Nyt grafikkort?
Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 16-01-05 00:59

Nu vil jeg gerne snart ha skiftet grafikkortet i min PowerMac G4
Quicksilver 2002... Kortet som sidder i nu er et ATI Radeon 7500 og
jeg har kigget på ATI radeon 9000 og 9200 (Mac edition begge to
selvfølgelig), men jeg kan ikke umiddelbart se de store forskelle
udover prisen. 9000 er dyrest... Og så er der vist TV-out i 9200...
Hvrfor er 9000 dyrest?

Har nogen erfaringer med disse kort?

Jeg vil meget gerne ha et grafikkort med min. 128 mb ram og tv-out.

Kan man bruge et kort købt i USA når ens mac er købt i dk? Der er
måske ikke nogen forskel?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-05 20:55

Kristoffer Lauritzen <crispy_king@get2net.dk> wrote:

> [...]
> selvfølgelig), men jeg kan ikke umiddelbart se de store forskelle
> udover prisen. 9000 er dyrest... Og så er der vist TV-out i 9200...

det er et 9000 PRO og er med garanti højere clocket end 9200 kortet.

> Har nogen erfaringer med disse kort?
>
> Jeg vil meget gerne ha et grafikkort med min. 128 mb ram og tv-out.

se om OWC stadig har "4xAGP moddede" 64MB Radeon9600 PRO (Apple's OEM
version fra G5) til under en tudse. René og jeg købte før jul sådan et
kort hver. kortet har ADC+DVI og kan tilsluttes såvel VGA som
composite/s-video via en adapter til 169kr.

Det er væsentligt hurtigere end de Radeon kort du har kig på, og er
tilmed biligere. Hvad vil du iøvrigt med et "langsomt" 128MB kort ? Jeg
vil æde min gamle hat på at din maskine (selv med et 9000 eller 9200)

> Kan man bruge et kort købt i USA når ens mac er købt i dk?

ja

> Der er
> måske ikke nogen forskel?

nej

NB. hvorfor har du behov for et hurtigere grafikort i din efterhånden
lidt langsomme G4? hvilken opløsning bruger du og hvor mange skærme?