Slætte programmer i Panther?
Fra : kaddier

Dato : 19-12-04 23:03

Findes der en smart måde at slætte et program på så alt forsvinder? Ikke
alle Programmen kommen med "deinstalation"!

hilsen
Per

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 19-12-04 23:27

kaddier wrote:
> Findes der en smart måde at slætte et program på så alt forsvinder? Ikke
> alle Programmen kommen med "deinstalation"!

Den generelle måde er jo bare at trække mappen med programmet eller
programmet selv i skraldespanden og så tømme den.
Det virker for alle programmer der !ikke! modificerer selve systemet,
men den type programmer bude høfligvis komme med en af-installer eller
tilvarende manuelle instruktioner.

Derudover, så skal du ned i ~/Library/Preferences for hver bruger og
fjerne de individuelle indstillinger.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Terje Rydland

Dato : 19-12-04 23:32

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> tilvarende manuelle instruktioner.
>
> Derudover, så skal du ned i ~/Library/Preferences for hver bruger og

Men det er ikke nødvendig. Prefs-filene er svært små og vil ikke lastes
inn uten at det aktuelle programmet kjører. Så det verste som kan skje
hvis man ikke sletter disse er at de ligger og tar opp ca. 4 k
diskplass. med dagens diskstørrelser skulle ikke det være noe spesielt
problem.

Terje

Fra : kaddier

Dato : 20-12-04 13:50

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> [...]
> hvis man ikke sletter disse er at de ligger og tar opp ca. 4 k
> diskplass. med dagens diskstørrelser skulle ikke det være noe spesielt

Og er der ikke programmer der putter filer andre steder end i
~/Library/Preferences?
Per

Fra : Terje Rydland

Dato : 20-12-04 14:25

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Og er der ikke programmer der putter filer andre steder end i
> ~/Library/Preferences?

Ingen program som installeres med drag-and-drop legger noe noen andre
steder.

Terje

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Ingen program som installeres med drag-and-drop legger noe noen andre
> steder.

mjo men hvis der lægges noget uden for ~/Library får man normalt en
promt første gang programmet startes.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-12-04 16:17

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Og er der ikke programmer der putter filer andre steder end i
> ~/Library/Preferences?
> Per

Er det Apples preinstallerede programmer du vil slette? :-/

Ellers gør jeg det at jeg bruger søgefeltet i vinduet (eller æble-f ),
taster programmets navn ind, og så kommer der en liste med en sti når du
markere en fil, og derfra sletter jeg

Jeg har til 3. parts SW oprettet en mappe, med tilhørende dokumenter
og ofte en unistaller, på den måde er det ret nemt.

Uninstall er oftest selve installationsprogrammet, som man kører til et
vist punkt hvor man får mulighed for at installere eller afinstallere.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone