Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batteri til D70
Fra : Anders Lund

Dato : 05-01-05 15:09

Hej
Jeg skal have en ekstra batteri til mit D70.
Jeg kan se hos Foto-fun at de har 2 typer:
Hähnel batteri HL-EL3 til 299kr
og
Nikon Batteri EN-EL3 til 499kr

Det første må være uorginalt.
Der 200kr at spare, men er batteriet dårligere?

Mvh
Anders Lund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-01-05 15:23

Anders Lund wrote:
> [...]
> Nikon Batteri EN-EL3 til 499kr
> Det første må være uorginalt.
> Der 200kr at spare, men er batteriet dårligere?

www.batterier.dk har til 279 kr.

Jeg bruger uoriginale batterier fra www.batterier.dk i mine to Canon
kameraer - og de er fuldt ud på højde med de originale fra Canon.

Så mon ikke, at det også gælder med Nikon ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : nyrup

Dato : 05-01-05 21:56

Jeg har købt et uoriginatlt batteri til min gamle Dancall telefon for et par
år siden... Telebutikken, hvor jeg købte telefonen havde det ikke og anede
(gad ikke finde ud af) hvor det kunne skaffes. Min mor bruger stadig denne,
min gamle telefon og den kører fint (længe) på det uoriginale
www.batterier.dk batteri!...
Senere købte jeg et uoriginalt til min Canon IXUS 400...
Fungerer også upåklageligt...
Da jeg i september købte mit D70 bestilte jeg med det samme et batteri hos
www.batterier.dk . Det var i restordre, men det betød ikke så meget for D70
kører MEGET længe på en opladning!... Nu har jeg forlængst fået batteriet og
som de andre fra www.batteier.dk så fungerer det uden problemer.
Jeg smuttede ind omkring dem, på Alsvej i Randers, men man skal bestille på
internettet. De har ikke en forretning, som man kan handle direkte i.
Desværre. På den anden side, det kører jo også fint med posten...
Hermed er også mine anbefalinger af www.batteier.dk givet videre -Burde jeg
ikke ha' pct.?...

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 15:30

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nikon Batteri EN-EL3 til 499kr
>
> Det første må være uorginalt.
> Der 200kr at spare, men er batteriet dårligere?

Jeg ar selv købt et uoriginalt batteri på QXL til 200-
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15498112
Det fungerer fint og har faktisk lidt større kapacitet.
Hilsen
Gert

Fra : Erik W.

Dato : 05-01-05 15:30

"Anders Lund"skrev i news:41dbf50b$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg skal have en ekstra batteri til mit D70.
> Jeg kan se hos Foto-fun at de har 2 typer:
> Hähnel batteri HL-EL3 til 299kr
> Nikon Batteri EN-EL3 til 499kr

Og endnu billigere hos http://www.batterier.dk/kamera/nikon.htm
279,00 Uden gebyrer til porto eller noget som helst. Jeg har handlet hos dem
en enkelt gang og det gør jeg igen.

> Det første må være uorginalt.
> Der 200kr at spare, men er batteriet dårligere?

Ved ikke hvordan det er med Nikon batterier, men det jeg købte til mit Canon
10D er bedre end canons originale. Det D70-batteri som batterier.dk har er
på 1500 mAh og det vil jeg tro er bedre end Nikons eget.

Mvh Erik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-01-05 16:50

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]
Det D70-batteri som batterier.dk har er
> på 1500 mAh og det vil jeg tro er bedre end Nikons eget.
>
> Mvh Erik
+++++++++++++++++++++++

Hej Erik.

Ja, det som følger med D70 er kun på 1400 mAh.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 05-01-05 15:34

> Der 200kr at spare, men er batteriet dårligere?
Jeg har købt et til 96 kr på tysk ebay, incl porto og
dag til dag levering, det fungerer nøjagtigt lige så godt
til mit D70 som det originale
/bo

Fra : Erik W.

Dato : 05-01-05 15:41

"Bo Christensen" skrev i
> Jeg har købt et til 96 kr på tysk ebay, incl porto og
> dag til dag levering, det fungerer nøjagtigt lige så godt
> til mit D70 som det originale

Noget i den her stil?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=79321&item=5742223176&
rd=1&ssPageName=WD2V