.wmv filer på mac?
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-12-04 15:49

Hej,

Nu har jeg fået fat i en masse wmv filer. Jeg kan fint afspille disse i
Windows Media Player, men er der nogen der kender et program der kan
sætte dem sammen? Til windows findes der åbenbart en masse programmer
så som easy video joiner og andre. Men er der nogen der kender et
program der kan joine wmv filer på Mac?

/Daniel

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-12-04 16:26

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> sætte dem sammen? Til windows findes der åbenbart en masse programmer
> så som easy video joiner og andre. Men er der nogen der kender et

Hej Daniel

Du får svar herfra med et komplet "Newbie" spørgsmål!

Hvad menes med at "sætte WMP filer sammen? :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-12-04 21:00

On 2004-12-28 16:26:00 +0100, mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) said:

> Hej Daniel
>
> Du får svar herfra med et komplet "Newbie" spørgsmål!
>
> Hvad menes med at "sætte WMP filer sammen? :-/

Forestil dig at du har 25 film-filer, der afspillet lige efter hinanden
giver en sammenhængende film. Det er trist og belastende at skulle åbne
en ny fil efter hvert tre min for at se de næste tre minutter. Så ville
det være rart hvis man havde en fil der indeholdte alle de før-omtalte
25 film!

/Daniel

Fra : Jesper

Dato : 28-12-04 16:55

> [...]

> sætte dem sammen? Til windows findes der åbenbart en masse programmer
> så som easy video joiner og andre. Men er der nogen der kender et

Nu er wmv et Windows format, der findes ikke værktøjer til andet end at
afspille dem i MacOS X, du kan prøve at bruge ffmpegx til at konvertere
dem til f.eks. .avi eller .mov, så er der masser af værktøjer der kan
sammeføje dem. Dog kan ffmpegx ikke håndtere WMV 9.
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-12-04 21:22

On 2004-12-28 16:55:12 +0100, spambuster@users.toughguy.net (Jesper) said:

> [...]
> dem til f.eks. .avi eller .mov, så er der masser af værktøjer der kan
> sammeføje dem. Dog kan ffmpegx ikke håndtere WMV 9.

filerne er så i WMV 9 :( ... Men jeg har kan muligvis få dem i mpeg,
dog med lavere bitrate, men hvilke værktøjer kan join'e dem???

/Daniel

Fra : Jesper

Dato : 28-12-04 21:43

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> filerne er så i WMV 9 :( ... Men jeg har kan muligvis få dem i mpeg,
> dog med lavere bitrate, men hvilke værktøjer kan join'e dem???
>
> /Daniel

ffmpegx kan joine dem.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-05 15:45

> [...]

> sætte dem sammen? Til windows findes der åbenbart en masse programmer
> så som easy video joiner og andre. Men er der nogen der kender et

cleaner (koster $) bør kunne. Ellers skal du nok konvertere WMV filen
til et mere gængs format som mpg, avi eller mov og efterfølgende bruge
ffmpeg, mencoder eller quicktime til at ´klippe dem sammen.