er billigere?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-01-05 22:05

In article <cs4211$7do$1@news.net.uni-c.dk>, Rune B. Broberg wrote:
> [...]
> porto) for 99,- for 50x75 (men jeg vil faktisk helst have 40x60, det
> havde han bare ikke på prislisten). Nogen på nettet der er billigere?

I januar tager Pixum:
30x45: 2.99 Euro
50x75: 9,99 Euro

Så det er lidt billigere dernede, og du kan bede om de ikke ændrer
på dine billeder som mange onlineforhandlere gør (De vil gerne give
dig grønne billeder).

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-01-05 22:15

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> 50x75: 9,99 Euro

Og så lige 3 Euro i startgebyr for hver ordre... Så ikke rigtigt
billigere når man regner sammen.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-01-05 23:42

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> porto) for 99,- for 50x75 (men jeg vil faktisk helst have 40x60, det
> havde han bare ikke på prislisten). Nogen på nettet der er billigere?

Det er sgu da en god pris....
Og du kan jo bare bruge den kreative side af hovedet, og så lave dit billede
i 40x60 og bare hvid kant omkring til 50x75 cm så er dit problem løst.
99 kr incl forsendelse. Hvorfor i det hele taget bruge tid på at jagte en
pris der er par kroner billigere.
Sæt de par kroner op imod glæden ved at få dit billede op på væggen, så du
kan nyde det.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 13-01-05 00:17

Tholo - www.tholofoto.dk <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Det er sgu da en god pris....
> Og du kan jo bare bruge den kreative side af hovedet, og s? lave dit billede
> i 40x60 og bare hvid kant omkring til 50x75 cm s? er dit problem l?st.

Doh! Mange tak :)

> 99 kr incl forsendelse. Hvorfor i det hele taget bruge tid p? at jagte en
> pris der er par kroner billigere.
> S?t de par kroner op imod gl?den ved at f? dit billede op p? v?ggen, s? du
> kan nyde det.

Tjah, jeg tænkte ikke at prisen var så god, når nu det var en "ganske
normal butik" ... men al respekt for det, jeg vil holde mig til at få
lavet forstørrelser der i fremtiden :)

Fra : max[dk]

Dato : 13-01-05 07:09

> Tjah, jeg tænkte ikke at prisen var så god, når nu det var en "ganske
> normal butik" ... men al respekt for det, jeg vil holde mig til at få
> lavet forstørrelser der i fremtiden :)

Hvis man må spørge, hvilken butik er det?

/Max

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 13-01-05 08:59

max[dk] <maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

> Hvis man m? sp?rge, hvilken butik er det?

Ja, det er den 'frygtede' Sct. Pauls Foto i Århus.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 13-01-05 17:16

Rune B. Broberg <mihtjel@daimi.au.dk> wrote:
> [...]
> porto) for 99,- for 50x75 (men jeg vil faktisk helst have 40x60, det
> havde han bare ikke på prislisten). Nogen på nettet der er billigere?

Og når nu vi så er ved print i denne størrelse - hvad opløsning skal man
op i for at 50x75cm print ser "godt ud" på en væg? Mit 6Mpixel kamera
kan jo ikke levere mere end 100DPI i denne størrelse, og selv om jeg
selvfølgelig har mulighed for at interpolere det til det dobbelt eller
mere med ganske rimelige resultater i photoshop, omend typisk med et
lettere skarphedstab, ved jeg ikke om det kan betale sig? Hvis man
alligevel ser på billedet på en meters afstand - er det så nok med 100
DPI?

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 14-01-05 22:24

Du kan også bare finde en proff fotograf der har en storformats printer med
RIP, så er der meget gode chancer for at du akan få et supert resultat ud af
din fil.

Det er ikke noget udstyr som er standard hos fotohandler, derfor anbefales
fotografer, men så snakker vi desværre ikke priser som 99 kr

Men spørge ad... der er mange fotografer i Århus der kan hjælpe dig der.