OT Meta Tags
Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-02-05 15:00

Jeg ved godt dette ikke er det optimale forum, men Mac-folk plejer at
være både venlige og vidende. Så jeg prøver med et spørgsmål om Meta
Tags.

For længe siden fik jeg en eller anden Meta-generator til at lave tags
til mig. Når jeg ser på dem i dag bemærker jeg, at de nærmest bliver
gentaget - blot med et DC. tilføjet.
Når jeg i dag på en Meta-generator laver tags så er der ikke de der DC.
linier med.

Var DC. vigtig en gang og er det ikke mere eller bør jeg have dem med?
Måske var det sted jeg brugte til de nye tags ikke det bedste
http://vancouver-webpages.com/META/mk-metas.html
- nogle anbefalinger for novicer?

Nedenstående giver jeg et indtryk af hvad jeg mener.

hilsen
Jørgen Angel

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-02-05 18:04

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Måske var det sted jeg brugte til de nye tags ikke det bedste
> http://vancouver-webpages.com/META/mk-metas.html
> - nogle anbefalinger for novicer?

En dansk:
<http://www.metamaten.dk>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-02-05 18:41

> En dansk:
> <http://www.metamaten.dk>

Den kender jeg. Har også besøgt den. Den er ikke opdateret de sidste 4
år eller så. Flere af deres test-links eksisterer ikke mere. Så en
mistanke kunne være; er de up-to-date med meta tags?

Men tak for forslaget,
Jørgen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 02-02-05 23:26

Jørgen Angel skrev:

> Var DC. vigtig en gang og er det ikke mere eller bør jeg have dem med?

Jeg kendte dem ikke, men fandt en dansk forklaring på disse "Dublin
Core"-koder her:
http://www.metamaten.dk/faq.shtm#11

Og endnu mere her: http://dublincore.org/

Jeg har ingen anelse om, hvor udbredt det er ...

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 03-02-05 09:43

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> http://www.metamaten.dk/faq.shtm#11
>
> Og endnu mere her: http://dublincore.org/
>
> Jeg har ingen anelse om, hvor udbredt det er ...

Jeg tror faktisk det var Metamaten jeg brugte i sin tid. Det forklarer
hvorfor jeg har fået de der DC koder ind.

Som nævnt spekulerer man jo på, om en Tag-generator stadig er up to date
når den ikke har været opdateret i 3 år.

Nogen der ved om de der dublincore er af betydning eller mere en
teoretisk ting?

Det hører egentlig til under et andet forum, men mange Mac-folk arbejder
jo med websider, så jeg tænkte.... Men det er måske mere på samme plan
som mig, virker det, så virker det!

Jørgen