Opsætning til alternativ X11 window
Fra : Ulrik Pagh Schultz

Dato : 16-12-04 10:00

hej,

Selvom jeg egentlig var udemærket tilfreds med quartz-wm til at holde
styr på mine X-Windows programmer, er jeg på udkig efter noget andet, da
den ikke virker optimalt når man har gang i flere skærme. (Prøv at åbne
menuen på et X program, f.eks. Emacs, på den sekundære skærm - menuen
hænger nu midt i luften på den primære skærm, ikke smart.)

Jeg har leget lidt med forskellige window managers (blackbox, fvwm2,
mm.) installeret via fink, men de virker ikke umiddelbart helt perfekt.
Der skal pilles lidt i nogle konfigurations-filer, så f.eks. minimerede
vinduer lægger sig et sted hvor jeg kan få fat i dem igen (dvs. ikke
under docken, men gerne i højre side af skærmen, eller hvad ved jeg).
Udseendet måtte også gerne mindre så meget om Aqua som det nu må uden at
genere Apple, osv.

Så er der nogen der har en god konfigurations-fil til/erfaringer med
alternative window managers?

mvh,
Ulrik