open firmware..
Fra : Michael Holm

Dato : 03-01-05 13:06

hvad kan man i open firmware ?
udover at skrive:

reset-nvram
set-defaults
reset-all
eject cd

har en powerbook 12" som ikke er til at få liv i :(
Single user eller Verbose mode kommer den "lidt" ind i, men hænger så.

target disk mode vil den ikke
har prøvet at sætte en cd i, men den ville ikke rigtig tage den, så
skubbede jeg den godt ind - og kan nu ikke få den ud :(
Ved "eject cd" i OF hænger mac'en blot indtil jeg tvinger den til at
lukke ned, ved at holde startknappen nede.

Den kan ikke se andet end sin egen harddisk, når "alt" holdes nede under
opstart.. (har ellers prøvet at sætte en firewire disk med os x på til
den)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Michael Holm

Dato : 03-01-05 13:27

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> Den kan ikke se andet end sin egen harddisk, når "alt" holdes nede under
> opstart.. (har ellers prøvet at sætte en firewire disk med os x på til

i single user mode skriver den blot:
(efter copyright tingen)
using 655 buffer headers and 655 cluster 10 buffer headers

og så sker der ikke mere, blot død :(

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 04-01-05 08:46

Michael Holm skrev:
> [...]
>
> Den kan ikke se andet end sin egen harddisk, når "alt" holdes nede under
> opstart.. (har ellers prøvet at sætte en firewire disk med os x på til

Der er masser af information om, Open Firmware i tråden:
'Alternativ Bootmanager ?' med start 19/12-2004 18:44

Men rent umiddelbart lyder det der altså som: Værksted !!!

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Michael Holm

Dato : 04-01-05 11:55

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
zip

> Der er masser af information om, Open Firmware i tråden:
> 'Alternativ Bootmanager ?' med start 19/12-2004 18:44
Tak!
Jeg læser og læser :)
Men umiddelbart kan jeg ikke finde noget med ala diskutil i Terminal -
altså at køre et reparationsprogram via OF.. ?

> Men rent umiddelbart lyder det der altså som: Værksted !!!

Det tror jeg også :(

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 04-01-05 13:27

Michael Holm skrev:

> Tak!
> Jeg læser og læser :)
> Men umiddelbart kan jeg ikke finde noget med ala diskutil i Terminal -
> altså at køre et reparationsprogram via OF.. ?

Du kan heller ikke køre et reparationsprogram via OF.
OF er *kun* beregnet til at få maskinen op at køre under boot-fasen.
Så hvis det ikke er nogen af indstillerne i OF PRAMen der er noget galt
med, så hedder det nok værksted med de symptomer din maskine har

Fra : Michael Holm

Dato : 04-01-05 13:49

> [...]

> Så hvis det ikke er nogen af indstillerne i OF PRAMen der er noget galt
> med, så hedder det nok værksted med de symptomer din maskine har

Nu prøver jeg at skille skidtet ad (den er 1 1/2 år gammel = ikke mere
garanti) og samle den igen,måske sætte en anden disk i ..