/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Pumpe til regntønden
Fra : M@rk


Dato : 22-05-01 19:55

Hej alle,

ja, nu er jeg så på jagt efter en pumpe til regntønden - endnu et
emne, som jeg ikke aner et hak om ))

Min forestilling er, at pumpen kan give mig så meget tryk, så jeg kan
anvende min spredebum til, at vande haven.

Jeg forventer, at få opsat en stikkontakt udvendigt på vores hus og
kunne godt tænke mig, at når man skal f.eks. gå med slange i haven og
vande, ja så trykker man blot på kontakten og så kommer der vand
........ her ligger det lidt underforstået, at pumpen ikke gerne skulle
tage skade af, at køre noget i "tomgang" ...........

Jeg har lige været i Silvan og kigge - damn, det er sg* godt nok dyrt
.......... et sted mellem 500 og 1.000 dask! Kan man virkelig ikke gøre
det billigere?

Hvis nogen kan anbefale en god pumpeleverandør i Storkøbenhavn, så råb
endelig højt ))


/Mark


 
 
M@rk (22-05-2001)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 22-05-01 20:35

On Tue, 22 May 2001 20:55:00 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Hej alle,

Ja, så fik man også et chok i dag - jeg fandt lige mit eget indlæg på:

   www.kandu.dk


Jeg ved ikke helt, hvad jeg mener om det - men underligt var det i
hvert fald ................


/Mark


Roberto Saldo (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-05-01 08:36



"M@rk" wrote:
>
> On Tue, 22 May 2001 20:55:00 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:
>
> >Hej alle,
>
> Ja, så fik man også et chok i dag - jeg fandt lige mit eget indlæg på:
>
> www.kandu.dk
>
> Jeg ved ikke helt, hvad jeg mener om det - men underligt var det i
> hvert fald ................

Det er bare en webreader til newsgroups. Intet odioest i det.

Mvh
Roberto

>
> /Mark

Ulrik (LUR) (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik (LUR)


Dato : 23-05-01 06:05

Hej

Prøv Harald Nyborg.
Jeg ved at de har en "vandværkspumpe" i deres sortiment.

MVH Ulrik

M@rk <unknown@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:57MKOxWESlsyrUwG2VLi2B=6S61+@4ax.com...
> Hej alle,
>
> ja, nu er jeg så på jagt efter en pumpe til regntønden - endnu et
> emne, som jeg ikke aner et hak om ))
>
> Min forestilling er, at pumpen kan give mig så meget tryk, så jeg kan
> anvende min spredebum til, at vande haven.
>
> Jeg forventer, at få opsat en stikkontakt udvendigt på vores hus og
> kunne godt tænke mig, at når man skal f.eks. gå med slange i haven og
> vande, ja så trykker man blot på kontakten og så kommer der vand
> ....... her ligger det lidt underforstået, at pumpen ikke gerne skulle
> tage skade af, at køre noget i "tomgang" ...........
>
> Jeg har lige været i Silvan og kigge - damn, det er sg* godt nok dyrt
> ......... et sted mellem 500 og 1.000 dask! Kan man virkelig ikke gøre
> det billigere?
>
> Hvis nogen kan anbefale en god pumpeleverandør i Storkøbenhavn, så råb
> endelig højt ))
>
>
> /Mark
>



Maria Frederiksen (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 23-05-01 11:59

>
> Min forestilling er, at pumpen kan give mig så meget tryk, så jeg kan
> anvende min spredebum til, at vande haven.


Hvad er lige idéen i at spare vand for så at bruge strøm til at få det ud i
haven??
Lad det dog løbe selv, så har du heller ikke så meget fordampning.

mvh Maria



M@rk (23-05-2001)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 23-05-01 13:53

Wed, 23 May 2001 12:58:36 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvad er lige idéen i at spare vand for så at bruge strøm til at få det ud i
>haven??

Hvad er ide'en i, at have en køkkenhave, hvis man ikke vander den?

Et eksempel:
Hvis man har et forbrug på 200m3 vand og har opsamlet dette, så giver
det en besparelse i min kommune på ca. 6.000,- ......... med dette i hu,
så kan jeg ikke se problemet i, at høvle 2-300 kroner af sted til
el-selskabet )


>Lad det dog løbe selv, så har du heller ikke så meget fordampning.

Har du set hvor meget tryk der er på en spredebum, når faldet på vandet
kun er en meter?

Hint: Det er et ret ynkeligt syn ))


/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Alladin (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Alladin


Dato : 23-05-01 12:27

Hej Du

Man kan købe en hydrofor pumpe ved Harald Nyborg pris ca. 800 det er det
mest optimale, men der skal edermame bryges meget vand for at tjene den
hjem. (ca. 30 kr pr m2 = 27m2 vand)

Tag i stedet en stor 60 eller 200 L olietromle og en lille kompressor ca. ½
bar tryk er rigeligt (hvis du kommer op på 1½ bar ser bunden meget
faretruende ud) hvis du ingen kompressor har, så tag til en skrot handler og
køb en eller anden beholder på 30-60 liter (evt. resterne af en kompressor)
sæt en studs på fra et bildæk og kør ned på tanken hvor du gratis kan få
trykluft.
Det virker fint hos mig.




M@rk skrev i meddelelsen <57MKOxWESlsyrUwG2VLi2B=6S61+@4ax.com>...
>Hej alle,
>
>ja, nu er jeg så på jagt efter en pumpe til regntønden - endnu et
>emne, som jeg ikke aner et hak om ))
>
>Min forestilling er, at pumpen kan give mig så meget tryk, så jeg kan
>anvende min spredebum til, at vande haven.
>
>Jeg forventer, at få opsat en stikkontakt udvendigt på vores hus og
>kunne godt tænke mig, at når man skal f.eks. gå med slange i haven og
>vande, ja så trykker man blot på kontakten og så kommer der vand
>....... her ligger det lidt underforstået, at pumpen ikke gerne skulle
>tage skade af, at køre noget i "tomgang" ...........
>
>Jeg har lige været i Silvan og kigge - damn, det er sg* godt nok dyrt
>......... et sted mellem 500 og 1.000 dask! Kan man virkelig ikke gøre
>det billigere?
>
>Hvis nogen kan anbefale en god pumpeleverandør i Storkøbenhavn, så råb
>endelig højt ))
>
>
>/Mark
>



M@rk (28-05-2001)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 28-05-01 08:52

Wed, 23 May 2001 13:26:58 +0200, berigede "Alladin" <ab@a.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Tag i stedet en stor 60 eller 200 L olietromle og en lille kompressor ca. ½
>bar tryk er rigeligt (hvis du kommer op på 1½ bar ser bunden meget
>faretruende ud) ........

Svigerfar har lovet mig en kompressor - så det var da absolut en
mulighed!


/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Ebbe Rasmussen (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Ebbe Rasmussen


Dato : 28-05-01 14:32


"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:gAMSO6zwakcP5URlj3SNWmEAkGGC@4ax.com...
> Wed, 23 May 2001 13:26:58 +0200, berigede "Alladin" <ab@a.dk>
> dk.fritid.hus-og-have med:
>
> >Tag i stedet en stor 60 eller 200 L olietromle og en lille kompressor ca. ½
> >bar tryk er rigeligt (hvis du kommer op på 1½ bar ser bunden meget
> >faretruende ud) ........
>
> Svigerfar har lovet mig en kompressor - så det var da absolut en
> mulighed!
>
Og tegn så lige en god livsforsikring inden du sætter tryk på, så er der nogen der har noget ud af
det.

Med venlig hilsen
Ebbe



Alladin (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Alladin


Dato : 29-05-01 10:19

Jeg skrev også ½bar tryk

Hvor farligt tror du det er???


Ebbe Rasmussen skrev i meddelelsen <9etjte$k61$1@sunsite.dk>...
>
>"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:gAMSO6zwakcP5URlj3SNWmEAkGGC@4ax.com...
>> Wed, 23 May 2001 13:26:58 +0200, berigede "Alladin" <ab@a.dk>
>> dk.fritid.hus-og-have med:
>>
>> >Tag i stedet en stor 60 eller 200 L olietromle og en lille kompressor
ca. ½
>> >bar tryk er rigeligt (hvis du kommer op på 1½ bar ser bunden meget
>> >faretruende ud) ........
>>
>> Svigerfar har lovet mig en kompressor - så det var da absolut en
>> mulighed!
>>
>Og tegn så lige en god livsforsikring inden du sætter tryk på, så er der
nogen der har noget ud af
>det.
>
>Med venlig hilsen
>Ebbe
>
>



Niels Steg (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Niels Steg


Dato : 29-05-01 12:20

"Alladin" <ab@a.dk> skrev i en meddelelse
news:9evph3$2r50$1@news.cybercity.dk...
> Jeg skrev også ½bar tryk
>
> Hvor farligt tror du det er???

½ kg, pr. kvadratcentimeter, eller ca. hvad der er i en vandhane..

når den er åbnet en anelse..

Niels



M@rk (29-05-2001)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 29-05-01 10:41

Mon, 28 May 2001 15:32:03 +0200, berigede "Ebbe Rasmussen"
<ebberas@mail1.stofanet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Og tegn så lige en god livsforsikring inden du sætter tryk på, så er der nogen der har noget ud af
>det.

Jeg tror ikke, at en sådan ville dække anyways )


/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Alladin (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Alladin


Dato : 30-05-01 08:36

Okay du er skeptisk, men der findes også jernebeholdere (gamle gasflasker og
lign.) hvis det kan gøre dig mere tryk. Det kan godt være en halv bar ikke
lyder af meget, men hvis ikke vandet skal flyttes gennem flere 100meter
slange er det altså rigeligt (også til at vande med en spredebom)

Eftersom jeg skriver disse indlæg "endnu" må vi jo konstatere at jeg ikke
har haft brug for min livsforsikring.


M@rk skrev i meddelelsen ...
>Mon, 28 May 2001 15:32:03 +0200, berigede "Ebbe Rasmussen"
><ebberas@mail1.stofanet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:
>
>>Og tegn så lige en god livsforsikring inden du sætter tryk på, så er der
nogen der har noget ud af
>>det.
>
>Jeg tror ikke, at en sådan ville dække anyways )
>
>
>/Mark
>
>--
>M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215
>
>"When the rythm-section ain't making it
> - go for it your self" ~ Ben Webster



M@rk (30-05-2001)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 30-05-01 09:02

On Wed, 30 May 2001 09:36:27 +0200, "Alladin" <ab@a.dk> wrote:

>Eftersom jeg skriver disse indlæg "endnu" må vi jo konstatere at jeg ikke
>har haft brug for min livsforsikring.

Det var nu ikke løsningen jeg var skeptisk over - det var om
livsforsikringen overhovedet ville dække.

Hvis man skulle anvende tryk-modellen, så er der jo ingen der siger,
at det er forbudt at tænke sig lidt om - at skrue op til 4116bar i et
hug ville da være tåbeligt )


/Mark


Alladin (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Alladin


Dato : 30-05-01 10:34

Lige mine ord.
Som gør det selv, skal man tænke sig om

M@rk skrev i meddelelsen ...
>On Wed, 30 May 2001 09:36:27 +0200, "Alladin" <ab@a.dk> wrote:
>
>>Eftersom jeg skriver disse indlæg "endnu" må vi jo konstatere at jeg ikke
>>har haft brug for min livsforsikring.
>
>Det var nu ikke løsningen jeg var skeptisk over - det var om
>livsforsikringen overhovedet ville dække.
>
>Hvis man skulle anvende tryk-modellen, så er der jo ingen der siger,
>at det er forbudt at tænke sig lidt om - at skrue op til 4116bar i et
>hug ville da være tåbeligt )
>
>
>/Mark
>



Michael - DK (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael - DK


Dato : 23-05-01 15:22

Hej,

Jeg har en palletank (1000 ltr.) til regnvand. Jeg har købt en "drypslange"
til ca. 200 kr. Den forbinder jeg med slangen fra tanken, og lader den ligge
lige så lang tid jeg har lyst. Man kan evt. grave den ned i bedet for at
undgå fordampning.

Mvh
Michael


M@rk <unknown@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:57MKOxWESlsyrUwG2VLi2B=6S61+@4ax.com...
> Hej alle,
>
> ja, nu er jeg så på jagt efter en pumpe til regntønden - endnu et
> emne, som jeg ikke aner et hak om ))
>
> Min forestilling er, at pumpen kan give mig så meget tryk, så jeg kan
> anvende min spredebum til, at vande haven.
>
> Jeg forventer, at få opsat en stikkontakt udvendigt på vores hus og
> kunne godt tænke mig, at når man skal f.eks. gå med slange i haven og
> vande, ja så trykker man blot på kontakten og så kommer der vand
> ....... her ligger det lidt underforstået, at pumpen ikke gerne skulle
> tage skade af, at køre noget i "tomgang" ...........
>
> Jeg har lige været i Silvan og kigge - damn, det er sg* godt nok dyrt
> ......... et sted mellem 500 og 1.000 dask! Kan man virkelig ikke gøre
> det billigere?
>
> Hvis nogen kan anbefale en god pumpeleverandør i Storkøbenhavn, så råb
> endelig højt ))
>
>
> /Mark
>



M@rk (28-05-2001)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 28-05-01 08:53

Wed, 23 May 2001 16:21:53 +0200, berigede "Michael - DK"
<m.lauth"nospam"@get2net.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg har en palletank (1000 ltr.) til regnvand. Jeg har købt en "drypslange"
>til ca. 200 kr. Den forbinder jeg med slangen fra tanken, og lader den ligge
>lige så lang tid jeg har lyst. Man kan evt. grave den ned i bedet for at
>undgå fordampning.

Ok - den ide vil jeg da lige gumle lidt over, det kunne være, at den
kunne adopteres til mit miljø

Kanon!


/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste