Frekvenser til TV kanaler?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-04 08:13

Hej

Har fået EyeTV fint op at køre, men mangler et par kanaler.

Disse kan tilføjes ved at tilføje deres frekvensnummer manuelt, jeg har
Googlet på det, men kan ikke finde en liste over frekvenser

I Eye TV virker det også som om at de frekvens numre jeg skal indtaste
manuelt, er meget længere end dem jeg er stødt på ved Google, f.eks.
48250.

I EyeTV er der også en liste med 1-2-3 osv. iblandet S10-S11-S12, men
synes ikke at der er signal på ret mange af dem :-/

Nogle som kan hjælpe mig på rette vej?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 22-12-04 10:39

Lone Schmidt wrote:
> [...]
>
> Disse kan tilføjes ved at tilføje deres frekvensnummer manuelt, jeg har
> Googlet på det, men kan ikke finde en liste over frekvenser

1) hvem er din kabel-tv udbyder
2) hvor i landet bor du
kanalerne/frekvenserne varierer efter disse to variabler

> [...]
>
> I EyeTV er der også en liste med 1-2-3 osv. iblandet S10-S11-S12, men
> synes ikke at der er signal på ret mange af dem :-/

Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa
denne besked er skrevet i et totalt M$/Intel-frit miljø
MacOS X 10.3.6 Panther ; Mozilla 1.7.3 ; PowerPC G4 800MHz
http://mozilla.mathiesen.info/
http://webadmin.mathiesen.info/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-04 10:55

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> 1) hvem er din kabel-tv udbyder
> 2) hvor i landet bor du
> kanalerne/frekvenserne varierer efter disse to variabler

hej Bjarne

Udbyder er TDC og jeg er bosiddende på Nørrebronx, gu´ved om vi bor lige
ved siden af hinanden!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 22-12-04 11:04

Lone Schmidt wrote:
> hej Bjarne
>
> Udbyder er TDC og jeg er bosiddende på Nørrebronx, gu´ved om vi bor lige
> ved siden af hinanden!

Vi bor i så fald i hver fald i nærheden af hinanden
Lidt intelligent søgen på nettet burde så kunne give dig min
privatadresse

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa
denne besked er skrevet i et totalt M$/Intel-frit miljø
MacOS X 10.3.6 Panther ; Mozilla 1.8a5 ; PowerPC G4 800MHz

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-04 11:56

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Vi bor i så fald i hver fald i nærheden af hinanden
> Lidt intelligent søgen på nettet burde så kunne give dig min
> privatadresse

Uha intelligent søgning herfa....... du bliver aldrig fundet så!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-12-04 12:09

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Uha intelligent søgning herfa....... du bliver aldrig fundet så!

500 meter luftlinie

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 22-12-04 13:19

Lone Schmidt wrote:

> Uha intelligent søgning herfa....... du bliver aldrig fundet så!

Hmmm ... en storbarmet blondine

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-04 13:44

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Hmmm ... en storbarmet blondine

Ja lige i øjet!
Jeg ville da gerne besøge dig, Men Preben skrev at det var i luftlinie,
og jeg kan desværre ikke flyve!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 22-12-04 10:56

Bjarne D Mathiesen wrote:

> 1) hvem er din kabel-tv udbyder
> 2) hvor i landet bor du
> kanalerne/frekvenserne varierer efter disse to variabler

For TDC kabeltv skal du kigge her:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=kanalnoegler&_nfls=false
vildledning:
1a) vælg din region
1b) klik på 'søg'
2a) vælg om nødvendigt dit område
2b) klik på 'søg'

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-04 11:54

> [...]

> ler&_nfls=false vildledning: 1a) vælg din region 1b) klik på 'søg' 2a)
> vælg om nødvendigt dit område 2b) klik på 'søg'

Her er jeg faktisk nu, men når jeg bevæger ind på manuel tildeling af
frekvens i EyeTV, er der en rubrik med "Frequency kHz, og der er mange
flere tal end Ved TDC´s kanalnøgler :-/ (Er det de Hertz der regnes
forskelligt?)

Når jeg så vil smække frekvensen på "National Geographic" ind (847.25),
så siger jeg : skidt med det punktum, og skriver 84725, men det hjælper
heller ikke (EyeTV skifter selv nøglen tilbage)

Hvis jeg skriver f.eks. 32 i "add channel", og derefter vil skrive
frekvensen, så kan den kun bevæge sig fra 555250- 563250.

Der er noget der siger mig at jeg bare skal sidde og rode med det, så
kommer det lige pludseligt :-/ -- Venlige hilsner og grumme god hygge

Lone

Fra : Jens

Dato : 22-12-04 12:25

> [...]

> frekvens i EyeTV, er der en rubrik med "Frequency kHz, og der er mange
> flere tal end Ved TDC´s kanalnøgler :-/ (Er det de Hertz der regnes

Når frekvensen skal opgives i kHz er der 3 cifre mere end ved de
"normale" opgivelser (i MHz).

> Når jeg så vil smække frekvensen på "National Geographic" ind (847.25),
> så siger jeg : skidt med det punktum, og skriver 84725, men det hjælper
> heller ikke (EyeTV skifter selv nøglen tilbage)

Prøv at skrive 847250 - så er frekvensen opgivet i kHz.
--

Jens F

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-04 13:44

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Når frekvensen skal opgives i kHz er der 3 cifre mere end ved de
> "normale" opgivelser (i MHz).

> Prøv at skrive 847250 - så er frekvensen opgivet i kHz.

Tak Jens, det prøver jeg snarest

Har lige et regnsgab jeg skal klare først......faktisk må jeg slet ikke
være her nu!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Peter Ursin

Dato : 23-12-04 09:12

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I Eye TV virker det også som om at de frekvens numre jeg skal indtaste
> manuelt, er meget længere end dem jeg er stødt på ved Google, f.eks.

Hej Lone,
Må jeg stille et hurtigt spørgsmål fra sidelinien.
Hvor henne kan du taste frekvenserne ind? Jeg sad og ledte i går aftes, men
åbenbart overser jeg det et eller andet sted.

mvh
Peter

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-04 19:23

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Hvor henne kan du taste frekvenserne ind? Jeg sad og ledte i går aftes, men
> åbenbart overser jeg det et eller andet sted.

Hej Peter

Det foregår i preferencer/setup.

Når du trykker på "option" samtidig med "auto tune", åbner muligheden
sig.

Men husk endelig "option", ellers skanner den forfra og kanalerne skal
sorteres igen.....Har selv måtte turen igennem et par gange!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone