Mail modtager ikke post
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-12-04 23:48

Siden 22. december er der ikke kommet post ind på min mail (ovenstående
adresse minus x). Den bruger pop3.mail.dk.
Jeg fandt nu på at se efter på webmail, hvor der lå en del, som ikke var
sendt videre frem. Jeg prøvede også at sende til mig selv. Det kom ikke
frem.
På min Windows-PC modtager Outlook, hvad der bliver sendt.
Jeg har slet ikke rørt nogen indstillinger. Hvad kan der være galt? Hvad
skal jeg gøre?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-12-04 00:18

Ove Steen Smidt skrev:

> Siden 22. december er der ikke kommet post ind på min mail (ovenstående
> adresse minus x). Den bruger pop3.mail.dk.

Hvilket email program bruger du ?

> [...]
> frem.
> På min Windows-PC modtager Outlook, hvad der bliver sendt.

Er det til den samme konto ?

> Jeg har slet ikke rørt nogen indstillinger. Hvad kan der være galt? Hvad
> skal jeg gøre?

Start med at give nogen mere fyldige oplysninger.
Du har givet for lidt at arbejde med.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-12-04 00:53

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Hvilket email program bruger du ?

Apples Mail (undskyld, det regnede jeg for understået).

> Er det til den samme konto ?

Ja.

> Start med at give nogen mere fyldige oplysninger.
> Du har givet for lidt at arbejde med.

Powerbook G4, nyeste OSX
Mail: tdcadsl. Indgående: pop3.mail.dk. Udgåendesmtp.mail.dk. Port 25.
Jeg kan godt afsende mail fra programmet.
Jeg har også en .mac-konto, som jeg modtager mail på i samme program,
samme port. Jeg har lige prøvet at sende en prøvemail fra tdc-kontoen
til .mac-kontoen. Den kom straks frem som modtaget i mail.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-12-04 08:46

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> samme port. Jeg har lige prøvet at sende en prøvemail fra tdc-kontoen
> til .mac-kontoen. Den kom straks frem som modtaget i mail.

Et skud i tågen: Er det ikke fordi TDC har ændret porten?
Svjv. har de da lukket port 25?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : nospam

Dato : 30-12-04 09:53

Check lige hos din udbyder, hvad pop3 server navnet er.

Det kan være en god idé at checke 2 ting:
1. Driftsstatus hos din udbyder.
2. Kontooplysninger: brugernavn, login, postservernavn

Min ex har haft samme mailkonto hos get2net/Tele2 siden februar 1998. For et
par måneder siden blev postservernavnet ændret fra >wien.get2net.dk< til
>pop3.tele2.dk< uden varsel - ikke engang en mail til kontoen blev der
sendt. En Linux-ven var tilfældigt på besøg og gættede at postserveren hed
>pop3.tele2.dk<, og problemet var løst.

I går var den gal igen; hun kunne ikke modtage post. På get2nets
supportside står der nu, at postserveren hedder >wien.get2net.dk<, og da jeg
ændrede tilbage til dette virkede alt igen.

Underlig kundeservice, men mailen er gratis.

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-04 10:02

nospam wrote:

> [...]
> ændrede tilbage til dette virkede alt igen.
>
> Underlig kundeservice, men mailen er gratis.

Jeg har oplevet noget tilsvarende da jeg havde Get2net som udbyder.

Det er ikke problemet her, da han jo stadig kan modtage sin post på sin PC.

Fra : nospam

Dato : 30-12-04 10:28

> Det er ikke problemet her, da han jo stadig kan modtage sin post på sin PC.

En anden computer kunne tænkes at have en anden opsætning. Bruger han ikke
Pcen til at checke om han kan sende?

mvh Mikael Kern

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-04 13:19

nospam wrote:

> En anden computer kunne tænkes at have en anden opsætning. Bruger han ikke
> Pcen til at checke om han kan sende?
>
> mvh Mikael Kern

Ups sorry, jo det havde jeg overset...men nu har han jo løst det...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:06

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Et skud i tågen: Er det ikke fordi TDC har ændret porten?
> Svjv. har de da lukket port 25?

det har ikke indflydelse på Oles problem.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-12-04 01:31

> [...]

> På min Windows-PC modtager Outlook, hvad der bliver sendt.
> Jeg har slet ikke rørt nogen indstillinger. Hvad kan der være galt? Hvad

Du har ikke fået gjort kontoen "passiv" i Mail -> Postkasse ->
Online-status ?
Jeg har nogle gabge oplevet, at en konto har gjort sig selv passiv, hvis
den ikke har kunnet få forbindelse til serveren, og den skal så sættes
til aktiv igen.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Karen Seiersen

Dato : 30-12-04 10:38

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har nogle gabge oplevet, at en konto har gjort sig selv passiv, hvis
> den ikke har kunnet få forbindelse til serveren, og den skal så sættes

Jeg har oplevet det samme, og der tror jeg det hænger sammen med at
synkroniseringen gør min tdc mailboks passiv. Se efter om din konto er
passiv som Kaj beskriver.

Mange hilsner Karen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-12-04 10:54

> [...]

> Jeg har nogle gabge oplevet, at en konto har gjort sig selv passiv, hvis
> den ikke har kunnet få forbindelse til serveren, og den skal så sættes

Tak. Der var den.
Det var dog en ualmindeligt tåbelig fejl i programmet.

Venlig hilsen og tak for interessen

Ove Steen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-12-04 01:27

> [...]

> På min Windows-PC modtager Outlook, hvad der bliver sendt.
> Jeg har slet ikke rørt nogen indstillinger. Hvad kan der være galt? Hvad

Prøv at vælge Postkasse -> Afbryd forbindelse og afslut Mail. Åbn
derefter Mail igen og vælg Postkasse -> Opret forbindelse.

Jeg har set det før, at Mail bare ikke modtager mails, selvom den fint
sender.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:06

> [...]

> På min Windows-PC modtager Outlook, hvad der bliver sendt.
> Jeg har slet ikke rørt nogen indstillinger. Hvad kan der være galt? Hvad

er din konto på PC'en er sat til at slette mails efter de er hentet der?
i givet fald bør du ændre det!