GraphicConverter 5.5 - også på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 09-02-05 17:39

Så er GraphicConverter i version 5.5 - også på dansk - til både Mac OS X
og Classic klar til downlaod fra enten

<http://www.lemkesoft.com>

eller

<http://www.mothsoft.dk>

Nye funktioner
* tilføjet DCS-import (.C, .M, .Y, .K-arkiver flettes til et komplet
CMYK-arkiv)
* tilføjet diasshow-genvej til Hjælp-menuen
* tilføjet genvejsmenuemne til rotation af kun oversigter (browser)
* tilføjet overfør (kopier) IPTC fra et arkiv til et andet som batch til
konverter&rediger
* tilføjet nem zoom ind/ud og flyt til diasshow (tryk blot + eller -
tasten og flyt med musen)
* tilføjet batch-handling til at tilføje en tekst til arkivnavnet
* tilføjet batch-hamdling til at ignorere et arkiv som matcher en
speciel tekstdel
* tilføjet mulighed for at afspille lydarkiver der matchende med
billedarkiver
* tilføjet mulighed for at skifte til midlertidige browser-oversigt for
billeder med lav opløsning
* tilføjet udtvær/sløre-funktion
* tilføjet simpel lydshed/kontrast-funktion
* tilføjet import af WinFax fxm file
* tilføjet import af AMC
* tilføjet tastaturvindue for nem indstilling af genvejsindstillinger
ved træk&anbring (browser)
* tilføjet mrSID import (kun Mac OS X med plug-in)
* tilføjet import af animeret windows cursor (ANI)
* tilføjet SVG import (kun Mac OS X med ImageMagick som hjælpeprogram)
* tilføjet fortryd med op til 40 trin
* tilføjet filtermenu (hvis plugins er installerede)
* tilføjet inport af MHT-archive
* MBM-import af 12-bit billeder

Opdaterede funktioner
* photo raw-import forbedret (flere modeller understøttede, hastighed)
* tilføjet fravælg genvejsmenuemne
* Engelsk/tysk users guide opdateret
* 16/12 bit gråtone tiff-import forbedret (tilføjet dialog til valg af
omfang)
* gråtone tiff-import understøtter indlejrede transfer-data
* ret op kan rette hele billedet op
* indsæt på position kan foreslå den seneste kopier-/klip-postion
* værktøjsgenveje kan slås fra
* tilføjet position property for AppleScript
* slice-navne kan defineres
* oprettelse af html webside understøtter indljring af film
* niveaufunktion forbedret (hastighed og histogram)
* favoritter understøtter træk&anbring af arkiver ind i emner
* browser-oversigt understøtter vises i maksimal størrelse, 100% og 50%
(via genvejsmenu)
* tilføjet separate funktioner for tabsløs beskæring af JPEG'er
* tilføjet import af MP2 (hvis QuickTime MPEG2 extension er installeret)
* TIFF-import forbedret (yderligere ikke-standard
JPEG-kompressionsvariant understøttes nu)
* deltavision-import forbedret
* skift + højre-/venstrepil vælger emner
* TIlføjet et Flere... emne til Indstillinger; dette skjuler som
standard format-indstillingerne
* vælg dato giver mulighed for et offset
* arkiver som springer som standard til mappen med det originale arkiv
* visning af oversigtsmetadata kan defineres
* hop i browservindue efter ændring af oversigtsstørrelse væsentligt
formindsket
* tilføjet ignorer-liste (arkivendelse) for katalogudskrivning
* tilføjet import af 12-bit gråtone tiff'er
* Foto PDB-import understøtter nu progressive JPEG'er
* genvejsmenu forbedret (lokalisering)
* batch-beskæring understøtter maskekanal
* vælg arkivdato-valg forbedret (tilføjet afkrydsningsfelter til valg af
ænd.-/oprettelsesdato)
* applescript-kald til browseren returnerer nu FSRefs (under Mac OS X)

Fejlrettelser
* inverter-fejl ved arkivering af XBM rettet
* fejl under diasshow af animerede gif'er rettet
* nuveau-afrundingsfejl rettet
* normal arkivering gengives korrekt med den indlejrede profil
* fejl under redigering af flersiede pdf-arkiver overført via Fetch
rettet
* oversigtsoprettelsesfejl efter tabsløs rotation af arkiver med et
langt arkivnavn rettet
* indsæt tekst-fejl under Mac OS X rettet
* fejl i sideforhold i det aktuelt valgte for store markeringer rettet
* sorteringsfejl i konvert&rediger for arkiver med mere end 32-tegn
rettet
* muligt ned brud under arkivering af et billede med en maskekanal efter
skygge-kommando rettet
* muligt problem under redigering af pdf-arkiver i kombination med fetch
rettet
* fejl i katalogudskrift med faste dimensioner rettet
* indstillings iptc-fejl ind i JPG'er uden endelse rettet
* fejl i HTML-linkfarve rettet
* nedbrud i e-mail arkiv med stort billedtekst rettet
* fejl ved visning af langt mappenavn i udskriv katalog rettet
* fejl i oprettelse af film med størrelse fra første frame rettet
* importfejl med visse Silverfast TIFF'er rettet
* muligt nedbrud under batch-indsætning af IPTC fra et tekstarkiv ind i
TIFF'er rettet
* GIF-transparensfejl for 1-bit billeder med farver værende forskellig
fra sort/hvid
* mulig fejl under html-katalogoprettelse med lange arkivnavne rettet
* mulig fejl -5008 (disk full) under Mac OS 8.6 rettet
* muligt forkert link-tag in htmlkatalogoprettelse rettet
* tidsfejl i opret film fra diasshow/mappe rettet
* fejl i auto-omdøb under film i diasshow rettet
* ikke fungerende alt-genveje under classic rettet

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-05 18:38

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Så er GraphicConverter i version 5.5 - også på dansk - til både Mac OS X
> [...]

Dejligt, Mogens .......fik idag lige tilsendt en .pcx-fil - ET stort
spørgsmålstegn var jeg jo, men hvem ka´ - GC ka´
M.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-02-05 12:30

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Så er GraphicConverter i version 5.5 - også på dansk - til både Mac OS X
> og Classic klar til downlaod fra enten

Ikke helt åbenbart...
http://www.mothsoft.dk/osx/download/gc55x.dmg resulterer i:

File Not Found

The file you have requested does not exist on this server.

/thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 10-02-05 16:37

Thomas Hansen <notworking@address.invalid> wrote:

> Ikke helt åbenbart...
> http://www.mothsoft.dk/osx/download/gc55x.dmg resulterer i:
>
> File Not Found
>
> The file you have requested does not exist on this server.

Her er det korrekte link:
<http://www.mothsoft.dk/download/gc55x.dmg.sitx>

Tak for fejlmeldingen!

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-02-05 20:45

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Her er det korrekte link:
> <http://www.mothsoft.dk/download/gc55x.dmg.sitx>
>
> Tak for fejlmeldingen!
Det virkede heldigvis fint med update-funktionen inde fra GC.