datosortering?
Fra : Morten Lind

Dato : 25-01-05 16:03

Hej

Jeg har pludselig fået brug for at indeksere en mappe med mere end 100
dokumenter - det er AppleWorks, TextEdit(RTF), PDF, e-mails m.m. i en
uskøn blanding, bortset fra emnet, de omhandler.

Nu skal jeg pludselig bruge dem i kronologisk orden.

Kan det lade sig gøre at datoindeksere sådan en mappe? Det er
fremstillings-/arkiveringsdatoen, der er vigtig.

Jeg ville jo gerne slippe for at åbne alle dokumenterne og arkivere
igen.

På forhånd tak fra

M.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 25-01-05 17:12

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> fremstillings-/arkiveringsdatoen, der er vigtig.
>
> Jeg ville jo gerne slippe for at åbne alle dokumenterne og arkivere

Muligvis misforstår jeg problematikken, men du kan da bare trykke på
"ændringsdato-kolonnen", i den pågældende mappe eller hvad?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Morten Lind

Dato : 25-01-05 21:51

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Muligvis misforstår jeg problematikken, men du kan da bare trykke på
> "ændringsdato-kolonnen", i den pågældende mappe eller hvad?

Jeg har udtrykt mig uklart, undskyld - jeg har brug for at sortere
dokumenterne efter oprettelsesdato, og jeg har af Mogens Thyregod fået
det råd at benytte FileBuddy - det prøver jeg nu. Tak for interessen
M.

Fra : nospam

Dato : 26-01-05 10:05

> [...]
> dokumenterne efter oprettelsesdato, og jeg har af Mogens Thyregod fået
> det råd at benytte FileBuddy - det prøver jeg nu. Tak for interessen

Prøv at taste Æble-J og sæt kryds ved oprettelsesdato.

mvh Mikael Kern

Fra : Erik Richard

Dato : 25-01-05 23:30

Hej Morten

Åbn mappen og vælg i 'Finder' 'Sorter efter dato' og tryk på 'Indexér'.
- Det skulle være tilstrækkelig...
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Lind

Dato : 26-01-05 07:02

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Morten
>
> Åbn mappen og vælg i 'Finder' 'Sorter efter dato' og tryk på 'Indexér'.
> - Det skulle være tilstrækkelig...
> mvh. Erik Richard

Hej Erik
"Sortér efter dato"? - den kommando kan jeg ikke finde?
M.

Fra : Erik Richard

Dato : 26-01-05 09:01

Hej Morten

Joda... Med 'Finder' aktiv - klik på skrivebordet - går du til
'Oversigt'-> 'Organisér' -> 'Efter oprettelsesdato'.

Herefter markerer du mappen -> 'Vis info' -> 'Indhold af indeks' ->
'Indeksér nu'.

- Faktisk på samme måde som i OS 8.x og 9.x... Bortset fra, at det
hedder 'Valg til indeksering' i 8.x og 9.x.

mvh. Erik Richard

Morten Lind wrote:

> "Sortér efter dato"? - den kommando kan jeg ikke finde?

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Lind

Dato : 27-01-05 01:16

> [...]

> - Faktisk på samme måde som i OS 8.x og 9.x... Bortset fra, at det
> hedder 'Valg til indeksering' i 8.x og 9.x.

Jeps - den fangede jeg alligevel, og har også gjort som du foreslår, men
det virker ikke - når mappen så er åben i listeform, markerer jeg nedad,
og så har vi balladen: 14/6 -28/6 -16/6 m.v.
Og det er jo ikke godt nok, vel?
M.

Fra : Erik Richard

Dato : 27-01-05 01:40

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Jeps - den fangede jeg alligevel, og har også gjort som du foreslår, men
> det virker ikke - når mappen så er åben i listeform, markerer jeg nedad,
> og så har vi balladen: 14/6 -28/6 -16/6 m.v.

Har du også markeret 'Ændringsdato' / 'Relativ dato' i 'Finder'? - Hvis
du har det, vil den _altid_ vælge 'Ændringsdato' som første preference.
Det er irriterende, men det gør OS 8.x-9.2.2 også.

> Og det er jo ikke godt nok, vel?

Nej! - Den _skal_ gøre det efter Oprettelsesdatoen! Så check lige, om
'Ændringsdato' også er markeret.

Hvad sker der, hvis du åbner mappeindholdet gennem indeksfilen, - er de
så også forskubbet i dato?

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Lind

Dato : 27-01-05 04:19

> [...]

> 'Ændringsdato' også er markeret.
>
> Hvad sker der, hvis du åbner mappeindholdet gennem indeksfilen, - er de

Hej igen....

Man kan ikke markere mere end én, og den er vinget af i "sorter efter"
oprettelsesdato.

Øh, jeg tror ikke, jeg forstår, hvad du mener med at åbne indholdet
gennem indeksfilen?
M.

Fra : Erik Richard

Dato : 27-01-05 12:50

Morten Lind wrote:

> Man kan ikke markere mere end én, og den er vinget af i "sorter efter"
> oprettelsesdato.

Hm, her er X altså dårligere end OS 8.x-9.x...

> Øh, jeg tror ikke, jeg forstår, hvad du mener med at åbne indholdet
> gennem indeksfilen?

I OS 8.x-9.x blev der oprettet et 'disk' / 'mappe' katalog, hvorigennem
man kunne åbne den pågældende mappe / fil...

Nå, men så er der kun _én_ ting at gøre... Hent 'DiskTracker 2.3.1' og
brug den istedet for. Her kan man ihvertfald fortere efter både
'oprettelse', 'relativ dato' og 'ændringsdato', og man kan åbne filerne
direkte fra kataloget. ...dobbeltklik på dokumentnavn i DT - Jeg bruger
den selv, og det er det bedste katalogiseringsprogram overhovedet.

<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/443084/mirror>

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Lind