iPod Shuffle i butikkerne?
Fra : Steen Jensen

Dato : 05-02-05 16:18

Hey

Jeg ville jo gerne eje en iPod Shuffle, og ville være ked af 3-4 ugers
ventetid, som det vist tager via Apple Store.

Kan de købes i butikkerne nu?

--
Steen
Kan besvares uden porto.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-05 20:27

In article <1griq0p.ma2rhr1jqri6N%isteen@portoos.dk>, Steen Jensen wrote:
> Hey
>
> Jeg ville jo gerne eje en iPod Shuffle, og ville være ked af 3-4 ugers
> ventetid, som det vist tager via Apple Store.
>
> Kan de købes i butikkerne nu?

Nej, ikke medmindre du er heldig at finde et AppleCenter med enkelt
model de vil sælge.

De havde nogle måneders produktion på lager da de blev annonceret, men
de kan altså kun lave 250.000 pr måned. Så det tager lidt tid at få
leveret hvad der er bestilt. Har set, at i USA er der mange forretninger
med ventelister på nogle hundrede stk.

Så køb du bare på AppleStore.

Fra : Steen Jensen

Dato : 05-02-05 20:48

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Så køb du bare på AppleStore.

Det tror jeg, jeg gør.
Spændende at se, om Shuffle er inficeret med samme volume blokering, som
storebor er......damn EU!
--
Steen
Kan besvares uden porto.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-05 17:48

In article <1grj2tw.122am7ohsl3xoN%isteen@portoos.dk>,
isteen@portoos.dk (Steen Jensen) wrote:

> Spændende at se, om Shuffle er inficeret med samme volume blokering, som
> storebor er......damn EU!

Hvad går det ud på? Overvejer selv en Shuffle men hvis den ikke kan
overdøve trafikken og skrigende møgunger så er det jo ikke så fedt.. :)

MVH
Martin

Fra : Steen Jensen

Dato : 06-02-05 19:18

Martin Johansen [6000] <visit_website@tuxxdk.invalid> wrote:

> men hvis den ikke kan
> overdøve trafikken og skrigende møgunger så er det jo ikke så fedt.. :)

Og konen!
--
Steen
Kan besvares uden porto.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-05 22:09

In article <1grktmd.whlkempu6g8N%isteen@portoos.dk>,
isteen@portoos.dk (Steen Jensen) wrote:

> Og konen!

Det ville være skønt men hun råber sq højere end 110dB

MVH
Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 20:18

In article <visit_website-6E3CC5.17480706022005@dtext.news.tele.dk>, Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad går det ud på? Overvejer selv en Shuffle men hvis den ikke kan
> overdøve trafikken og skrigende møgunger så er det jo ikke så fedt.. :)

Alt bærbart udstyr der sælges i Europa må max have et lydtryk på
96 eller 110db eller noget i den retning, for at mindske skaderne på
de tåber der ikke selv kan styre lyden. Sådan har det været i 3-4 år.
Så hvis du allerede har en mobil afspiller er den begrænset.

Du kan muligvis finde hovedtelefoner der giver mere lydtryk med det
samme output hvis du vil være helt døv.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-05 22:09

In article <slrnd0crbd.pu0.povlhp@102.home.terminal.dk>,
> [...]

> de tåber der ikke selv kan styre lyden. Sådan har det været i 3-4 år.
> Så hvis du allerede har en mobil afspiller er den begrænset.

OK tak.

MVH
Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-05 20:44

Steen Jensen <isteen@portoos.dk> wrote:

> Kan de købes i butikkerne nu?

I følge:
<http://www.applecenter.dk/>
har de den allerede.

" iPod shuffle kan leveres fra ultimo januar. Husk at komme ind og
reserver din iPod shuffle med det samme."

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 01:54

In article <1grj2u4.135pdduojknflN%spam@events.dk>, Preben Bødker Nielsen wrote:

> I følge:
><http://www.applecenter.dk/>
> har de den allerede.
>
> " iPod shuffle kan leveres fra ultimo januar. Husk at komme ind og
> reserver din iPod shuffle med det samme."

De skriver du kan reservere nu, ikke at de kan levere. Derudover er
der ikke angivet årstal så man kan se hvilken januar der er tale om.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-02-05 11:20

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> De skriver du kan reservere nu, ikke at de kan levere.

Gør de ikke!
" iPod shuffle kan leveres fra ultimo januar."
Kan det læses anderledes?

> Derudover er
> der ikke angivet årstal så man kan se hvilken januar der er tale om.

Nej, der heller ikke angivet århundrede etc.
De fleste almindeligt tænkende mennesker vil vel opfatte
månedsangivelsen, som væreden dette år/århundrede, ikke.

Hvis Steen er seriøst interesseret, kan butikken nåes pr. telefon.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Steen Jensen

Dato : 06-02-05 12:40

> Hvis Steen er seriøst interesseret, kan butikken nåes pr. telefon.

Det er lige hvad jeg vil prøve - tak for info
--
Steen
Kan besvares uden porto.