MacJournal 3.0.1 - også på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-02-05 00:09

MacJournal 3, som Mariner Software har overtaget markedføringen og
distributonen af med virkning fra MacWorld SF 2005, er nu også
dansk-talende.

Du kan læse mere på:

<http://www.mothsoft.dk/osx/mj.html>

eller

<http://homepage.mac.com/dschimpf/>

og downloade MacJournal fra:

<http://www.marinersoftware.com/sitepage.php?page=85>

Funktioner i MacJournal 3.0.1:
* Understøttelse af online-blogs som LiveJournal, Blogger, Movable Type,
WordPress, og flere
* 2-D Quartz renderingsteknologi muliggør grafisk righoldige journaler
* Flere, indlejrede journaler og emne-søgeord organiserer effektivt
dine emner. Brug en som arbejdslog, og en anden til din personlige
journal.
* Adgangskode beskyttelse og AES-256 kryptering giver maksimal
sikkerhed
* Eksporter dine data til flere formater, f.eks Microsoft Word, RTF,
HTML, og flere
* RTF, hvor individuelle emner kan have flere farver, skrifttyper,
knibning, skydning, alt hvad du kan ønske dig. Du kan nu også trække
billedarkiver ind i dine emner! Linealer hjælper med at justere
objekterne.
* Kraftfulde søgefunktioner til at lede i alle emnerne i alle dine
journaler med et klik.
* Udskriv ethvert emne på en printer eller som et PDF-arkiv.
* Mac OS X-værktøjsbjælkefunktion tilgængelige som knapper i
hovedvinduets værktøjsbjælke, som kan tilpasses til dine behov.
* Løbende stavekontrol af emner.
* MacJournal sørger for automatisk backup af al aktivitet i programmet.
* Teknisk support til at hjælpe med at besvare spørgsmål og løse
problemer.

Ændringer i version 3.0.1
* Tilføjet Æble-1 som genvej for menuemet Vis vindue.
* Rettelse af flere mindre fejl i Liste-styles samt forenkling.
* Slettes indlejrede journaler, opdateres menuemnet Flyt til og Kopier
til korrekt.
* Flyt til og kopier til menuerne i Journal-skuffen, som aldrig blev
opdaterede, også rettet.
* Du kan nu bruge menuemnet Flyt til, til at overføre et emne fra en
journal til en anden, indlejret journal i den samme journal.
* Rettelse af fejlagtig markering ved start, hvis tal-kolonnen i
Emne-skuffen er slået fra.
* Rettelse af nedbrud ved oprettelse af emner fra Mail eller Safari via
Tjenester.
* Markeringsomfanget bavares ved ændring af liste-styles.
* Wiki-links refereredne til det aktuelle emne oprettes ikke længere.
* Under Panther vil ikke-redigerbare emner (f.eks. en låst
journal-meddelelse) heller ikke være redigerbar i Fuldskærmstilstand.
* Efterstillede punktummer i URL-adresser og emails fjernes fra linket.
* Værktøjsbjkæleemnet Liste-style er gjort en smule mindre.
* Udfoldning af en journal udfolder kun denne journal, selvom den
aktuelle journal findes inden i. Markeringen opdates til den indlejrede
mappe, der indeholder det aktuelle emne.
* Skjult indstilling til at vise emne-tekst sammen med titler i
Emne-resume:
IncludeEntryTextInJournalSummary

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 06-02-05 19:17

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> MacJournal 3, som Mariner Software har overtaget markedføringen og
> distributonen af med virkning fra MacWorld SF 2005, er nu også
> dansk-talende.

Jow tak, men nu skal man osse betale for den - det skulle jeg ikke, med
den gamle version jeg havde?
--
Steen
Kan besvares uden porto.