Islandske tegnsæt søges
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-02-05 10:51

Hej

Jeg skal bruge det som gør at OS X kan skrive islanske bogstaver i fx.
Photoshop samt på selve Mac'en ?!

Any ideas ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jonas W

Dato : 09-02-05 11:55

Hej

Det er nemt nok at skrive islandske bogstaver i styresystemet og de
fleste programmer som følger med, der skal man bare krydse af ud for
islandsk under international i systemvalg.

For at skrive islandsk i Photoshop må du nok prøve tastaturopsættet
'norsk utvidet' det virker hos mig, men det kan være du må downloade det
opsæt som hedder 'Utvida norsk' fra
http://jardar.nvg.org/mac/tastatur/index.html.

Jonas

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 09-02-05 12:01

> Hej
>
> Jeg skal bruge det som gør at OS X kan skrive islanske bogstaver i fx.
> Photoshop samt på selve Mac'en ?!
>
> Any ideas ?

Gå ind i Systemindstillingerne, under International og slå Islandsk til
under Tastaturmenu. Du skal måske lige logge ud og ind for at få det til
at virke. Eftersom det islandske tegnsæt bruger Unicode virker det kun i
programmer der understøtter Unicode (ikke MacSOUP). Det virker fint i
Photoshop CS.

Magnus
--
"TV can make you think that you are being educated, when in fact all
you're doing is blinking your life away with a remote control."