Så skete DET!!!
Fra : Michael Frederiksen

Dato : 21-05-01 20:44

Nej jeg er ikke blevet taget af basserne, det er næsten værrer.

Var med et par kammerater ude og kører lidt ræs på en grund på et entræpenør
værksted.
skal til at tage et sving, blokker bagbremsen - som altid på asfaldt, og
vælter. de andre kommer kørende og spørger om der er sket noget. jeg havde
det godt, takket være min dun jakke som jeg havde på fordi jeg er lidt
forkølet! (og kun derfor - hader dunjakker!) nåmen højre side på SFX'eren er
ridset lidt i staferingen og lakken, osse det vinyl der sidder nede i kanter
har fået lidt skramer, bremsegrebet og sidespejlet er knækket - FUCK det,
der røg næste weekends druktur :)
men jeg har lært noget meget vigtigt om at køre - man skal have noget
køreerfaring.
jeg skal aldrig nogensinde køre uden hjelm - og til alle jer der gør det -
FUCK JER, det er for dumt!!!

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : RpR

Dato : 21-05-01 20:56

>men jeg har lært noget meget vigtigt om at køre - man skal have noget
>køreerfaring.

Yep, og dem er der flere måder at få på, din er nok dne hårde af slagsen,
heh..

>jeg skal aldrig nogensinde køre uden hjelm - og til alle jer der gør det -
>FUCK JER, det er for dumt!!!

Word!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 21-05-01 22:27

Enig i det med køreerfaringen.
Der var en 17 årig knægt der døde her for en uge siden i Albertslund i en
rundkørsel... han havde lige tunet sin scooter, gled i en vandpyt, og blev
ramt af en lastbil bagfra... (med hjelm på... men den nytter ikke så meget
overfor et par tons).
Begraves imorgen... Bruh... får kuldegys!
Kør pænt derude...folk dør sku af at køre for stærkt!

Mvh Christian

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 21-05-01 22:57

"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> wrote in message news:9ec0o3$a8d$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> overfor et par tons).
> Begraves imorgen... Bruh... får kuldegys!
> Kør pænt derude...folk dør sku af at køre for stærkt!

Hmm... Den historie hørte vi også inde i RpR's forum... Det var vist en kammat af afdøde :(

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Gundersen

Dato : 21-05-01 23:31

Hej

Grum Historie!

Nå, men min scooter satte også lige cylinderen i går! =(

Se mere på http://www.scooterzone.dk/45

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Gundersen

Dato : 21-05-01 23:32

i går aftes (søndag), kl. 22 da jeg var på vej ind i stalden med min scooter efter et besøg på mit
værksted, satte lordet sig! =(

De var med min 45'er cylinder, som jeg tidligere havde sat med 95km/t! =(

Dennegang var det en låsering der var hoppet ud, og gået i klemme i mellem cylindervægen og stemplet!
=(

Det var ovenikøbet en Polini! =(

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 22-05-01 10:36

Hvilket et af fora'erne?

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 22-05-01 14:28

"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> wrote in message news:9edbe4$8qn$1@news.inet.tele.dk...
> Hvilket et af fora'erne?

"Knallert & Scooter"
Direkte link til tråden:
http://www.lithiuminc.f2s.com/cgi-bin/Forum3/HTML/000466.html

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 21-05-01 23:01

[snip]

Godt der ikke skete mere :)
Hvor hurtigt kørte du?

> men jeg har lært noget meget vigtigt om at køre - man skal have noget
> køreerfaring.

Jep! Man lærer MEGET af sådan noget...
Her for et par uger siden da vi ikke lavede noget til knallertkørekorts halløjet drønede vi rundt og lavede sjawe opbremsninger...
Det gik fint indtil jeg overså at der lå benzin på vejen i et sving hvor jeg lavede en bremsevending og SLAM røg af med ca. 15 km/t!
Der skete heldigvis ikke en skid med hverken mig eller knallert (var jo forberedt på at glide :)), men damn det slag hjelmen fik får
en til at indse hvor nødvendigt en hjelm er!

> jeg skal aldrig nogensinde køre uden hjelm - og til alle jer der gør det -
> FUCK JER, det er for dumt!!!

Nemlig!

Good luck med SFX'eren :)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 00:16

> men damn det slag hjelmen fik får
> en til at indse hvor nødvendigt en hjelm er!

Og så husk lige på hvor små slag en hjelm kan tage! Jeg gik i jorden med 10
km/t med min motorcykel, fordi en blød hat kørte ud foran mig - jeg gled
blot henover bilens kølerhjelm, og landede på jorden på ryggen, ligesom hvis
man falder fra en meters højde. Hjelmen var lige til at smide ud - den havde
taget det stød der gjorde, at den måske ikke var god nok næste gang.

Mvh
Steen

Fra : RpR

Dato : 22-05-01 06:02

> [...]
havde
>taget det stød der gjorde, at den måske ikke var god nok næste gang.

For én gangs skyld vil jeg faktisk give dig ret =)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 22:29

> For én gangs skyld vil jeg faktisk give dig ret =)

Juhu

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-05-01 16:26

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og så husk lige på hvor små slag en hjelm kan tage! Jeg gik i jorden med
10

jeg kiggede meget på hjelmen, og den har ikke taget skade, den har slet ikke
rørt jorden.
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-05-01 17:11

Michael Frederiksen skrev i meddelelsen ...

>jeg kiggede meget på hjelmen, og den har ikke taget skade, den har slet
ikke
>rørt jorden.

Det holder ikke en meter det der Michael! selvom der ikke er nogle skrammer
kan du ikke vide om selve fyldet har taget skade.

Jeg synes du skal kontakte din indbo forsikring og sige du er styrtet, og
gerne vil have erstattet din hjelm ( og evt. det tøj som du fik ødelagt ? )
så plejer de faktisk at erstatte det. DU kan ligeså godt prøve selvom du
ikke synes din hjelm er ødelagt... Hvad fejler det at få en helt ny en? :)

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-05-01 21:25

"Anders Houmark" <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Det holder ikke en meter det der Michael! selvom der ikke er nogle
skrammer
> kan du ikke vide om selve fyldet har taget skade.

Jo det gør.... den har slet ikke rørt jorden, jeg landede på min jakke med
hovedet mindst 40 cm over jorden, den har _IKKE_ taget skade!

> [...]
> ikke synes din hjelm er ødelagt... Hvad fejler det at få en helt ny en? :)

øhh selvrisiko = ca. 1000-1200 kr.
ny hjelm magen til = 900 kr.
der skete altså ikke det helt vilde, min jakke blev lidt beskidt, og jeg
landede på den nedre del af ryggen, min jakke er slet ikke beskidt i
nærheden af skulderbladene!
desuden er hjelmen ikke mere end 2 måneder gammel

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-05-01 18:17

Michael Frederiksen skrev i meddelelsen ...

>Jo det gør.... den har slet ikke rørt jorden, jeg landede på min jakke med
>hovedet mindst 40 cm over jorden, den har _IKKE_ taget skade!

Hm ok, nu er jeg aldrig væltet før, men jeg har været med i en bil der kørte
galt, der opdagede jeg da først rigtig hvad der var sket da bilen holdt
stille.. men ok det kan ogdt være der ikke er sket den noget

>øhh selvrisiko = ca. 1000-1200 kr.
det er da ikke selvrisiko på indbo forsikring? jeg smadrede da engang et
vindue, de 500kroner det kostede betalte forsikringen da?

>desuden er hjelmen ikke mere end 2 måneder gammel

Nå ok.. ja den kan da sikkert godt holde endnu :)

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 26-05-01 18:55

"Anders Houmark" <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> wrote in message news:axRP6.2607$rB3.282610@news010.worldonline.dk...

> Hm ok, nu er jeg aldrig væltet før, men jeg har været med i en bil der kørte
> galt, der opdagede jeg da først rigtig hvad der var sket da bilen holdt
> stille.. men ok det kan ogdt være der ikke er sket den noget

Hmm :[
Må vi lige høre om den ulykke med bilen?

> det er da ikke selvrisiko på indbo forsikring? jeg smadrede da engang et
> vindue, de 500kroner det kostede betalte forsikringen da?

Dækker ens indboforsikring skader på ens scooter/hjelm/tøj?

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 26-05-01 20:48

> Dækker ens indboforsikring skader på ens scooter/hjelm/tøj?

Kaskoforsikring på motorkøretøj dækker alt fastmonteret udstyr, det være sig
monteringsbeslag til bagagebokse, alarm, blinklys osv. Indboforsikring
dækker resten, det være sig selve bagagebokse, låse, tøj, hjelm osv.

Mvh
Steen

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 27-05-01 02:10

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message news:MSSP6.2877$rB3.297220@news010.worldonline.dk...

> Kaskoforsikring på motorkøretøj dækker alt fastmonteret udstyr, det være sig
> monteringsbeslag til bagagebokse, alarm, blinklys osv. Indboforsikring
> dækker resten, det være sig selve bagagebokse, låse, tøj, hjelm osv.

Okay, fedt nok!
Takker!

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 26-05-01 20:49

> det er da ikke selvrisiko på indbo forsikring? jeg smadrede da engang et
> vindue, de 500kroner det kostede betalte forsikringen da?

Du kan betale ekstra i præmie for at undgå selvrisikoen, men normalt er der
et symbolsk beløb (500-1000,- kr.) i selvrisiko.

Mvh
Steen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-05-01 18:42

"Anders Houmark" <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> det er da ikke selvrisiko på indbo forsikring? jeg smadrede da engang et
> vindue, de 500kroner det kostede betalte forsikringen da?

Det er jo forskelligt fra forsikring til forsikring.
Du kan ikke drage den generelle konklusion at der aldrig er selvrisiko på
forsikringen. Tit er der, som Steen sagde, et mindre beløb i selvrisiko -
typisk 500-1500 kr.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-05-01 17:34

> [snip]
>
> Godt der ikke skete mere :)
> Hvor hurtigt kørte du?

30-40 km/t.

> Nemlig!
>
> Good luck med SFX'eren :)

takker! jeg var nede hos den lokale pusher for at få nyt sidespejl og
bremsegreb.
"Øhh vi har ikke lige nogle originale spejle hjemme men det her er 100% mage
til. og jeg tror nok det her greb passer" Ja rend mig mand. spejlet er ca
3-4 cm højere og grebet mangler noget til at aktivere bremsekontakten....
Han får lortet lige tilbage i hovedet! næ du, original udstyr....
og så tror jeg nok jeg daffer over til JØ service næste gang!

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:46

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> men jeg har lært noget meget vigtigt om at køre - man skal have noget
> køreerfaring.
> jeg skal aldrig nogensinde køre uden hjelm - og til alle jer der gør det -
> FUCK JER, det er for dumt!!!

Dun-jakken ... du regner da vel ikke med at den hjælper dig bare en lille
smule når du tumler hen ad asfalten med scooteren efter dig?

--
_
|_|

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-05-01 16:32

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:9ek79e$18q$37@sunsite.dk...

> "Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Dun-jakken ... du regner da vel ikke med at den hjælper dig bare en lille
> smule når du tumler hen ad asfalten med scooteren efter dig?

næ overhovedet ikke! men for det første var det på frus/sten og for det
andet kører jeg normalt med læderjakke!
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen