Hvordan er det nu.......?
Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 07-01-05 10:45

Jeg har en G4 AGP som godt nok har en indgang til en fladskærm - men den
kan ikke levere strøm nok til en sådanne. Hvilke muligheder har jeg så:

Skal jeg evt. købe en fladskærm med extern strømforsyning og kan man
det?

eller er der andre muligheder?

MVH

Ole

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-01-05 14:58

<otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> kan ikke levere strøm nok til en sådanne. Hvilke muligheder har jeg så:
>
> Skal jeg evt. købe en fladskærm med extern strømforsyning og kan man

Jeg har aldrig set andre muligheder; end med en ekstern strømforsyning
(svagssytrøm) til fladskærmene.

> eller er der andre muligheder?

En multi-strømforsyning? Jeg forstår dit spørgsmål sådan, at du lige som
jeg efterhånden roder med et anseelig antal tranformere.

Til et lille hjemmenetværk, med en router (12V 1000mA), et modem (9V
0,6A), en hub (7,5V 1,0A), en netværksprinter (13V 1,8A), en dedikeret
printer (9,5V 1,5A) og en KVM switch (9V 0,5A) har jeg 6 af de små
klodser. Hertil kommer mine eksterne HDD i USB bokse, som dog alle
bruger samme type type transformer (12V 2,0A).

Selv om jeg teoretisk set skulle kunne slå de to 9V sammen (til en med
mindst 1,1A), så befinder KVM switch og modem sig langt fra hinanden og
så skal der trækkes et kabel.

Skal jeg udskifte de to CRT skærme med fladskærme kommer jeg op på over
otte!

Men måske bruger fladskærme samme svagstrøm spænding? Lige som USB
boksene. Det ville sgu' være en fordel. Man ka' da håbe...

Det er osse et puslespil at få plads til dem alle på multistikdåserne,
sammen med stikkene til el-kablerne.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 07-01-05 16:34

In article <1gq0w0e.u31t4s6nzuv4N%hlexa@hotmail.com>,
hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Jeg har aldrig set andre muligheder; end med en ekstern strømforsyning
> (svagssytrøm) til fladskærmene.

Apples skjermer med ADC...
Teknisk sett har de jo ekstern svakstrøm, men altså fra Macens
strømforsyning.

--
/Z