|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tyk kat! Fra : Heidi Jensen
 | 
 Dato :  29-12-04 09:33
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Jeg skriver lige på min svigermors vegne - hun har en lille hunmis, som blev 
 steraliseret for lidt over 1 år siden. Siden har hun bare taget på i vægt, 
 og nu ligner hun en tromle, kan knap hoppe op i møblerne osv. Det er faktsik 
 ret synd for tøsen, da hun i alle hendes dage har været en slank og flot 
 kat! Hun vejer godt 5,5 kg. nu, og får Royal canin til nervøse katte og 
 pussi eller wiskas portions poser! På Royalen står der, at hun skal have i 
 hendes vægtklasse 65 g. hvis hun er på diæt, vi vejede så hvad hun plejer at 
 få og det er kun ca. 55 g. Så vi gik en vægt klasse ned som hvis tøsen 
 vejede 3-5 kg. og der skal hun ha' 45 på diæt, hvilket ikke er meget mindre 
 end hvad hun plejer! I portions poserne står der nogen poser om dagen, kan 
 ikke lige huske det, men 1 pose får hun delt op over 2 dage, så det kan vel 
 heller ikke være for meget?
 Nu har jeg fået overtalt svigermor til at hendes kat altså skal på slank, 
 men hvordan gør hun det bedst? Hvilket foder og hvor meget???
 Venlig Hilsen/ Best Regards
            Heidi Jensen
      www.hot-newlife.dk |  |  | 
  Tanja Petersen (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tanja Petersen
 | 
 Dato :  29-12-04 10:04
 | 
 |  | 
 
            Hej Heidi
 De har det med at blive lidt buttede når de bliver neutraliseret, ikke alle
 men mange af dem.
 Det bedste hun kan gøre at sætte hende på kastratfoder, da de kan danne for
 mange urinvejssten ved "almindeligt" foder. At veje foderet af, er i mine
 øjne en dårlig løsning, da hun så vil "sluge" maden hvis hun er sulten, og
 en kat må ikke gå og være sulten, det kommer der kun et dårligt resultat ud
 af. Men derimod lade skålen være fyldt hele tiden. Tag en snak med dyrlægen,
 jeg ved at der er noget der hedder k/d fra hills som er til kastrater, men
 ved også at Royal Canin har et produkt til kastrater, men kan ikke huske
 hvad det hedder.
 Nu skriver du ikke hvad det er for en hunkat, hvis det er en huskat, ja så
 er hun stor, og trænger til at komme lidt ned i vægt.
 Hilsner
 Tanja
 "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:41d26bd3$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg skriver lige på min svigermors vegne - hun har en lille hunmis, som
 blev
 > steraliseret for lidt over 1 år siden. Siden har hun bare taget på i vægt,
 > og nu ligner hun en tromle, kan knap hoppe op i møblerne osv. Det er
 faktsik
 > ret synd for tøsen, da hun i alle hendes dage har været en slank og flot
 > kat! Hun vejer godt 5,5 kg. nu, og får Royal canin til nervøse katte og
 > pussi eller wiskas portions poser! På Royalen står der, at hun skal have i
 > hendes vægtklasse 65 g. hvis hun er på diæt, vi vejede så hvad hun plejer
 at
 > få og det er kun ca. 55 g. Så vi gik en vægt klasse ned som hvis tøsen
 > vejede 3-5 kg. og der skal hun ha' 45 på diæt, hvilket ikke er meget
 mindre
 > end hvad hun plejer! I portions poserne står der nogen poser om dagen, kan
 > ikke lige huske det, men 1 pose får hun delt op over 2 dage, så det kan
 vel
 > heller ikke være for meget?
 >
 > Nu har jeg fået overtalt svigermor til at hendes kat altså skal på slank,
 > men hvordan gør hun det bedst? Hvilket foder og hvor meget???
 >
 >
 > Venlig Hilsen/ Best Regards
 >            Heidi Jensen
 >       www.hot-newlife.dk >
 >
            
             |  |  | 
  Annette (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette
 | 
 Dato :  29-12-04 11:36
 | 
 |  | 
 
            Hej,
 Jeg står i samme problem, bare med en hankastrat. Jeg har kigget 
 varedeklarationer, og gået efter laveste fedtindhold. Jeg har dog endnu ikke 
 prøvet, da min har haft problemer med både tynd mave og opkast, og vil 
 derfor vente til det er i orden. Jeg tror nu at jeg er blevet overbevist om 
 at jeg vil forsøge mig med Hills Indoor Catfood som slankemiddel, da der i 
 dette kun er 8% fedt. Jeg blev anbefalet Royale Canin til Siameser (min er 
 ikke en siameser), da dette også har et lavt fedtindhold.
 Held og lykke med det :)
 Mvh
 Annette
 "Tanja Petersen" <mosters@tdcspace.dk> wrote in message 
 news:41d2730a$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej Heidi
 >
 > De har det med at blive lidt buttede når de bliver neutraliseret, ikke 
 > alle
 > men mange af dem.
 > Det bedste hun kan gøre at sætte hende på kastratfoder, da de kan danne 
 > for
 > mange urinvejssten ved "almindeligt" foder. At veje foderet af, er i mine
 > øjne en dårlig løsning, da hun så vil "sluge" maden hvis hun er sulten, og
 > en kat må ikke gå og være sulten, det kommer der kun et dårligt resultat 
 > ud
 > af. Men derimod lade skålen være fyldt hele tiden. Tag en snak med 
 > dyrlægen,
 > jeg ved at der er noget der hedder k/d fra hills som er til kastrater, men
 > ved også at Royal Canin har et produkt til kastrater, men kan ikke huske
 > hvad det hedder.
 >
 > Nu skriver du ikke hvad det er for en hunkat, hvis det er en huskat, ja så
 > er hun stor, og trænger til at komme lidt ned i vægt.
 >
 > Hilsner
 > Tanja
 >
 >
 > "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:41d26bd3$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Hej
 >>
 >> Jeg skriver lige på min svigermors vegne - hun har en lille hunmis, som
 > blev
 >> steraliseret for lidt over 1 år siden. Siden har hun bare taget på i 
 >> vægt,
 >> og nu ligner hun en tromle, kan knap hoppe op i møblerne osv. Det er
 > faktsik
 >> ret synd for tøsen, da hun i alle hendes dage har været en slank og flot
 >> kat! Hun vejer godt 5,5 kg. nu, og får Royal canin til nervøse katte og
 >> pussi eller wiskas portions poser! På Royalen står der, at hun skal have 
 >> i
 >> hendes vægtklasse 65 g. hvis hun er på diæt, vi vejede så hvad hun plejer
 > at
 >> få og det er kun ca. 55 g. Så vi gik en vægt klasse ned som hvis tøsen
 >> vejede 3-5 kg. og der skal hun ha' 45 på diæt, hvilket ikke er meget
 > mindre
 >> end hvad hun plejer! I portions poserne står der nogen poser om dagen, 
 >> kan
 >> ikke lige huske det, men 1 pose får hun delt op over 2 dage, så det kan
 > vel
 >> heller ikke være for meget?
 >>
 >> Nu har jeg fået overtalt svigermor til at hendes kat altså skal på slank,
 >> men hvordan gør hun det bedst? Hvilket foder og hvor meget???
 >>
 >>
 >> Venlig Hilsen/ Best Regards
 >>            Heidi Jensen
 >>       www.hot-newlife.dk >>
 >>
 >
 > 
            
             |  |  | 
  Kate (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kate
 | 
 Dato :  29-12-04 16:11
 | 
 |  | 
 
            "Tanja Petersen" <mosters@tdcspace.dk> wrote in
 news:41d2730a$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 > jeg ved at der er noget der hedder k/d fra hills som er til
 > kastrater, 
 Nej, k/d er ikke til kastrater. Det er nyrefoder. K/D står for kidney 
 diet. Katte som har for højt nyretal, fortrinsvis gamle katte, får 
 dette foder, deriblandt min Johan på 14½ år.
 -- 
 Kate
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239 Ved privat svar fjern spamme.
 If you want to reach me remove spamme.
            
             |  |  | 
   Ann  Rudbeck (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ann  Rudbeck
 | 
 Dato :  29-12-04 19:29
 | 
 |  | 
 
            On 2004-12-29 16:10:30 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:
 > Nej, k/d er ikke til kastrater. Det er nyrefoder. K/D står for kidney 
 > diet. Katte som har for højt nyretal, fortrinsvis gamle katte, får 
 > dette foder, deriblandt min Johan på 14½ år.
 Enig - hvis det skal være Prescription Diet ville jeg vælge r/d hvis 
 det skal batte noget og katten ellers vil spise det - og så w/d ad 
 libitum bagefter til at vedligeholde vægttabet.
 Med Royal Canin kunne det være light foder til slankekuren og indoor 
 eller siamese til vedligeholdelse af den slanke linie bagefter.
 Hvis det ikke behøver at gå så stærkt, _kan_ W/D eller siamese også 
 give et langsomt vægttab (det tror jeg personligt er sundere, hvis 
 katten ikke er syg af sin overvægt)
 Iøvrigt undrede jeg mig over noget du skrev - at katten får Royal Canin 
 til nervøse katte?? Hvordan det?
 -- 
 Knus fra Ann R
 Donna og Dittes katteside: http://siamis.com |  |  | 
    Heidi Jensen (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Heidi Jensen
 | 
 Dato :  29-12-04 22:24
 | 
 |  | 
 "Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse 
 news:41d2f768$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > On 2004-12-29 16:10:30 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:
 >
 >> Nej, k/d er ikke til kastrater. Det er nyrefoder. K/D står for kidney 
 >> diet. Katte som har for højt nyretal, fortrinsvis gamle katte, får dette 
 >> foder, deriblandt min Johan på 14½ år.
 >
 > Enig - hvis det skal være Prescription Diet ville jeg vælge r/d hvis det 
 > skal batte noget og katten ellers vil spise det - og så w/d ad libitum 
 > bagefter til at vedligeholde vægttabet.
 > Med Royal Canin kunne det være light foder til slankekuren og indoor eller 
 > siamese til vedligeholdelse af den slanke linie bagefter.
 > Hvis det ikke behøver at gå så stærkt, _kan_ W/D eller siamese også give 
 > et langsomt vægttab (det tror jeg personligt er sundere, hvis katten ikke 
 > er syg af sin overvægt)
 >
 > Iøvrigt undrede jeg mig over noget du skrev - at katten får Royal Canin 
 > til nervøse katte?? Hvordan det?
 Det er fordi katten flyttede som voksen landkat til bykat, og blev derfor 
 meget nervøs, you know - biler, hunde, støj osv. havde den lidt svært ved at 
 takle, så i dyrehandlen foreslog de det! Men hun har efterhånden vænnet sig 
 til det, så der er egentlig ingen grund til at give hende det mere... men 
 det er hvad katten har fået de sidste 3 år, så svigermor har ikke set nogen 
 grund til at skifte!
 Heidi
 >
 > -- 
 > Knus fra Ann R
 > Donna og Dittes katteside: http://siamis.com > 
            
             |  |  | 
     Ann  Rudbeck (30-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ann  Rudbeck
 | 
 Dato :  30-12-04 02:11
 | 
 |  | 
 
            On 2004-12-29 22:24:10 +0100, "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> said:
 >> Iøvrigt undrede jeg mig over noget du skrev - at katten får Royal Canin 
 >> til nervøse katte?? Hvordan det?
 > 
 > 
 > Det er fordi katten flyttede som voksen landkat til bykat, og blev 
 > derfor meget nervøs, you know - biler, hunde, støj osv. havde den lidt 
 > svært ved at takle, så i dyrehandlen foreslog de det! Men hun har 
 > efterhånden vænnet sig til det, så der er egentlig ingen grund til at 
 > give hende det mere... men det er hvad katten har fået de sidste 3 år, 
 > så svigermor har ikke set nogen grund til at skifte!
 Jeg mente mere - hvad hedder det foder - for jeg har aldrig før hørt om 
 specialfoder til nervøse katte?
 -- 
 Knus fra Ann R
 Donna og Dittes katteside: http://siamis.com |  |  | 
    Tina Susanne Johanss~ (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tina Susanne Johanss~
 | 
 Dato :  29-12-04 22:28
 | 
 |  | 
 
            Ann Rudbeck skrev i en meddelelse...
 >
 > Iøvrigt undrede jeg mig over noget du skrev - at katten får Royal Canin 
 > til nervøse katte?? Hvordan det?
 >
 Kunne der mon være tale om RC Sensible eller Exigent? Kender indtil flere 
 der bruger beskrivelsen nervøse katte i den sammenhæng....også selvom det 
 ikke helt er det der står på pakken    Mvh Tina
 -- 
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257 |  |  | 
     Ann  Rudbeck (30-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ann  Rudbeck
 | 
 Dato :  30-12-04 02:26
 | 
 |  | 
 
            On 2004-12-29 22:28:14 +0100, "Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> said:
 > Ann Rudbeck skrev i en meddelelse...
 >> 
 >> Iøvrigt undrede jeg mig over noget du skrev - at katten får Royal Canin 
 >> til nervøse katte?? Hvordan det?
 >> 
 > 
 > Kunne der mon være tale om RC Sensible eller Exigent? Kender indtil 
 > flere der bruger beskrivelsen nervøse katte i den sammenhæng....også 
 > selvom det ikke helt er det der står på pakken    > 
 > Mvh Tina
 Aha - men det er da en misforståelse så? Det er jo til dels sart 
 (sensibel) fordøjelse, dels kræsne katte. Det sidste er måske noget 
 psykisk, selv om jeg ikke opfatter en kræsenpind som særlig nervøs - 
 mere forkælet    Den sarte fordøjelse er noget fysisk, et fordøjelsessystem der er let 
 at bringe ud af balance, evt efter skader (maveinfektioner) som killing 
 - ifølge min dyrlæge. Jeg har selv sådan en kat, og hun er i hvertfald 
 ikke nervøs. Så??
 -- 
 Knus fra Ann R
 Donna og Dittes katteside: http://siamis.com |  |  | 
     Heidi Jensen (30-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Heidi Jensen
 | 
 Dato :  30-12-04 08:00
 | 
 |  | 
 "Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:41d32170$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ann Rudbeck skrev i en meddelelse...
 >>
 >> Iøvrigt undrede jeg mig over noget du skrev - at katten får Royal Canin 
 >> til nervøse katte?? Hvordan det?
 >>
 >
 > Kunne der mon være tale om RC Sensible eller Exigent?
 Jo det er vist den sensible hun får, hæng mig nu ikke op på det, men jeg 
 synes navnet lyder mig meget bekendt!! :0) Svigermor, har blot gjort som 
 anbefalet af dyrehandlen... men efter min mening burde alt deres personale 
 ha' et grundigt kursus i hvad de sælger, både når det gælder kanin, katte og 
 hundefoder (som jeg bruger).... De har ikke den fjerneste idé om, hvad de 
 sælger!
 Heidi
  Kender indtil flere
 > der bruger beskrivelsen nervøse katte i den sammenhæng....også selvom det 
 > ikke helt er det der står på pakken    >
 > Mvh Tina
 > -- 
 > www.1001kat.dk > www.gizzemissen.dk > http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257 >
 > 
            
             |  |  | 
      Tina Susanne Johanss~ (30-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tina Susanne Johanss~
 | 
 Dato :  30-12-04 12:37
 | 
 |  | 
 
            Heidi Jensen skrev i en meddelelse...
 >  Jo det er vist den sensible hun får, hæng mig nu ikke op på det, men jeg 
 > synes navnet lyder mig meget bekendt!! :0)
 Så kan det sørme være vi også har fundet grunden til overvægten - Sensible 
 har nemlig et højere fedtindhold end mange af de andre varianter.
 Svigermor, har blot gjort som
 > anbefalet af dyrehandlen... men efter min mening burde alt deres personale 
 > ha' et grundigt kursus i hvad de sælger, både når det gælder kanin, katte 
 > og hundefoder (som jeg bruger).... De har ikke den fjerneste idé om, hvad 
 > de sælger!
 >
 Uh nej, jeg ved hvad du mener. Nu har jeg selv solgt RC foder som eneste 
 fodervariant i en butik - og det var til at finde ud af. Jeg er glad for at 
 jeg ikke havde flere mærker at sætte mig ind i    Mvh Tina
 -- 
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=257 |  |  | 
      Ann  Rudbeck (30-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ann  Rudbeck
 | 
 Dato :  30-12-04 13:50
 | 
 |  | 
 
            On 2004-12-30 07:59:43 +0100, "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> said:
 >  det er vist den sensible hun får, hæng mig nu ikke op på det, men jeg 
 > synes navnet lyder mig meget bekendt!! :0) Svigermor, har blot gjort 
 > som anbefalet af dyrehandlen... men efter min mening burde alt deres 
 > personale ha' et grundigt kursus i hvad de sælger, både når det gælder 
 > kanin, katte og hundefoder (som jeg bruger).... De har ikke den 
 > fjerneste idé om, hvad de sælger!
 Det er jeg sikker på - at hun bare har prøvet at gøre sit bedste. 
 Sælgeren har vist fået noget galt i halsen, men det er jo en anden ting.
 Som Tina skriver er RC Sensible virkelig noget der kan sætte sig på 
 sidebenene, så det positive er, at katten måske er nem at få ned i vægt 
 - for der er virkelig noget fedt at spare ved en foderændring    Jeg 
 ville holde mig til Royal Canin, når katten nu kan lide og trives på 
 det mærke - og så skifte ud med ligh, indoor eller siamese. Så er ca. 
 det halve af fedtindholdet væk, det burde virke    Kig her: <http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=96&lang=da> under punktet "analyse", der kan du sammenligne fedtindhold på de 
 forskellige fodertyper    -- 
 Knus fra Ann R
 Donna og Dittes katteside: http://siamis.com |  |  | 
       Heidi Jensen (30-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Heidi Jensen
 | 
 Dato :  30-12-04 15:29
 | 
 |  | 
 "Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse 
 news:41d3f992$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > On 2004-12-30 07:59:43 +0100, "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> said:
 >
 >>  det er vist den sensible hun får, hæng mig nu ikke op på det, men jeg 
 >> synes navnet lyder mig meget bekendt!! :0) Svigermor, har blot gjort som 
 >> anbefalet af dyrehandlen... men efter min mening burde alt deres 
 >> personale ha' et grundigt kursus i hvad de sælger, både når det gælder 
 >> kanin, katte og hundefoder (som jeg bruger).... De har ikke den fjerneste 
 >> idé om, hvad de sælger!
 >
 > Det er jeg sikker på - at hun bare har prøvet at gøre sit bedste. Sælgeren 
 > har vist fået noget galt i halsen, men det er jo en anden ting.
 > Som Tina skriver er RC Sensible virkelig noget der kan sætte sig på 
 > sidebenene, så det positive er, at katten måske er nem at få ned i vægt - 
 > for der er virkelig noget fedt at spare ved en foderændring    Jeg ville 
 > holde mig til Royal Canin, når katten nu kan lide og trives på det mærke - 
 > og så skifte ud med ligh, indoor eller siamese. Så er ca. det halve af 
 > fedtindholdet væk, det burde virke    > Kig her: <http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=96&lang=da>  under 
 > punktet "analyse", der kan du sammenligne fedtindhold på de forskellige 
 > fodertyper    > -- 
 Ok! Tak for hjælpen til jer alle!
 > Knus fra Ann R
 > Donna og Dittes katteside: http://siamis.com > 
            
             |  |  | 
  Heidi Jensen (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Heidi Jensen
 | 
 Dato :  29-12-04 16:46
 | 
 |  | 
 "Tanja Petersen" <mosters@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse 
 news:41d2730a$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej Heidi
 >
 > De har det med at blive lidt buttede når de bliver neutraliseret, ikke 
 > alle
 > men mange af dem.
 > Det bedste hun kan gøre at sætte hende på kastratfoder, da de kan danne 
 > for
 > mange urinvejssten ved "almindeligt" foder. At veje foderet af, er i mine
 > øjne en dårlig løsning, da hun så vil "sluge" maden hvis hun er sulten, og
 > en kat må ikke gå og være sulten, det kommer der kun et dårligt resultat 
 > ud
 > af. Men derimod lade skålen være fyldt hele tiden. Tag en snak med 
 > dyrlægen,
 > jeg ved at der er noget der hedder k/d fra hills som er til kastrater, men
 > ved også at Royal Canin har et produkt til kastrater, men kan ikke huske
 > hvad det hedder.
 Jeg vil sende hende ud og købe det! Det er synd for katten, at den skal gå 
 og døje med vægten! De stakkels dyr kan jo ikke selv sige til, når det 
 bliver for meget!
 >
 > Nu skriver du ikke hvad det er for en hunkat, hvis det er en huskat, ja så
 > er hun stor, og trænger til at komme lidt ned i vægt.
 Ja det er en huskat, og kun en lille en af slagsen! Hun er meget fed at se 
 på, man kan ikke længere mærke ribben eller noget, selvom man trykker godt 
 til!
 Heidi
 >
 > Hilsner
 > Tanja
 >
 >
 > "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:41d26bd3$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Hej
 >>
 >> Jeg skriver lige på min svigermors vegne - hun har en lille hunmis, som
 > blev
 >> steraliseret for lidt over 1 år siden. Siden har hun bare taget på i 
 >> vægt,
 >> og nu ligner hun en tromle, kan knap hoppe op i møblerne osv. Det er
 > faktsik
 >> ret synd for tøsen, da hun i alle hendes dage har været en slank og flot
 >> kat! Hun vejer godt 5,5 kg. nu, og får Royal canin til nervøse katte og
 >> pussi eller wiskas portions poser! På Royalen står der, at hun skal have 
 >> i
 >> hendes vægtklasse 65 g. hvis hun er på diæt, vi vejede så hvad hun plejer
 > at
 >> få og det er kun ca. 55 g. Så vi gik en vægt klasse ned som hvis tøsen
 >> vejede 3-5 kg. og der skal hun ha' 45 på diæt, hvilket ikke er meget
 > mindre
 >> end hvad hun plejer! I portions poserne står der nogen poser om dagen, 
 >> kan
 >> ikke lige huske det, men 1 pose får hun delt op over 2 dage, så det kan
 > vel
 >> heller ikke være for meget?
 >>
 >> Nu har jeg fået overtalt svigermor til at hendes kat altså skal på slank,
 >> men hvordan gør hun det bedst? Hvilket foder og hvor meget???
 >>
 >>
 >> Venlig Hilsen/ Best Regards
 >>            Heidi Jensen
 >>       www.hot-newlife.dk >>
 >>
 >
 > 
            
             |  |  | 
  maz (29-12-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : maz
 | 
 Dato :  29-12-04 14:34
 | 
 |  | 
 
            Heidi Jensen wrote:
 > Nu har jeg fået overtalt svigermor til at hendes kat altså skal på
 > slank, men hvordan gør hun det bedst? Hvilket foder og hvor meget???
 Det bedste er stadig at fodre ad libitum med basis tørkost for at undgå at
 katten sluger maden, som andre også skriver. Lidt whiskas-poser med ½ pose
 daglig bør være okay.
  Et godt fodervalg til katte på slankekur er Specific FRD (Fibril). Det fås
 kun hos dyrlægen eller hos www.dyrlaegevagten.dk Jeg har selv gode erfaringer med det. Min gamle Zeus tabte sig lynhurtigt,
 når han kun fik det + lidt  vådkost. Jeg bruger det i dag som supplement/del
 af kosten til alle mine katte og de kan fint holde vægten i komb med
 Specific, light-foder og alm. RC/Hills tørfoder.
 Specfic må kun gives til voksne katte, da næringsindholdet er lavt.
 Spørgsmålet er så bare om den enkelte kat kan *lide* produktet ;) Men få en
 smagsprøve hos din dyrlæge...
 /maria
            
             |  |  | 
 |  |