Godt råd ønskes!
Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 27-12-04 15:38

Jeg har brug for en s/h laser printer. Den skal fungere sammen medf en
G4 agp - så det er vel via usb indgangen. Hvad skal jeg købe?

MVH

Ole

Fra : Erik Richard

Dato : 27-12-04 15:48

Hej Ole

Køb en HP fx. en HP LaserJet 1100. Det er en rigtig god og hurtig
printer (8ppm). Det er en netværksprinter, så den kan køre via ethernet,
så en lille router/switch vil være nok til at styre den med.

For nylig var der en brugt i dk.marked.privat.edb.ekstern, der kun havde
printet ca. 7900 sider. Det var måske en mulighed...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-12-04 17:00

otnfjern@stofanet.dk wrote:
> Jeg har brug for en s/h laser printer. Den skal fungere sammen medf en
> G4 agp - så det er vel via usb indgangen. Hvad skal jeg købe?

Jeg ville chekke www.linuxprinting.org
Hvis den virker på linux virker den også på OSX,
da begge bruger CUPS til at printe med.

JonB

Fra : N/A

Dato : 27-12-04 21:22

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-12-04 21:22

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Det nu ikke alle, der gør det. Fx. de nye Brother printere kan næsten
> ikke bruges på hverken Mac OKlassisk eller S X, mens der findeser af
> drivere tdiv. Linux til dem.

Brother printere kører fint med OS X - De bruger CUPS-drivere...direkte
hentet hos Brother.
Jeg har heller ikke haft problemer under OS 9
Jeg har efterhånden prøvet et par stykker i den billige ende - p.t. en
HL-1440 billig og effektiv.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Erik Richard

Dato : 27-12-04 23:59

Kaj Christiansen wrote:

> Brother printere kører fint med OS X - De bruger CUPS-drivere...direkte
> hentet hos Brother.

Også til de helt nye HLT modeller? - Jeg har ikke kunnet finde dem nogen
steder. Jeg blev nemlig for ikke så længe siden tilbudt en brugt HLT
model med svjh. 16mb RAM, så jeg overvejde den som afløser for min gamle
Laserwriter 300, selvom den ikke har printet mere end ca. 7500 sider, -
købte den fra ny... Jeg har istedet for valgt at bruge en gl.
7600/132mhz som 'printer server' i det netværk, der nu kommer op at stå.
Det er billigere, når jeg har fået den til godt en 'hund'.

> Jeg har heller ikke haft problemer under OS 9
> Jeg har efterhånden prøvet et par stykker i den billige ende - p.t. en
> HL-1440 billig og effektiv.

Ja, HL-14xx og HL-10xx har altid kunnet bruges på både OS 9 og X.

Men du forstod da meningen af det, jeg skrev. Jeg véd ikke, hvad der
pludselig skete, men det var som om jeg bare ikke kunne skrive noget.
Ligegyldigt hvad jeg trykkede på, kom der ikke det hele med..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-12-04 00:21

Erik Richard wrote:

> Også til de helt nye HLT modeller? - Jeg har ikke kunnet finde dem nogen

linuxprinting.org lister ingen HLT modeller, så men en masse HL modeller
er listet som virkende, og Kaj siger at de virker på OSX

JonB

Fra : Erik Richard

Dato : 27-12-04 23:26

Hej Jon

Jeg gensender lige, da det så lidt underligt ud...

Jon Bendtsen wrote:

> Jeg ville chekke www.linuxprinting.org

Det er nu ikke alle, der gør det. Fx. kan næsten ingen af de nye Brother
bruges på hverken Mac OS Klassisk eller OS X uden Gimp drivere, mens der
findes masser af drivere til div. Linux til dem.

> Hvis den virker på linux virker den også på OSX,
> da begge bruger CUPS til at printe med.

Den HP, jeg nævnte (HP 1100) har software til både klassisk Mac OS samt
til OS X 10.2 og nyere samt flere Linux systemer også. Derfor nævnte jeg
den som den sikreste.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-12-04 11:07

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Jeg ville chekke www.linuxprinting.org
> Hvis den virker på linux virker den også på OSX,
> da begge bruger CUPS til at printe med.
>

> JonB

Det mest begavede er vel at tjekke producentens hjemmesider. Hvis man
dér kan finde en OSX-driver, så virker den med OSX!

De findes typisk frit tilgængeligt under Support.

HL1430 fra Brother er et godt bud - den kan p.t. fåes for ca 1000 kr +
moms.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-12-04 11:16

Stig Leerbeck wrote:

> Det mest begavede er vel at tjekke producentens hjemmesider. Hvis man
> dér kan finde en OSX-driver, så virker den med OSX!

ja, men selvom der ikke er en OSX-driver på producentens
hjemmeside så kan det godt være at den virker alligevel,
hvis man bruger CUPS driveren fra Linux, fordi OSX også
bruger CUPS.

JonB

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-01-05 21:30

> [...]

> hjemmeside så kan det godt være at den virker alligevel,
> hvis man bruger CUPS driveren fra Linux, fordi OSX også

1. Er det voldsomt sandsynligt at der er udviklet drivere til Linux og
ikke til et mainstream system, der tilmed er anerkendt for sin styrke i
grafiske miljøer?
2. CUPS ligner ikke noget der er tilgængeligt for almindelige mennesker.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-01-05 23:55

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> 1. Er det voldsomt sandsynligt at der er udviklet drivere til Linux og
> ikke til et mainstream system, der tilmed er anerkendt for sin styrke i
> grafiske miljøer?

Hvad er mest udbredt, Linux eller OS X - når vi tæller alle Linux
platformene med?

> 2. CUPS ligner ikke noget der er tilgængeligt for almindelige mennesker.

CUPS var ellers meget nemt at have med at gøre på en Mac med Linux til
PPC.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-01-05 16:28

> Hvad er mest udbredt, Linux eller OS X - når vi tæller alle Linux
> platformene med?

Ikke desto mindre er der ingen der laver f.eks. seriøse grafiske
programmer til Linux, ligesom det meste andet mainstream-software enten
kun findes til Windows eller til både Windows og Mac.

> CUPS var ellers meget nemt at have med at gøre på en Mac med Linux til
> PPC.

Jeg må blankt erkende at jeg ikke har noget større kendskab til Linux.
Men jeg har generelt den opfattelse, at intuition og logik og en smule
nysgerrighed bør være nok til at håndtere en moderne computer. Det synes
ikke at være tilfældet når man går udenom Apples GUI og det burde jo
helle ikke være meningen.

Faktisk er GUI'en jo et langt stykke hen ad vejen Mac'ens
eksistensberrettigelse.

Iøvrigt vil jeg da meget genre se en eller anden opskrift på hvordan man
håndterer CUPS, hvis det overhovedet giver nogen mening at anvende i
forhold til Apples egen printhåndtering.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:06

> [...]

> håndterer CUPS, hvis det overhovedet giver nogen mening at anvende i
> forhold til Apples egen printhåndtering.

Apples printerhåndtering i +10.2 /er/ CUPS. webadministrations
programmet er dog mere kompliceret (og kan langt mere) end Apples eget
GUI konfigurationsprogram. Appel har iøvrigt deaktiveret mange af de
sjove funktioner i CUPS. De kan slås til med en simpel texeditor.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-01-05 20:31

Stig Leerbeck wrote:
> [...]

[klip]

> 1. Er det voldsomt sandsynligt at der er udviklet drivere til Linux og
> ikke til et mainstream system, der tilmed er anerkendt for sin styrke i
> grafiske miljøer?

Ja, det er voldsomt sandsynligt, for i Linux miljøet udvikler man
selv sine egne drivere. Og da Linux tiltaler nørder, så er der flere
der kan udvikle driverne. Så det er skam ikke et spørgsmål om at
producenterne udvikler drivere til Linux, det gør Linux brugerne
selv.

> 2. CUPS ligner ikke noget der er tilgængeligt for almindelige mennesker.

nej, men ikke desto mindre kører det på min powerbook med OSX.
Prøv selv at skrive:
   http://localhost:631/
i safari/firefox/...

Jeg vil tro at Apples eget printtool bare reconfigurerer CUPS.

JonB

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-01-05 16:48

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-01-05 16:48

> [...]
> der kan udvikle driverne. Så det er skam ikke et spørgsmål om at
> producenterne udvikler drivere til Linux, det gør Linux brugerne

Min indgangsvinkel er jo at supportere kunder der ikke har tid til at
rode rundt i diverse computernørders skriblerier.

Men du har da utvivlsomt ret i at visse printere kan være understøttet
hefra udenom producenten. Jeg vil nu helst kunne stille producenten til
ansvar for det samlede produkt.

> [...]
> http://localhost:631/
> i safari/firefox/...
>
> Jeg vil tro at Apples eget printtool bare reconfigurerer CUPS.

Det er jeg ret sikker på for de printere man har registreret under OSX
er jo også tilstede her..

Men når jeg går ind og klikker på f.eks. "configure" ud for en printer
så får jeg en login-boks. Og der er knageme ikke noget af det jeg har
fantasi til at skrive, der virker her, hverken admin eller brugernavn
eller root eller noget som helst.

Hvad gør du?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-01-05 18:06

Stig Leerbeck wrote:

> Min indgangsvinkel er jo at supportere kunder der ikke har tid til at
> rode rundt i diverse computernørders skriblerier.

Så kan du da netop også tjene gode penge ved at sælge dem
en linux CUPS printer driver til mac'en.

> Men du har da utvivlsomt ret i at visse printere kan være understøttet
> hefra udenom producenten. Jeg vil nu helst kunne stille producenten til
> ansvar for det samlede produkt.

Det kan jeg godt forstå, men er det så ikke bare at købe
en postscript printer. Virker postscript printere ikke
altid med mac?

> [...]
> så får jeg en login-boks. Og der er knageme ikke noget af det jeg har
> fantasi til at skrive, der virker her, hverken admin eller brugernavn

Jeg skriver da mit eget userbrugernavn, og det tilhørende password.
Ikke noget med root eller noget. Bare jon. Jeg har dog ikke gidet
lave ændringer i CUPS for at se om det optræder i apples printer
tool.

JonB

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-01-05 20:22

Jon Bendtsen wrote:

> [...]
> Ikke noget med root eller noget. Bare jon. Jeg har dog ikke gidet
> lave ændringer i CUPS for at se om det optræder i apples printer

vedr. http://localhost:631/admin

Nu blev jeg altså nysgerrig og ville gerne kigge lidt på Cups.
Desværre kan jeg heller ikke logge ind med mit normale brugernavn og
password, ej heller med root og tilhørende password.
Hvad kan dette skyldes, hvad skulle have flere tilladelser end root ???
Dog vil jeg tro at der i stedet er en naturlig forklaring på problemet,
nogen som kan hjælpe ??

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-01-05 09:06

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Så kan du da netop også tjene gode penge ved at sælge dem
> en linux CUPS printer driver til mac'en.

Det ville jo nok være en anelse uetisk at sælge kunden den mest
besværlige (og sandsynligvis dårligste) løsning blot for at kunne tjene
penge på support.

....men man kan da af og til mistænke en og anden for at benytte netop
det princip - ellers ville der f.eks. næppe blive solgt så mange
PC-servere som der gør!?!

Jeg tror jeg tjener mere på tillid fra mine kunders side i det lange
løb.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-01-05 09:43

Stig Leerbeck wrote:

> Det ville jo nok være en anelse uetisk at sælge kunden den mest
> besværlige (og sandsynligvis dårligste) løsning blot for at kunne tjene
> penge på support.

ALTSÅ FORHELVEDE!!!!

Linux og OSX bruger begge CUPS. Dvs. du burde kunne tage en
Linux CUPS printer driver og bruge den på OSX uden at det af
den grund skulle blive mere besværligt end OSX allerede er.

Det burde ikke engang være nødvendigt at recompilere da printer
drivere som regel er cpu-type uafhængige, det der er afhængigt
er om der bruges CUPS, windows print, eller ...

JonB

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-01-05 10:24

> [...]

> drivere som regel er cpu-type uafhængige, det der er afhængigt
> er om der bruges CUPS, windows print, eller ...

Jeg siger jo ikke at det ikke kan lade sig gøre eller at jeg tror at jeg
ikke kan finde ud af det - sådan som du antyder i dit andet indlæg!

Jeg siger heller ikke at der ikke i visse tilfælde kunne findes en lige
så god eller endog bedre printerdriver blandt de "hjemmelavede"

Jeg siger bestemt heler ikke at jeg ikke kunne finde på at gøre det i
helt specielle tilfælde.

Forestil dig imidlertid, at der i et grafisk miljø opstår en
udprint-fejl af en eller anden art. Den slags fejl kan opstå mange
steder i alle de led, der findes mellem brugerens hånd og kulstøvet på
papiret. Her gælder det efter min overbevisning om, at udelukke så mange
fejlmuligheder som muligt på forhånd. Og ikke mindst er det vigtigt at
eventuelt ansvar for fejl bliver placeret så klart som muligt. Hvis du
har prøvet at sidde med en supporter af et stykke hardware i den anden
ende af en telefonledning, vil du vide, at man ikke skal begynde med
dybsindige forklaringer om at man har brugt "uautoriseret" værktøj af
hverken hardware- eller soft-ware mæssig art.

Ovenstående er så min forklaring til dig om, hvordan tingene ser ud fra
min vinkel som frontend-supporter. Og læg mærke til at jeg slet ikke
behøvede at bruge kraftudtryk!

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-05 12:57

Stig Leerbeck wrote:

> [...]
>
> Ovenstående er så min forklaring til dig om, hvordan tingene ser ud fra
> min vinkel som frontend-supporter. Og læg mærke til at jeg slet ikke

Undskyld. Jeg kan godt se problemet med at hvis den ikke printer
korrekt. Men så må de jo også bare betale for det.

JonB

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-01-05 14:13

> [...]

> dybsindige forklaringer om at man har brugt "uautoriseret" værktøj af
> hverken hardware- eller soft-ware mæssig art.

Har du nogensinde læst en software licensbetingelse?

> Stig Leerbeck
> www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan din rådgiverkontrakt ser ud.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-05 19:40

Axel Hammerschmidt wrote:

> Har du nogensinde læst en software licensbetingelse?

Det er det juridiske, mange folk stiller størrer krav
til noget de har betalt for.

> Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan din rådgiverkontrakt ser ud.

Hvis han nu fortæller dem hvor driveren kommer fra, så
burde de ikke have noget at komme efter. Og han kan stadig
godt tage konsulent betaling for at installere driveren.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-05 05:30

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Det burde ikke engang være nødvendigt at recompilere da printer
> drivere som regel er cpu-type uafhængige, det der er afhængigt
> er om der bruges CUPS, windows print, eller ...

lige præcist. Cups printerdrivere er regulære flade textfiler -
princippet ligner PDD beskrivelser til PS printere.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-01-05 09:51

Stig Leerbeck wrote:

> Det ville jo nok være en anelse uetisk at sælge kunden den mest
> besværlige (og sandsynligvis dårligste) løsning blot for at kunne tjene
> penge på support.

Hvor besværligt er det at du tager en linux CUPS ppd driver fil og
lægger den sammen med de andre .ppd filer der er installeret. Jeg vil
tro at du skal bruge /System/Library/Printers/... men det kan også være
at de andre viirker.

/private/etc/cups/ppd/DKPRQ005-1.ppd
/private/etc/cups/ppd/hp1200.ppd
/private/etc/cups/ppd/PS-032832-P1_pC%_192.168.0.3.ppd
/sw/share/a2ps/ppd/level1.ppd
/sw/share/a2ps/ppd/level2.ppd
/sw/share/ghostscript/8.00/lib/cbjc600.ppd
/sw/share/ghostscript/8.00/lib/cbjc800.ppd
/System/Library/Frameworks/AppKit.framework/Versions/C/Resources/NeXT_Generic_Color.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/da.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/da.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Dutch.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Dutch.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/en_AU.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/en_GB.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/English.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/English.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/fi.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/fi.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/French.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/French.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/German.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/German.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Italian.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Italian.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Japanese.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Japanese.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/ko.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/ko.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/no.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/no.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/pt.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/pt.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Spanish.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/Spanish.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/sv.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/sv.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/zh_CN.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/zh_CN.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/zh_TW.lproj/Fax.ppd
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/zh_TW.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/da.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/Dutch.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/English.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/fi.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/French.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/German.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/Italian.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/Japanese.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/ko.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/no.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/pt.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/Spanish.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/sv.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/zh_CN.lproj/Generic.ppd
/System/Library/Printers/PMs/PSPM.plugin/Contents/Resources/zh_TW.lproj/Generic.ppd
/Systemmappe/Udvidelser/Printerbeskrivelser/hp2200.sophus.medical.ppd
/Systemmappe/Udvidelser/Printerbeskrivelser/hp4500.sophus.medical.ppd
/Systemmappe/Udvidelser/Printerbeskrivelser/PS-032832-P1_pC%_192.168.0.3.ppd
/usr/local/share/ghostscript/7.05/lib/cbjc600.ppd
/usr/local/share/ghostscript/7.05/lib/cbjc800.ppd
/usr/share/cups/model/deskjet.ppd
/usr/share/cups/model/deskjet2.ppd
/usr/share/cups/model/dymo.ppd
/usr/share/cups/model/epson24.ppd
/usr/share/cups/model/epson9.ppd
/usr/share/cups/model/laserjet.ppd
/usr/share/cups/model/okidat24.ppd
/usr/share/cups/model/okidata9.ppd
/usr/share/cups/model/stcolor.ppd
/usr/share/cups/model/stcolor2.ppd
/usr/share/cups/model/stphoto.ppd
/usr/share/cups/model/stphoto2.ppd

Filerne er fundet med
   sudo find / -type f -name *.ppd

Hvis du bruger Apples print configurations tool, og du i type vælger
   andre...
så kommer den og beder dig finde en fil. Her vil jeg tro at du kan
putte en .PPD fil fra Linux CUPS.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:06

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Jeg vil tro at Apples eget printtool bare reconfigurerer CUPS.

korrekt