Online CD køb i udlandet. Afgifter?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 22-05-01 18:02

Hej NG

Jeg overvejer at købe nogle CD'er hjem fra Amazon.com og lignende steder.
Ved I hvilke afgifter man skal betale når man køber én eller flere CD'er i
udlandet? Er der forskel hvis man køber større mængder? Er der afgift hvis
man får dem pakket ind som gave? Jeg glæder mig til at høre om jeres
erfaringer.

Morten Bock

--
http://www.mortenbock.dk

Fra : Kim Petersen

Dato : 22-05-01 18:18

Prøv at se www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=96926

Du kan selvfølgelig være heldig med at varerne ryger igennem tolden, men det
er vist sjældent efterhånden

Fra : MesterLars

Dato : 22-05-01 20:05

Jeg købte nogle CD'er på amazon.com , men der blev lagt afgifter på.
Derudover kommer de Meget langsomgt frem (tror der gik 40-50 dage) -
tror det er pga toldvæsenet.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 22-05-01 20:21

"MesterLars"
> Jeg købte nogle CD'er på amazon.com , men der blev lagt afgifter på.
> Derudover kommer de Meget langsomgt frem (tror der gik 40-50 dage) -
> tror det er pga toldvæsenet.

Kan du huske toldsatsen på CD'er? Jeg synes ikke jeg kan finde den nogen
steder på nettet.
--
Morten Bock - Musiker - 22år
"Finder det altid mere interessant at svare folk, hvis jeg ved en lille

Fra : Max Jens Jensen

Dato : 22-05-01 22:41

Hej Morten

> Kan du huske toldsatsen på CD'er? Jeg synes ikke jeg kan finde den nogen
> steder på nettet.

Da der jo ingen punktafgift er på musik CD'r (der er på LP'r) kan du købe
dem i et
EU land uden problemer med toldvæsnet, husk at betale moms i det land du
køber dem.

> Morten Bock - Musiker - 22år
> "Finder det altid mere interessant at svare folk, hvis jeg ved en lille
> smule om hvem de er."

Mvh Max - ham selv - gammel

Fra : Uffe Holst

Dato : 22-05-01 23:14

In an article of 22 May 2001 MesterLars wrote:

> Jeg købte nogle CD'er på amazon.com , men der blev lagt afgifter på.
> Derudover kommer de Meget langsomgt frem (tror der gik 40-50 dage) -
> tror det er pga toldvæsenet.

Nok nærmere Amazon. Fra USA til Danmark har jeg endnu ikke oplevet over
7-10 dage selv når de bliver snuppet i tolden.

Told på en CD skulle iøvrigt være 3.8 % af pris plus porto. Derefter lægges
der 25 % moms på af det samlede beløb inkl. told.

--
Uffe Holst

Fra : MesterLars

Dato : 24-05-01 21:42

Det var ca. 40 dage Efter jeg fik en mail om at varerne var afsendt.
Så det er ikke hos Amazon de sad fast.

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-05-01 23:18

In an article of 24 May 2001 MesterLars wrote:

> Det var ca. 40 dage Efter jeg fik en mail om at varerne var afsendt.
> Så det er ikke hos Amazon de sad fast.

Er det bare noget, der er sket én gang, eller er det noget, som du normalt
oplever? Det lyder mest som et enkeltstående tilfælde.

Alle de gange, hvor jeg har været nødt til at give penge til postbudet,
fordi der var pålagt told og moms, har jeg aldrig været ude for en
forsendelsestid på mere end højst to uger, og det indbefatter indkøb i USA
og Australien.

--
Uffe Holst