iTunes ...???
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 17:48

Hejsa

Undskyld mig, men hvad er det da for et SKOD program...???

Jeg tilføjer noget musik til mit library, jeg har AF-checket boxen for at
det skal kopiere musikken til iTunes biblioteket, MEN den gør det sgu
alligevel...???

Hvad hulen går det ud på, den skal jo bare lade min musik ligge på
harddisken hvor det ligger...???

Kører nyeste iTunes 4.7.1.30

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-05 17:56

"Carsten Jensen" <blue22deep_news ]a[ yahoo.co.uk> wrote:

> Undskyld mig, men hvad er det da for et SKOD program...???

Find dog et andet og bedre!
Ingen grund til at spilde livet på skodprogrammer, vel?

> Jeg tilføjer noget musik til mit library, jeg har AF-checket boxen for at
> det skal kopiere musikken til iTunes biblioteket, MEN den gør det sgu
> alligevel...???

Du mener vel, at du har fjernet krydset i "Kopier arkiver til
mappen......" for at det _ikke_ skal kopiere musikken!

> Hvad hulen går det ud på, den skal jo bare lade min musik ligge på
> harddisken hvor det ligger...???

Fejl 40!

> Kører nyeste iTunes 4.7.1.30

På en Mac?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 18:18

Hej Preben

""Preben Bødker Nielsen"" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du mener vel, at du har fjernet krydset i "Kopier arkiver til
> mappen......" for at det _ikke_ skal kopiere musikken!

Du er da ikke den mest intelligente hjælp jeg kunne ønske...

Jeg skrev boxen ikke er checket af, krydset er fjernet, jeg har fravalgt at
få kopiret min musik til iTunes music folder, er der andre måder jeg kan
forklare det på, ellers find selv på flere..

Programmet kopiere uanset om jeg ber den om at gøre det, eller lade være...

iTunes kører på en PC

Og jeg har prøvet at fjerne iTunes og installere igen, har været manuel
rundt på harddisken og fjerne ALT hvad der havde med iTunes at gøre, før jeg
installerede på ny...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Jens

Dato : 05-02-05 19:25

> [...]

> ""Preben Bødker Nielsen"" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> Du er da ikke den mest intelligente hjælp jeg kunne ønske...

Som man råber i skoven får man svar. Når du spørger i en Mac-gruppe kan
det være hensigtsmæssigt at understrege, at det stillede spørgsmål
vedrører et program på en Windows-PC. Din ucharmerende reaktion _kan_
virke dæmpende på lysten til at medvirke til at løse _dit_ problem.

> [...]
> forklare det på, ellers find selv på flere..
>
> Programmet kopiere uanset om jeg ber den om at gøre det, eller lade være...

Nu er der flere måder at tilføje musik til biblioteket på - svaret
afhænger af, hvilken metode dit problem er forbundet med.

1. Du "ripper" en CD for at have musikken i biblioteket. Musikken lagres
i dit foretrukne format dér, hvor iTunes er indstillet til at gemme dem
- iTunes Music

2. Du har en række musikfiler (f.eks. MP3) liggende i et andet bibliotek
end i iTunes Music-folderen - og vil gerne have dem med i oversigten.
iTunes (Mac) har to muligheder: "Arkiv" -> "Føj til bibliotek" samt
"Arkiv" -> "Importer". Den første vil - i min forestillingsverden -
føre til det resultat du ønsker. Den anden mulighed vil ikke.

> iTunes kører på en PC

Jeg går ud fra, at der er nogle forskelle i iTunes for Mac og
Windows-versionen. Prøv om ovenstående to muligheder findes på
PC-versionen - og om du vælger den rigtige.
--

Jens F

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 20:05

Hej Jens

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vedrører et program på en Windows-PC. Din ucharmerende reaktion _kan_
> virke dæmpende på lysten til at medvirke til at løse _dit_ problem.

Jeg ved nu ikke rigtig, jeg skrev hvad der var mit problem, og jeg fik at
vide at fejlen var min egen, jeg ved ikke om det var et særligt konstruktivt
svar, jeg kan ikke bruge det til noget, kan du...??

Jeg bruger menu'en, vælger at tilføje een folder med musik, og der skulle
den jo så ikke begynde at kopiere noget, men det gør den, den kopierer som
sagt til iTunes music folder, hvilket jeg som sagt har bedt den om at lade
være med...

> [...]
> "Arkiv" -> "Importer". Den første vil - i min forestillingsverden -
> føre til det resultat du ønsker. Den anden mulighed vil ikke.

Ja, men man har mulighed for, i hvert fald i PC udgaven at bede den om at
lade være med at kopiere musikken/filerne, så man ikke har to kopier af
samme nr til at ligge og fylde på sin HD...

> Jeg går ud fra, at der er nogle forskelle i iTunes for Mac og
> Windows-versionen. Prøv om ovenstående to muligheder findes på
> PC-versionen - og om du vælger den rigtige.
> --

Det er der sikkert, men der er ikke rigtig nogen gruppe ellers, som rammer
dette egentlige mac produkt/program, derfor postede jeg mit spørgsmål her...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-05 20:42

In article <420518e3$0$12790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

> om at lade være med at kopiere musikken/filerne, så man ikke har to
> kopier af samme nr til at ligge og fylde på sin HD...

Kan du ikke skrive, præcis hvad du gør? Hvilket menupunkt vælger du, og
hvad har du krydset af i Indstillinger?

> Det er der sikkert, men der er ikke rigtig nogen gruppe ellers, som
> rammer dette egentlige mac produkt/program, derfor postede jeg mit
> spørgsmål her...

Det er ikke et Mac-program. Det er et Windows-program fra Apple. Apple
laver programmer til både Mac og Windows, ligesom Microsoft f.eks. laver
programmer både til Mac og Windows. Vi er venlige mennesker og vil
naturligvis gerne hjælpe, men strengt taget hører spørgsmålet ikke til i
denne gruppe. Det hører jo heller ikke til i en Windowsgruppe at spørge
om Mac-versionen af MS Office.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 21:18

Hej Henrik

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> In article <420518e3$0$12790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,

> Kan du ikke skrive, præcis hvad du gør? Hvilket menupunkt vælger du, og
> hvad har du krydset af i Indstillinger?

Jeg har fjernet krydset i at den skal kopiere min musik til iTunes music
folder, når jeg tilføjer det til Library...

Og der kopierer den bare lystigt videre, selvom jeg har bedt den om at lade
være, - ved at fjerne afkrydsningen...

Vælger menu'en File, -> Add folder to library

> [...]
> naturligvis gerne hjælpe, men strengt taget hører spørgsmålet ikke til i
> denne gruppe. Det hører jo heller ikke til i en Windowsgruppe at spørge
Som skrevet er der ikke nogen gruppe mit spørgsmål passer i, den jeg fandt
nærmest var denne, da der er tale om et Apple product...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-05 22:23

Carsten Jensen wrote:

> [...]
> være, - ved at fjerne afkrydsningen...
>
> Vælger menu'en File, -> Add folder to library

Hmm det lyder mærkeligt, jeg har lige prøvet det samme med mange filer
som jeg har placeret på forskellige drev og også på en anden computer så
filerne tilføjes via netværket. De bliver fint føjet til mit
musik-bibliotek og afspilles fint fra deres placering. iTunes mappen er
stadig gabende tom !!!
Og det er også seneste version installeret på en Dell PC.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-05 22:58

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> stadig gabende tom !!!
> Og det er også seneste version installeret på en Dell PC.

Nu har jeg også prøvet på en Medion P4 2ghz. Resultatet er det samme,
filerne bliver hvor de er!

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-05 23:04

In article <42052a0f$0$12694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

> at lade være, - ved at fjerne afkrydsningen...
>
> Vælger menu'en File, -> Add folder to library

Det lyder som om, du har gjort det rigtige. Så burde iTunes kun lægge en
henvisning til musikken i sin mappe. Jeg går ud fra, at du er sikker på,
at musikken bliver kopieret. Det er ikke bare henvisninger, der ligger i
iTunes-mappen? OK, det er nok et dumt spørgsmål. Men nogle gange kommer
vi jo alle sammen til at overse det mest indlysende
Ellers ved jeg ikke rigtig andet, end at der må være en bug i
programmet. Der er ikke noget specielt ved den musik, du importerer?
Skal det konverteres til et andet format? Ligger det på en anden disk
eller ligefrem et netværk? Du kunne jo eksperimentere lidt med disse
ting. Endelig kunne du ændre din måde at bruge computeren på, så
musikken gerne må ligge i iTunes-mappen. Den er jo organiseret ganske
logisk og ligger i computerens Musik-mappe (pr. default). Apples
programmer er fantastisk gode til den ikke alt for avancerede bruger.
Jeg er selv meget glad for både iTunes og iPhoto (til billeder). Men
programmerne er ikke de mest fleksible. Bruger man dem, som de er
beregnet til og f.eks. bruger deres standardmapper, så er de alle
tiders. Men insisterer man på en anden placering af filerne f.eks. på en
anden disk, så løber man ind i større eller mindre problemer. Jeg har
lært, at det er bedst at stryge hunden med hårene, så jeg bruger bare
programmerne, som de selv vil. Men iTunes burde kunne gøre, som du
ønsker.

> Som skrevet er der ikke nogen gruppe mit spørgsmål passer i, den jeg
> fandt nærmest var denne, da der er tale om et Apple product...

Det er heller ikke fordi, jeg har noget imod, at du skriver her. Jeg kan
godt se dit problem. Men hvor spørger man om Adobes programmer,
PowerPoint eller Windows Media Player? Er det i dk.edb.andre-emner?
Spørgsmål om iTunes burde jo kunne placeres samme sted som andre
spørgsmål om programmer, der ikke passer til en af de oprettede grupper.
Der er jo solgt mange iPod, så der må da være en del Windows-brugere,
der har iTunes. Jeg har da selv haft det på en Windows-computer på mit
arbejde bare for at se det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-02-05 00:01

Henrik Münster wrote:

> [...]
> programmet. Der er ikke noget specielt ved den musik, du importerer?
> Skal det konverteres til et andet format?

Henrik jeg tror du rammer hovedet på sømmet her. Hvis de bestående filer
er WMA-filer så kan og skal iTunes kovertere dem for at kunne tilføje
dem. Og når dette sker så oprettes de rigtigt nok i Dokumenter > Music >
iTunes.
Du vil således have filerne liggende både i det bestående bibliotek som
WMA og i iTunes som MPEG-4.
Hvis det er dette der er tilfældet så er det ikke en bug. Hvis man vil
beholde sine WMA og afspille dem som sådanne filer så skal man stadig
anvende WMP eller lign.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-02-05 10:46

Carsten Jensen wrote:
> [...]
> vide at fejlen var min egen, jeg ved ikke om det var et særligt konstruktivt
> svar, jeg kan ikke bruge det til noget, kan du...??

Du virker som en frustreret Windows-bruger.

--Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 06-02-05 12:24

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Du virker som en frustreret Windows-bruger.

Så slap dog af venner

Manden kom med et surt opstød - fint nok. Det mindes jeg mange der har
gjort i denne gruppe.

Efterfølgende forklarer han så nærmere hvad hans problem er og hvorfor
han ikke mener han kan finde løsningen i en windows-gruppe. Ku vi ikke
bare nøjes med at give ham den hjælp han behøver hvis vi kan, og så
ellers huske på at osse vi sagtens kan blive gale i skralden hvis Mac'en
ikke maccer ret?

fredelig hilsen

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-02-05 14:07

Karl Antz wrote:

> [...]
> bare nøjes med at give ham den hjælp han behøver hvis vi kan, og så
> ellers huske på at osse vi sagtens kan blive gale i skralden hvis Mac'en

Derfor må man da godt drille -- bare en lille smule. Især når man
tidligere har måttet finde sig i at arbejde med Windows.

--Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-02-05 14:14

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Manden kom med et surt opstød - fint nok. Det mindes jeg mange der har
> gjort i denne gruppe.

Men Carsten mangler i himmelhøj grad netikette:

Som fuldstændig ny her i gruppen...

- skriver han i den forkerte gruppe.
- fyrer han en grov personlig kritik af mod den 1. person der forsøger
at hjælpe ham.
- fortsætter han sit forehavende selvom flere retteligt forklare ham at
det er den forkerte gruppe.

Det er imponerende at folk alligevel gider hjælpe ham. Det sige noget om
den goodwill der er her i dk.edb.mac. Hvis han var sprunget sådan op af
æsken i en PC gruppe var han blevet flamet.

--
Mvh Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 06-02-05 15:17

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]

> Som fuldstændig ny her i gruppen...
>
> - skriver han i den forkerte gruppe.
> - fyrer han en grov personlig kritik af mod den 1. person der forsøger

Med forlov

Har sakset i det svar som jeg tror du hentyder til:

"Du er" kan jeg altså kun læse som en ganske almindelig slåfejl - han
ville formodentlig skrive "det er" - og hvis det var det han mente kan
jeg da kun give ham ret: bare at skrive fejl 40 er ikke ligefrem en
intelligent hjælp.

> - fortsætter han sit forehavende selvom flere retteligt forklare ham at
> det er den forkerte gruppe.

Han skriver til den næste der svarer ham:

Han skriver altså roligt at han ikke synes det er særligt konstruktivt
bare at sige at fejlen er hans egen.

Da han så bliver bedt om at præcisere sit spørgsmål kommer han med en
rolig forklaring:

Jeg synes ikke det er påståeligt at svare på det man bliver bedt om ...

> Det er imponerende at folk alligevel gider hjælpe ham. Det sige noget om
> den goodwill der er her i dk.edb.mac. Hvis han var sprunget sådan op af
> æsken i en PC gruppe var han blevet flamet.

.... er det ikke snarere os der var godt på vej til at flame ham?

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-02-05 17:12

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> "Du er" kan jeg altså kun læse som en ganske almindelig slåfejl

Jeg læste det så ikke som en slåfejl. "u" ligger trods alt langt fra
"et".

> Han skriver altså roligt at han ikke synes det er særligt konstruktivt
> bare at sige at fejlen er hans egen.

Det kan jeg kun gi' ham ret i. At rubricere noget som "fejl 40" i første
svar er ikke så pænt eller konstruktivt.

> Da han så bliver bedt om at præcisere sit spørgsmål kommer han med en
> rolig forklaring:

Rolig! Ja i tredie omgang, men prøv lige at læs nedenstående citat hans
første "præcisering" til Preben:

> Jeg skrev boxen ikke er checket af, krydset er fjernet, jeg har fravalgt at
> få kopiret min musik til iTunes music folder, er der andre måder jeg kan
> forklare det på, ellers find selv på flere..

Smiley til trods synes jeg næppe det er "roligt forklaret".

Men nu har Carsten forhåbentligt fået sit svar, så fred være med det.

Fra : Terje Rydland

Dato : 06-02-05 11:08

> Jeg ved nu ikke rigtig, jeg skrev hvad der var mit problem, og jeg fik at
> vide at fejlen var min egen, jeg ved ikke om det var et særligt konstruktivt
> svar, jeg kan ikke bruge det til noget, kan du...??

Ut fra svar andre steder i tråden ser vi at det slett ikke er din feil.
Heller ikke Apples.
Feilen ligger (som vanlig) hos MS som pusher sitt proprietære WMA-format
slik at når man bruker noe som følger standardene (MPEG) , kan ryke opp
i problemer.

Terje

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-02-05 12:16

Terje Rydland wrote:

> [...]
> Feilen ligger (som vanlig) hos MS som pusher sitt proprietære WMA-format
> slik at når man bruker noe som følger standardene (MPEG) , kan ryke opp

Der vil jeg slet ikke give dig ret, Apple prøver jo netop lige som MS at
få deres eget medieformat AAC i stedet for at holde sig til Mp3 som alle
kan afspille.

Fra : Karl Antz

Dato : 06-02-05 12:24

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Der vil jeg slet ikke give dig ret, Apple prøver jo netop lige som MS at
> få deres eget medieformat AAC i stedet for at holde sig til Mp3 som alle
> kan afspille.

.... men hvis de ikke havde lavet et format der indebærer en vis form for
kopibeskyttelse havde de næppe fået en aftale med musikselskaberne ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 06-02-05 12:59

Henry Lerche Madsen skrev:

> Apple prøver jo netop lige som MS at få deres eget medieformat AAC

AAC er da ikke Apples format: "AAC was developed by the MPEG group that
includes Dolby, Fraunhofer (FhG), AT&T, Sony, and Nokia"
http://www.apple.com/mpeg4/aac/

Desuden virker såvel iTunes som iPod vel fint med mp3.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Terje Rydland

Dato : 06-02-05 13:26

> [...]

> Der vil jeg slet ikke give dig ret, Apple prøver jo netop lige som MS at
> få deres eget medieformat AAC i stedet for at holde sig til Mp3 som alle

Visst har jeg rett.
mp3 var lydstandarden i MPEG-2 (utviklet av Fraunhofer)
AAC er lydstandarden i MPEG-4 (utviklet av Dolby og Fraunhofer).
AAC er standarden for lyd i DVD.

AAC er standardisert av MPEG. Det eies ikke av et enkeltfirma og kan
ikke endres bare fordi dette firmaet finner det for godt.

Realiteten er at Apple følger standarden mens MS pusher sitt eget
proprietære format.

Terje

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

> [...]

> sagt til iTunes music folder, hvilket jeg som sagt har bedt den om at lade

Har du bedt iTone om at organisere dine musik filerr? i givet fald: lad
vær!

(det drejer sig om emnet "bevar organisering i mappen "iTunes Nusic")

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-05 16:19

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Har du bedt iTone om at organisere dine musik filerr? i givet fald: lad
> vær!
>
> (det drejer sig om emnet "bevar organisering i mappen "iTunes Nusic")

Jeg holder meget af dine fordanskninger af "i"tingene, men iTone går
vist ikke
iMelodier/iSange må komme nærmest - iTone ville være iNote
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-05 14:01

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Jeg holder meget af dine fordanskninger af "i"tingene, men iTone går
> vist ikke
> iMelodier/iSange må komme nærmest - iTone ville være iNote
> M.

Jeg oversætter ikke, jeg undersætter.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-05 19:38

"Carsten Jensen" <blue22deep_news ]a[ yahoo.co.uk> wrote:

> iTunes kører på en PC

Du skriver i dk.edb.mac

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 20:07

> Du skriver i dk.edb.mac

Se, den vidste jeg jo kom nu, men jeg gav dig chancen til ikke at komme med
den, i stedet for blot at antage at du kom med den, lige som du blot antog
at det var mig der var idioten, og at fejlen var mig, så selv tak !

Jeg har smidt mit spørgsmål her fordi det er et mac program, og der ikke er
nogen anden gruppe til mit spørgsmål ellers, her burde findes brugere som
kender programmet og må kunne svare på mit spørgsmål..-.

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Zaphod B

Dato : 05-02-05 20:26

"Carsten Jensen" <blue22deep_news ]a[ yahoo.co.uk> wrote:

> Jeg har smidt mit spørgsmål her fordi det er et mac program,

Nei. Det er et PC-program, men produsert av Apple. Skal man dømme ut fra
antall iPod-brukere, så må det finnes titusener PC-iTunes brukere i
Danmark (og Norge, og Sverige). Det er IKKE et "Mac-program" når det
kjøres på PC. Sorry.
--
/Z

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-02-05 14:09

Zaphod B wrote:

> [...]
> antall iPod-brukere, så må det finnes titusener PC-iTunes brukere i
> Danmark (og Norge, og Sverige). Det er IKKE et "Mac-program" når det

Men på den anden side er der rigtig mange i denne NG som har erfaringer
med iTunes.

--Martin

Fra : Zaphod B

Dato : 06-02-05 15:09

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Men på den anden side er der rigtig mange i denne NG som har erfaringer
> med iTunes.

Sant. Jeg er dessuten nordmann.
Jeg ble bare irritert fordi det han sa, simpelthen ikke stememr. Når det
er sagt, er jeg efter å ha tenkt meg om og talt til ti enig med de som
på annet sted i tråden sier at OK, la oss hjelpe ham og vise takhøyde.

Løsningen er jo også kommet; dette hanlder høyst sannsynlig om WMA,
muligens i kombinasjon med MS' DRM-system. (Så kunne man jo si at dette
i dobbelt forstand _egentlig_ var et PC/MS-problem: Både kjører
programmet på Windows og problemet kommer av MS' måte å håndtere
mediefiler på - men det gjør vi jo ikke! ;)

--
/Z

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-02-05 00:36

Carsten Jensen wrote:

> Hvad hulen går det ud på, den skal jo bare lade min musik ligge på
> harddisken hvor det ligger...???

Du skriver intet om hvad det er for nogle formater du vil føje til dit
bibliotek ?
Jeg formoder således på dit sprog og ud fra den betragtning at du ikke
før har brugt iTunes at det er WMA-files du vil tilføje biblioteket.
iTunes kan ikke afspille WMA, derfor skal filerne konverteres til et
format som iTunes kan afspille. Dette format vælges i indstillinger >
import. De konverterede filer skal jo ligge et sted og at filerne lægges
sammen med de bestående filer vil jo blive noget rod.
Derfor ryger de i iTunes biblioteket.
Hvis du vil have dem tilbage til et andet bibliotek skal du flytte dem
manuelt og importere dem igen.
For god ordens skyld skal det nævnes at iTunes til Mac slet ikke kan
importere WMA, derfor kan kun få i dette forum afprøve og hjælpe med
problemet.
Apple laver sjældent programmer som er "SKOD", desuden har de et
udemærket support-site til iTunes, men der har du sikkert kikket inden
du valgte at kalde iTunes "Skod"

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107958

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93390

http://www.apple.com/dk/support/itunes/windows/

http://www.apple.com/dk/support/itunes/windows/tutorial/segment102082.html

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 10-02-05 21:27

karl@antz.dk (Karl Antz) on søndag 6. februar 2005 at 12:24 +0100 wrote:

>... men hvis de ikke havde lavet et format der indebærer en vis form for
>kopibeskyttelse havde de næppe fået en aftale med musikselskaberne ...

.....er det forklaringen på, at jeg ikke kan finde nogen nem måde at gemme
mine musikfiler fra iTunes - for at hælde dem over i en lille billig
mp3-spiller?

Jeg har en idé om, at jeg sikkert kan brænde mig en cd med mp3-filer fra
iTunes og så kopiere over til min mp3-spiller. Men det virker godt nok ret
besværligt.

Er der en lettere måde????

mvh
peter

Fra : Terje Rydland

Dato : 10-02-05 21:39

Peter Bjørn Thomsen /MH <pbt@lynxmedia.dk> wrote:

> ....er det forklaringen på, at jeg ikke kan finde nogen nem måde at gemme
> mine musikfiler fra iTunes - for at hælde dem over i en lille billig
> mp3-spiller?

En flash-basert USB-sak?
Bare sett den inn i USB-porten slik at den monteres som en disk på
Macen. Åpne iTunes og dra de sporene du vil ha over på disken.
Drag-and-drop.
Pass på at det er mp3 og ikke AAC siden disse mp3-spillerne ikke spiller
AAC.

Terje

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-05 21:54

In article <1grseqh.16frlxb83lmouN%terjery@idi.ntnu.no>,
terjery@idi.ntnu.no (Terje Rydland) wrote:

> [...]
> Drag-and-drop.
> Pass på at det er mp3 og ikke AAC siden disse mp3-spillerne ikke

Men det er jo problemet. Hvis man blot har importeret musik til iTunes
uden at indstille noget, så ligger al musikken som AAC-filer. Det er jo
standard i iTunes. Kun hvis man har planlagt fremtiden og valgt det, så
ligger de som MP3. Men vi er jo mange, der ikke har kunnet forudsige
fremtidige behov på den måde. Og AAC er jo et glimrende format rent
lydmæssigt i forhold til størrelsen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-02-05 22:31

> [...]
> ligger de som MP3. Men vi er jo mange, der ikke har kunnet forudsige
> fremtidige behov på den måde. Og AAC er jo et glimrende format rent
Du har prøvet
Avanceret - Konverter det valgte til MP3
???

Jeg prøvede det med et album købt i iTMS, men det kan man selvf. ikke.
Men hvis det er en cd, du selv har rippet, kan jeg ikke se hvorfor man
ikke skulle kunne.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-05 23:47

In article <1grsh4a.3i5iwco8l72kN%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> Du har prøvet
> Avanceret - Konverter det valgte til MP3???

Næh. Jeg har bare læst, at det er et problem og en stor ulempe ved
iTunes. Da jeg ikke selv har en MP3-afspiller, har jeg ikke haft brug
for at konvertere.

> Jeg prøvede det med et album købt i iTMS, men det kan man selvf.
> ikke. Men hvis det er en cd, du selv har rippet, kan jeg ikke se
> hvorfor man ikke skulle kunne.

Det kan da godt være, man kan konvertere musik fra cd'er til MP3 uden
problemer. Det er måske kun musik købt på ITMS, der er "låst" til AAC.
Det lyder jo logisk. Da de fleste artikler, man læser om Mac, er
amerikanske, så handler de underforstået om musik fra ITMS, men her i
Danmark er det jo ikke aktuelt for langt de fleste af os.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Zaphod B

Dato : 10-02-05 23:52

> Det kan da godt være, man kan konvertere musik fra cd'er til MP3 uden
> problemer.

Det kan man.
Gå til Valg -> Import (!) og velg format.
Du kan da markere et spor i listen og velge Avanceret -> Konverter til
<format>.

Husk å stille tilbake etterpå hvis du vil fortsette å importere til AAC,
som jeg anbefaler (bedre kvalitet på mindre plass).
--
/Z

Fra : Terje Rydland

Dato : 11-02-05 07:19

> Næh. Jeg har bare læst, at det er et problem og en stor ulempe ved
> iTunes. Da jeg ikke selv har en MP3-afspiller, har jeg ikke haft brug
> for at konvertere.

Det er ikke vanskelig i det hele tatt å konvertere mellom formater med
iTunes. Det er ingen problemer forbundet med det heller. Når du
konverterer får du en kopi i det nye formatet og den sangen du
konverterte ligger urørt der den lå.
Du skal ikke tro på alt du leser.

> [...]
> amerikanske, så handler de underforstået om musik fra ITMS, men her i
> Danmark er det jo ikke aktuelt for langt de fleste af os.

Du kan ikke konvertere en sang kjøpt i iTMS uten videre. Det sørger
DRMen FairPlay for.
Men du kan brenne en kjøpt sang fra iTMS på en CD for så å rippe den fra
CDen. Da kan du velge format som du vil, og kopisperren er borte for
alltid.

Terje

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 10-02-05 23:42

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> on torsdag 10. februar 2005 at 21:54
+0100 wrote:
>Kun hvis man har planlagt fremtiden og valgt det, så
>ligger de som MP3.

øhhh, det er i hvert fald det, der er mit problem. Jeg kan simpelthen ikke
finde ud af, præcist hvor jeg skal bede iTunes om at gemme som mp3. Jeg
neder op med mpeg4 hele tiden.

no@way.dk (Jens Rasmussen) on torsdag 10. februar 2005 at 22:31 +0100
wrote:
>Du har prøvet
>Avanceret - Konverter det valgte til MP3
>???

Denne option har jeg simpelthen ikke. Jeg har kun "Konverter det valgte
til AAC"

mvh
peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-05 23:52

In article <fc.0073fb6b06c2d99e3b9aca007d908c95.6c2d9d5@net.dialog.dk>,
> [...]

> øhhh, det er i hvert fald det, der er mit problem. Jeg kan simpelthen
> ikke finde ud af, præcist hvor jeg skal bede iTunes om at gemme som

I indstillinger under import kan man vælge at importere som MP3. Har du
prøvet det?

> no@way.dk (Jens Rasmussen) on torsdag 10. februar 2005 at 22:31 +0100
>
> Denne option har jeg simpelthen ikke. Jeg har kun "Konverter det
> valgte til AAC"

Det siger min faktisk også, nu hvor jeg har fået nærlæst den.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Zaphod B

Dato : 10-02-05 23:53

> Det siger min faktisk også, nu hvor jeg har fået nærlæst den.

Se min posting annet sted i tråden for løsning.
--
/Z

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-02-05 09:21

In dk.edb.mac, Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Det siger min faktisk også, nu hvor jeg har fået nærlæst den.

Det er fordi din import er sat til at bruge AAC. Hvis man ændrer det i
preferences til at være mp3, så vil der stå "Konverter det valgte til
MP3".

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-05 14:18

> Det siger min faktisk også, nu hvor jeg har fået nærlæst den.

når du ændrer iTones indstillinger til at imporetere i MPR i stedet for
AAC ændrer menupunktet sig logisk nok til "Konverter det valgte til MP3"
(og omevendt)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 11-02-05 14:40

diskworld@mac.com on torsdag 10. februar 2005 at 23:52 +0100 wrote:

> [...]
>
>Husk å stille tilbake etterpå hvis du vil fortsette å importere til AAC,
>som jeg anbefaler (bedre kvalitet på mindre plass).

tak for god og venlig hjælp. Det virker sørme.

mvh
peter

Fra : Zaphod B

Dato : 11-02-05 18:34

Peter Bjørn Thomsen /MH <pbt@lynxmedia.dk> wrote:

> tak for god og venlig hjælp. Det virker sørme.

You're welcome!

--
/Z

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-05 20:45

> [...]

> alligevel...???
>
> Hvad hulen går det ud på, den skal jo bare lade min musik ligge på

Hvis du vil have et kursus i iTunes, så er du velkommen til at kontakte
mig på 39 404 404

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henrik Enslev

Dato : 16-02-05 13:59

> Hvis du vil have et kursus i iTunes, så er du velkommen til at kontakte
> mig på 39 404 404

Hej

Jeg lytter til et interwiev jeg har lavet på iPod og spiller i iTunes.
Nu kunne jeg godt tænke mig at kunne "spole", men at bruge musen på
menulinier i et 3 1/2 timers spor er ganske upræsist. Alt æble pil han
hoppe et afsnit frem, men kan man lave langsom frem og tilbagespoling
via tastatur?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk