OS X nu standard på alle Mac'er
Fra : Peter Perlsø

Dato : 22-05-01 06:50

Apple offentliggjorde på WWDC at de nu bundler Mac OS X med alle Mac'er.

Det kommer som en overraskelse for mig. Det er klart nok et vinkmed en
vognstang til udviklerne om at få fingeren ud af *****, men ikke desto
mindre betyder det nu, at Apple som standard budler et styresystem som ikke
er at tilstrækkelig kvalitet - i min mening.

Jeg synes stadig at OS X skal have nogle måneder at løbe på, før Apple kan
tillade sig at give almindelige folk det i hænderne.

regards , Peter

- http://haxor.dk - Mac stuff, hax0ring, news... What more do you want?
- http://titancity.com/lib/ - Gør Danmark bedre og billigere!

Fra : Jan Richardy

Dato : 22-05-01 09:23

"Peter Perlsø" <h@haxor.dk> wrote in message news:B72FCA88.669%h@haxor.dk...
> [...]
> Jeg synes stadig at OS X skal have nogle måneder at løbe på, før Apple kan
> tillade sig at give almindelige folk det i hænderne.

Det er derfor at der bliver installeret BÅDE OS9.1 (9.2 ?) og OS X på de nye
computere. De vil som default være sat op til at starte i OS9.1, så den
almindelige bruger ikke behøver bekymre sig om OS X, hvis han/hun ikke vil.

Se det som en bonus. Hvis man ikke ved hvad OS X er eller man er ligeglad,
skal man ikke gøre noget. Computeren starter selv op i OS9.1; men for de
nysgerrige ... uuhhhhmmm .. OS X !

Under alle omstændigheder ville det være ekstremt flabet KUN at bundle OS X
på maskinerne i dag, da både low-end iBook, iMac og Cube kun har 64 MB ram
(i US ihvertfald, jeg er ikke helt sikker på de danske konfigurationer på
iMac og Cube). Når version 10.1 kommer (nok til juli) og der er 128 MB ram i
alle Apples computere kan vi snakke om det.

Jeg synes personligt, at det er fedt nok, men jeg vil give dig ret i at det
ville være en fejl KUN at bundle OS X nu, da der jo ikke engang er en rigtig
browser inkluderet (det preview af IE som nu ligger i OS X har en del
småfejl). Desuden mangler der vel stadigvæk DVD-afspiller og applikation til
data-brænding. Og så selvfølgelig en masse "indfødte" applikationer (kom nu
Adobe og Macromedia).

---

Jan R

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 22-05-01 12:54

Jan Richardy <jan@richardy.dk> wrote:

> [...]

> skal man ikke gøre noget. Computeren starter selv op i OS9.1; men for de

Og man slipper for at betale en tusse for at få UNIX ind.

> [...]
> iMac og Cube). Når version 10.1 kommer (nok til juli) og der er 128 MB ram i
> alle Apples computere kan vi snakke om det.

Sidst jeg var i OfficeLine på Åboulevarden var Cuben nu på 128 M RAM.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 22-05-01 15:47

in article 9ed7j5$poc$1@news.inet.tele.dk, Jan Richardy at jan@richardy.dk
wrote on 22/05/01 10:22:

> [...]
> data-brænding. Og så selvfølgelig en masse "indfødte" applikationer (kom nu

Jeps, så er vi enige. :)

Vidste ikke at Mac'erne trods alt er sat til at boote 9.1 som standard, men
hvad - fint nok.

Fra : Michael Hempel-Jørge~

Dato : 22-05-01 10:56

In article <B72FCA88.669%h@haxor.dk>, Peter Perlsø <h@haxor.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes stadig at OS X skal have nogle måneder at løbe på, før Apple kan
>tillade sig at give almindelige folk det i hænderne.

Vil det sige at hvis jeg bestiller en ny iBook i denne uge at den kommer
med både 9.1 og X???

mvh
Michael

--
If you've done six impossible things this morning
why not round it off with breakfast at

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-05-01 11:28

Michael Hempel-Jørgensen <hempel@control.auc.dk> wrote:

> Vil det sige at hvis jeg bestiller en ny iBook i denne uge at den kommer
> med både 9.1 og X???

Ja - det kan dog være, at du skal indsende en kupon hvis iBook'en er
pakket inden i går.

NB. Det skulle Apple have gjort fra 24. Marts.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg har været boligløs i København siden 1 april

Fra : Peter Perlsø

Dato : 22-05-01 15:47

in article hempel-5FE60A.11562122052001@sunsite.dk, Michael Hempel-Jørgensen
at hempel@control.auc.dk wrote on 22/05/01 11:56:

> Vil det sige at hvis jeg bestiller en ny iBook i denne uge at den kommer
> med både 9.1 og X???
>
> mvh
> Michael

Jep.