Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiver til Nikon D70
Fra : Lars Hjortø

Dato : 06-01-05 20:24

Hej i ærede guru'er...

Jeg er ved at spare sammen til et Nikon D70, og er i den forbindelse ved at
undersøge hvad objektiver koster. Både Nikkor, Sigma og Tamron er med i
overvejelserne. Nu er jeg så imidlertid lidt i tvivl om hvorvidt jeg
"ødelægger" D70'eren ved at montere det med andre objektiver end de
originale. Hvis jeg vælger andet end Nikkor, hvad skal jeg så være opmærksom
på?
Jeg er lige ledes i tvivl om hvor langt op man kan gå i F-værdi. De fleste
der er til at betale ligger på 4.0 - 5.6. Er det ok til alm. brug?
Jeg regner med at købe 3 objektiver (ikke nødvendigvis med det samme) med
brændvidde på ca 18-70, 70-200 og 200-400. Er det fornuftige størrelser?
Pyyyhhhha, det var måske mange spørgsmål, men håber der nogen der vil svare
på dem.

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.