MacSoup spørgsmål (@ til (snabela)
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 17-01-05 18:09

Hej

I indstillinger vil jeg ændre min mailadresse af hensyn til
spamrobotter, men min account vil ikke acceptere ændringen.

Nogle råd

På forhånd tak

Michael C.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-01-05 19:14

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej
>
> I indstillinger vil jeg ændre min mailadresse af hensyn til
> spamrobotter, men min account vil ikke acceptere ændringen.
>
> Nogle råd

Opret en mailkonto, f.eks hos ofir eller anden der tilbyder gratis
postkasser, kun til usenet, og læg din rigtige adresse let kamoufleret i
signaturen. Eller sæt en anden ugyldig konto med invalid@

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 17-01-05 21:09

> Opret en mailkonto, f.eks hos ofir eller anden der tilbyder gratis
> postkasser, kun til usenet, og læg din rigtige adresse let kamoufleret i
> signaturen. Eller sæt en anden ugyldig konto med invalid@

Ikke helt forstået. Hvorfor en ny adresse. Din adresse står korrekt i
svar-header - hvordan vil den så blive passeret af en spamrobot.

Problemet i indstillinger er, at såsnart jeg fjerner @ vil den nye
adresse ikke blive accepteret. Jeg kan eksemnpelvis skrive (-parentes)
foran @, så bliver det accepteret.
Og det er vel en adresse der kan forstås.

mvh
Michael C.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-01-05 23:50

> [...]
> foran @, så bliver det accepteret.
> Og det er vel en adresse der kan forstås.

Den adresse der står i headeren, bliver ikke brugt til andet, dvs. at
hvis der er nogen der skriver til den ser jeg det ikke, ligesom de
uanede mængder spam der havner der ryger direkte ud. Postkassen bliver
af og til tømt dvs, samtlige beskeder slettet ulæst, for at holde den i
live.
Hvis der er nogen der vil i kontakt, står opskriften i signaturen.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jesper

Dato : 17-01-05 23:16

> [...]

> I indstillinger vil jeg ændre min mailadresse af hensyn til
> spamrobotter, men min account vil ikke acceptere ændringen.

Du kan f.eks. ændre adressen til
michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk.invalid , så skal folk slette
..invalid for at sende mail til dig
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-05 06:49

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> I indstillinger vil jeg ændre min mailadresse af hensyn til
> spamrobotter, men min account vil ikke acceptere ændringen.

Brug en dummy-adresse til From, som:

michael-corfitsen@mail1.stofanet.invalid

- og sæt din rigtige adresse ind som Reply-To.

Brug endelig ikke et korrekt domæne, og hvis du anskaffer dig dit eget
domæne, som corfitsen.dk, kan du oprette e-mail adressen spam, således
at du får:

spam@corfitsen.invalid {From}
spam@cortitsen.dk {Reply-To}

Det virker som om at dem der høster e-mail adresser går uden om Reply-To
adresser, og uden om dem der indeholder tekstrengen »spam«.

Hvis domænet allerede eksisterer, som corfitsen.dk, overbelaster du den
server som har corfitsen.dk. @.xxx.invalid er internationalt lagt ud til
bl.a. sådan brug.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 18-01-05 12:10

> Brug en dummy-adresse til From, som:
>
> michael-corfitsen@mail1.stofanet.invalid
>
> - og sæt din rigtige adresse ind som Reply-To.

From er klaret, men hvordan med Reply-To uden at skulle skrive det hver
gang i header - som nu.

Michael C.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-05 21:20

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> From er klaret, men hvordan med Reply-To uden at skulle skrive det hver
> gang i header - som nu.

MacSOUP
Indstillinger
Konti & brugerprofiler.
Brugerprofiler
Rediger
Ekstra overskrifter
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 18-01-05 21:29

> MacSOUP
> Indstillinger
> Konti & brugerprofiler.
> Brugerprofiler
> Rediger
> Ekstra overskrifter

Sådan ?

Michael C.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-05 22:20

> Sådan ?

Ja. Kan du ikke se at der i vinduet til Ekstra overskrifter står noget
om Reply-To?
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 18-01-05 22:22

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Ja. Kan du ikke se at der i vinduet til Ekstra overskrifter står noget
> om Reply-To?

Jo da

Se min header

Michael C.